Z Lázní Toušeň do Lobkovic

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody Na kole

Při tomto výletě si prohlédneme část Polabí, rozkládající se mezi Lázněmi Toušeň a Lobkovicemi.

Naše putování začne na železniční stanici v Toušni, odkud se po žluté značce vypravíme směrem k Labi. Po cestě procházíme kolem budovy zdejších slatinných lázní, kostela sv. Floriána a kapličky na náměstí. Po příchodu k řece je možné spatřit soutok Labe s Jizerou, pokud se na tento výlet člověk nevypraví, tak jako já, zrovna v den, kdy je Polabí poránu zahaleno mlhou, takže není vidět ani na druhý břeh řeky.Dále pokračujeme po modré značce směrem na Brandýs nad Labem. V Brandýse si můžeme prohlédnout bývalý mlýn na Labi a hlavně místní zámek.Na další cestu se vydáme po zelené směrem ku Kostelci nad Labem. Procházíme kolem kapličky U světice a dalším zajímavým místem je bývalý, dnes zatopený Martinovský lom. V Kostelci nad Labem každého jistě zaujme hřbitovní Kostel sv. Martina a na náměstí stojící kostel sv. Víta a renesanční radnice. Z Kostelce pak pokračujeme stále po zelené směrem na Lobkovice. V Lobkovicích procházíme kolem místního zámku, který je bohužel veřejnosti nepřístupný. Zámek v 19. stolení patřil rodině Františka Palackého, který zde často pobýval. František Palacký je u místního kostelíku, ke kterému nás také zavede zelená značka, pohřben v rodinné hrobce. Od kostelíku je to jen kousek stále po zelené k místní vlakové zastávce, kde toto putování ukončíme.

Míst na občerstvení je po cestě dostatek, ať již v Brandýse nad Labem, nebo v Kostelci nad Labem. Jelikož převážná část cesty je společná s velmi frekventovanou Polabskou cyklostezkou, je na ní v sezóně i dost menších osvěžoven. Jedna z nich a to v Zárybech byla otevřena i nyní na podzim. Točí zde výborné Svijany.

Klid, který panoval dopoledne u řeky byl kouzelný. Semtam nějaký rybář, občas cyklista a krásná podzimní krajina. Jen mě mrzela ranní mlha, jelikož jsem neviděl soutok Jizery s Labem.

Tento výlet, který měří asi 20 kilometrů se dá skvěle absolvovat i na kole, po dobře upravených cestách kolem řeky.

Zámek Brandýs nad Labem je otevřen v sezóně denně mimo pondělí od 10 do 17 hodin a od 1. listopadu do 31. března pouze v sobotu a neděli od 10 do 16 hodin.

Poslední aktualizace: 15.11.2011
Z Lázní Toušeň do Lobkovic na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Z Lázní Toušeň do Lobkovic

Lázně Toušeň - kostel sv. Floriána
Lázně Toušeň - městys v okrese PrahA - východ na levém břehu řeky Labe u…
Toušeň leží na soutoku Labe a Jizery. Už v sedmém a osmém století zde vzn…
Tento městys jsme si vybrali skoro náhodou. Měli jsme tři dny na to,…
 Městys Lázně Toušeň se nachází naproti soutoku Labe a Jizery, mezi Čelákovicemi a Brandýsem n/Lab. Od přelomu 7. a 8. století zde u…
Lázně Toušeň - kaple sv. Floriána
Lázně Toušeň - městys v okrese PrahA - východ na levém břehu řeky Labe u soutoku s Jizerou. Leží asi dvacet pět kilometrů…
Rovinaté Polabí nabízí nejednu možnost pro absolvování nenáročného výletu.…
Když jsme byli v sousedním městysi Lázně Toušeň, zahlédli jsme z lávky pro…
Pro nenáročné turisty a cyklisty nebo rodiny s menšími dětmi je vhodná…
Čelákovice leží v severovýchodní části okresu Praha-východ, 5 km jihových…
Městské muzeum v Čelákovicích, založené již v roce 1903 p…
Farní románský kostel Kostel Nanebevzetí Panny Marie z počátku 13. století. V husitských válkách vypálen a pobořen. Obnoven před…
Město Čelákovice leží na levém břehu Labe a nemá přímé silniční s…
Čelákovice leží ve Středních Čechách, východně od Prahy. Město se rozkládá…
Zapomenuté sluneční lázně Houštka v lese u Staré…
Na dnešní výlet jsme se vydali autobusem z nástupiště č.11 z Černého Mostu…
Pěšky ze Staré Boleslavi borovými lesy dojdeme do obce Káraný. Zde přes most přes řeku Jizeru a kolem vodárny k řece, přes lávku do …
Bývalá barokní eremitáž Svatého Václava v Císařském lese na turistické…
Monumentální chrám Nanebevzetí Panny Marie vznikl v letech 1617-1675. Sta…
Jedeme autem  do Kostelce nad Labem . Parkoviště zdarma je u cyklostezky,…
Barokní kaple bl. Podivena byla postavena 1738 zásluhou děkana staroboles…