Z Mikulova na Sirotčí hrádek

Vstáváme kolem šesté hodiny ranní a po chvili vyrážíme do vsi pro snídani a na autobus, který nás sveze do Mikulova.

Zajímáme se o historické náměstí, kterému dominuje sgrafitový dům U rytířů, pocházejícímu z roku kolem 1591. Nelze si nepovšimnout kašny v horní části náměstí nebo barokniho sousoší Nejsvětější trojice. Za zmínku stojí také kostel sv. Anny v dolní části, kde byla v polovině 19.století vybudována hrobka pánů z Dietrichstejna.

Samozřejmě nesmíme zapomenout na místní zámek, jehož historie sahá do roku 1249. Původní hrad lénem získali Lichtenštejnové, do dnešní podoby jej koncem 16.století nechali přestavět až Dietrichštejnové. Dnes zde sídlí Regionální muzeum hned s několika expozicemi.

Mikulov
Mikulov  •  Foto: Lena1979

Po kávičce si ještě běžím koupit turistickou známku a při té příležitosti se dovídám, že dotyčný suvenýr, týkající se Kozího hrádku, kam máme namířeno, seženu až na samotné vyhlídce. Byla jsem také poučena o otevírací době bývalé dělostřelecké věži z 15.století-pokud bude vztyčena vlajka, je otevřeno :-) . Z náměstí se tedy po červené značce vydáváme k našemu cíli. Z Ochozu je báječný výhled nejen na nedaleký zámek, ale také na protilehlý vrch Svatý kopeček, na kterém stojí poutní kaple sv. Šebestiána se zvonicí. Během naší návštěvy tohoto malebného kraje zrovna procházela rekonstrukcí.

Abychom se dostali k jeskyni Na turoldu, musíme pokračovat po stejné značce. Jeskynní komplex sice nenavštěvujeme, ale na info tabuli se dovídáme, že se nacházíme na vrchu turold, který patří k nejstarším přírodním rezervacím na území dnešní chráněné krajinné oblasti Pálava.

Mikulov
Mikulov  •  Foto: Lena1979

Po stejně značené trase kráčime k další metě. Zastavujeme se u přírodní památky Kočičí skála, kam hravě vylézáme a hledíme do kraje. Všude kolem nás jen vinohrady, v dáli se rýsuje silueta Sirotčího hrádku-náš cíl. Nyní se musíme dostat na vrchol Stolové hory, naštěstí je tu vybudované schodiště, tak je to snažší. Ale i tak jsem se zadýchala, odměnou za výstup je úžasný výhled. Ke zřícenině hradu, jehož prameny sahají do 13.století, je to už jen pár metrů. Po důkladné prohlídce kdejakého kamene projevuji zájem navštívit soutěsku, proto vybaluji mapu a zkoumán možnosti kudy jít. Nabízí se jediná-dojít po červené k rozcestí Soutěska a tam pak prodiskutovat směr další cesty.

Míříme tedy ke skalám. Výstup na vrchol soutěsky stojí za to. Moc pěkné scenérie. Vracíme se asi půl kilometru zpět a dnes poprvé měníme červenou značku tentokráte za zelenou. Nyní se zajímáme o skalní útvar Martinka. Zatímco já odpočívám, Láďa fotí poštolky, které maji ve skalách hnízdiště.

Sestupujeme do Horní Věstonice, odkud je to do té Dolní pouhé dva kilometry po silnici. V kempu necháváme na nabíječce foťáky a pádíme se najíst. Zítra nás čeká přesun do Moravského krasu.

Poslední aktualizace: 8.11.2014
Z Mikulova na Sirotčí hrádek na mapě
Autor: Lena1979

Příspěvky z okolí Z Mikulova na Sirotčí hrádek

Vinařství Kosek
Na jihovýchodním okraji malebného Mikulova stojí vinařský dvůr starého selského vzezření. Hosté si tady mohou posedět pod venkovní p…
Město Mikulov je jednoznačně jedním z nejdůležitějších vinařských…
Nachází se na křižovatce hlavní ulice Komenského a ulice Pod Platanem. Jde o nejmohut…
Mikulov - vyhlídka pod Olivetskou horou
V nedávné době byla vyčištěna od náletových dřevin plocha pod moh…
Mikulovský barokový kostol sv. Jana Krstiteľa, ktorý je postavený na mieste bývalého gotického špitalného kostolíka založil…
Južná Morava je preslávená svojím kvalitným vínom a kto raz navšt…
Vinařství Fučík je rodinné vinařství z Mikulova. Zemědělská a vin…
Piaristický dům se nachází v dominantní poloze v ulici…
  I když počasí nepřálo... sluníčko nevykouklo a mléčná obloha…
Pavlovské vrchy (Pálava) jsou ojedinělým klenotem české přírody. Takové b…
V hradbách mikulovského zámku bylo v jedné z bašt obnoveno schodiště, kterým lze vyjít přímo z náměstí do zámecké zahrady. Výškový roz…
Naplánovali jsme si dovolenou na jižní Moravě, abychom se konečně prošli po…
Nachází se v historickém jádru města ve střední části náměstí. Původní loretánský kostel sv. Anny byl po požáru v roce 1784 přebudován později …
Patří mezi naše nejvýznamnější a nejzachovalejší historická města…
Jihomoravský Mikulov je krásné město, kam se rádi vracíme. Má svůj půvab…
Začíná na okraji města při úpatí kopce a postupně stoupá serpentinami po jeho svahu až na hřeben a po něm na vrchol ke kostelu sv. Šebestiána. Jedná…
Historické jihomoravské městečko Mikulov leží pod posledními výběžky…
Původně obepínaly celý hradní areál a historické centrum města.Byly postaveny ve 14. století a v 16. století doplněny o okrouhlé dělové bašty. Městsk…
Mesto Mikulov má vo svojom podzemí nespočetné množstvo chodieb, ktoré v ťažkých dobách slúžili aj ako ochrana pred zlom a v ktorých…
   Poslední výběžek Pálavy v bezprostřední blízkosti Mikulova - Svatý…