Z Křemže na Kleť (retro)

Tipy na výlet Celodenní výlet Za sportem

Jak jsem včera správně předpokládal, Kleť mě neminula. Po snídani jsme vyrazili směrem jihozápadním po žluté značce. Nejprve mírně z kopečka, po překročení silničky do Chlumu už to začalo stoupat. Křemže za námi byla zarámovaná borovicemi.

Od okraje lesa vedla cesta kolmo na vrstevnice. A že jsou na mapě pěkně husté. Až ve dvou třetinách kopce se naskytly dvě možnosti. Buď pokračovat stejným způsobem, nebo se na vrchol dostat po pohodlné, jen mírně stoupající, leč delší cestě. Zvolili jsme druhou možnost. Cesta nás po nějaké době dovedla na hřeben a potom kolem skalního hradu pod vrchol.

Skalní hrad samozřejmě hrad není. Jedná se o mrazem vypreparované rulové skály, mrazové sruby. Pozůstatek doby ledové.

Kousek pod vrcholem je rozcestník. Nepochopím, proč jsem ho nevyfotografoval. Cedulka hlásá, že jsme na nejvyšším bodu republiky – 1840 m n.m. Kam se hrabe Sněžka. Kleť má samozřejmě „jen“ 1084 metrů a jedná se o krásný překlep.

Na vrcholu je rozhledna, hospoda, konečná lanovky a kousek opodál i hvězdárna. Z uvedených atrakcí jsme navštívili hospodu.

Po lehkém občerstvení jsme zamířili k Holubovu. V polovině kopce je hezká vyhlídka s panoramatickým obrázkem, na kterém si člověk pojmenuje to, co vlastně vidí. V údolí ale začal být opar, vidět moc nebylo. Předzvěst změny počasí. V Holubově jsme časně povečeřeli (bylo asi půl páté) a údolím Křemžského potoka došli do penzionu.

Kolem desáté přišla ta změna počasí – studená fronta se slušnou bouřkou v čele. Ráno chcalo a chcalo. Z plánovaného výletu na kopečky severně od Křemže sešlo, prchli jsme domů. Pršelo ještě tak dva dny.

Nejvyšší hora Blanského lesa láká a je pěkná. Sice je to kopeček docela náročný, ale proč ne. Výhledy sice nebyly, byl opar, ale stejně to stojí za to.

Bydlení bylo v penzionku v Křemži, nevím, jestli ještě existuje. Je to už pár let a paní majitelka už byla dáma v letech. Nakoupit se dalo v městečku, pro vaření tu byl vařič. Večeři jsme pojednali v Holubově, ale ne u rybníka, kde nás nějak odradili, ale v příjemné restauraci umístěné ve sklepě rodinného domu.

Velmi příjemný výlet, asi nejvíc se mi ale líbil ten rozcestník s výškou Kletě 1840 m n.m.

Na Kleti je rozhledna, kde byl zrovna nával, takže jsme tam nešli, ale vstupné se tam platí. Jeho výše je po těch letech nezajímavá (stejně si to nepamatuju). Do hvězdárny se zase nechtělo Pavlíně. Tam se asi taky vstupné platí.

Poslední aktualizace: 12.12.2011
Z Křemže na Kleť (retro) na mapě

Příspěvky z okolí Z Křemže na Kleť (retro)

z Křemže na Zlatou Korunu (retro)
Ráno jsme vyrazili na Holubov. Počasí nás přímo hýčkalo. Kole…
Městečko Křemže (521 m n.m.) leží 13 km severně od Českého Krumlova…
Staré stromy nabízejí nejen poutníkům stín, úkryt před deštěm či větrem,…
Jihočeská obec Holubov, poprvé písemně zmiňovaná v roce 1379, se …
Naučná stezka vedoucí z Třísova do Holubova nad tokem řeky Vltavy vznikla za účasti správy CHKO Blanský les v oblasti, která je…
Přírodní památka Mokřad u Bor…
Pro někoho sjezdovka, pro jiného orchidejová louka - to je přírodní…
Staré stromy nabízejí nejen poutníkům stín, úkryt před deštěm či větrem,…
Ráno vyjíždíme autem z Českého Krumlova do obce Třísov, kde parkujeme na…
Kleť je nejvyšší horou Blanského lesa. Na jejím vrcholu je rozhledna a horská chata (ta byla vystavěna později než rozhledna). Kleť je dostupná pěšky…
Středa 1. 7. 2020 V noci u Křemžského rybníka bylo teplo, až horko, ale…
Zříceniny gotického hradu Dívčí Kámen, dříve nazývaného…
V dnešním příspěvku zavzpomínám na loňskou dovolenou a výlet na zříceninu…
Naším cílem je zřícenina hradu „Dívčí kámen“ a dostaneme se tam pouze…
Zřícenina Dívčí Kámen se nachází severovýchodně od Českého Krumlo…
Názor, že jsou jižní Čechy jedním z nejkrásnějších koutů naší rod…
Zřícenina hradu Dívčí Kámen se nachází v romantické přírodě nad soutokem…
Blanský les na kole – Kleť a jihočeské vesnice (07/2021…
Dívčí Kámen, někdy uváděn jako Dívčí Hrádek je impozantní zříceni…
Našim cílem je hora Kleť (1083 mn.m.) - dominanta Blanského lesa. Jedeme…