Z Krásné Lípy do Kyjovského údolí

Při společných toulkách jsme se pohybovali po územích hned několika chráněných krajinných oblastí, ale doposud jsme opomíjeli skutečnost, že hodinku jízdy autem od České Lípy byl před více než rokem vyhlášen zřejmě poslední národní park v České republice - České Švýcarsko. Za své sídlo si správa národního parku vybrala obec Krásná Lípa, kterou využijeme jako startovní místo. Dostupná je z té naší Lípy autem přes Svor a Jiřetín či vlakem s přestupem v Jedlové, případně Rybništi. Auto nebývá problém zaparkovat přímo v centru, kde můžeme rovnou navštívit místní muzeum či turistické informační středisko. Cesta vlakem nám navíc umožní obdivovat vyšperkované sídlo správy parku stojící naproti zastávce Krásná Lípa - město. Všechno máme zaparkováno, dobře jsme vystoupili, pohledy jsme nakoupili a objevili jsme na náměstí rozcestník. Vyražme nejprve po červené, která nás z náměstí vyvede nad silnici. Po necelých dvou kilometrech dojdeme k prvnímu zajímavějšímu cíli - Krásnému Buku. Jedná se o zbytečky středověkého hradu, který byl nejspíš využíván jen k loupeživým výpadům do Žitavy. Místo je však hodno svého jména a rozhodně se vyplatí k němu od stejnojmenného hostince vyběhnout. Dále budeme pokračovat po zelené trase, která u restaurace začíná a zavede nás do obce Kyjov. U rozcestníku zahněme doprava a jsme v Kyjovském údolí. Už chalupa na jeho kraji, která je zobrazena na řadě místních pohlednic, leckomu vyrazí dech. Podél cesty protéká říčka Křinice, a pokud jsme se vypravili na konci června či v červenci, všude kvetou náprstníky, jedovaté rostlinky, které lze považovat za symbol zdejší oblasti. Než se stačíme vykochat, je zde další rozcestí, takže opět změňme značku a po žluté si udělejme malý okruh ke Kyjovskému hrádku a ke skále Pod praporkem. Když opět najdeme červené značení, nabízí se několik variant. Já pro dnešek navrhuji vrátit se do Kyjova, a jelikož jsme si určitě vybrali den lákající ke koupání, zamiřme po silnici do kopce. Za několik minut objevíme Kyjovskou přehradu s celkem čistou vodou, s rozumným počtem koupajících se a s dřevěným stánkem, z kterého majitelé nabízejí pivko, párečky, vafle a jiné dobroty. Do Krásné Lípy se lze vrátit po žluté, která obzvlášť v parných dnech umožní turistům zažít pocit, jak je cestovatelům za letních dnů ve středoasijské stepi. Vede napříč pastvinami, a když nepotkáme zrovna krávu, zaručuji aspoň setkání s jejími produkty, přičemž nemám na mysli zrovna mléko. O stín, který uprostřed pastvin nabízí jediný strom, se možná poperete ještě s řadou jiných turistů. Naštěstí Krásná Lípa nabízí řadu možností, jak pozbyté tekutiny znovu načerpat. Tak ať nám neujede vlak a ať ve zdraví dojedeme. vlak či auto, pěšky - cca 10 km

Poslední aktualizace: 22.7.2003
Z Krásné Lípy do Kyjovského údolí na mapě
Autor: bart

Příspěvky z okolí Z Krásné Lípy do Kyjovského údolí

Sportovní areál Českého Švýcarska
Sportovně rekreační areál Českého Švýcarska v Krásné Lípě - v centru NP…
Náměstí v Krásné Lípě dostalo název po říčce Křinici, která měste…
Jednou ze zajímavých a hezkých památek města je socha lva v Dittr…
První písemná zmínka o Krásné Lípě je z roku 1361. V roce 1731 se…
Rozhlednu Vlčí hora nalezneme v obci Vlčí hora ve Šluknovském výběžku v krasné přírodě CHKO Labské pískovce. Rozhledna stojí na…
Jde o nepříliš náročný cca 60 km dlouhý cyklovýlet s východiskem i cílem v…
Hrobka rodiny Dittrichů se nachází v části Kamenná Horka. Okolo vede červ…
Vyrazíme opět do nejservernějšího kouta naší republiky do Šluknovského…
V polovině června jsme se v třígeneračním dámském složení ( 19 - …
Dům Českého Švýcarska,se nachází na náměstí v Krásné Lípě.Najdete zde expozici o fauně,flóře,památkách,zajímavostech a v suterénu uk…
Nenáročná trasa vedoucí v okolí Krásné Lípy. Zelená značka vaše vyvede kolem rybníka a odlehlou části Krásné Lípy směr Doubice . Les…
Krásná Lípa leží v Severních Čechách, jižním směrem od města Rumburk. Měs…
Na kole z Krásné Lípy, kde je nádherné muzeum vyjedeme po trase  č.3013. U…
Nenáročná nikterak dlouhá trasa, přesto nejkrásnější " turistická spojovačka do tzv.Kyjáku neboli Kyjovského údolí v zadním Českém Š…
České Švýcarsko patří k jedné z nejkrásnějších turistických oblastí u nás.…
Při naších dlouholetých toulkách po Šluknovském výběžku jsme mnohokrát na…
Trasu jsem si vybral, kvůli naučné stezce Velký rybník – Světlík , v mapě…
Do Krásné Lípy jsme vyrazili vlakem. Cestou z nádraží do centra jsme si…
Nejstarším domem ve městě je dům U Frinda.Patrový dřevěný podstávkový dům…
Spolek válečných veteránů v České Lípě v roce 1908 při příležitosti padesáti let od svého založení a šedesáti let vlády císaře Josef…
Vydáme se po stopách kamenných hrádků v zadní Českém Švýcarsku, objevíme hrádek Krásný Buk, Kyjovský hrádek a Brtnický hrádek. Patří…
Socha lva, kterou nalezneme v městském parku při Smetanově ulici je dílem…
Krásné Křinické náměstí v půvabném severočeském městečku Krásná…
Jednou z nejkrásnějších, nejznámějších i nejvýznamnějších historických…
Kde se pivo vaří tam se dobře daří. Věta je to sice poněkud…
Hrobka továrnické rodiny Dittrichů byla postavena v letech 1888-89 v novorenesančním slohu vedle městského hřbitova v Krásné Lípě. M…
Kotelna Dittrichovy hrobky je drobnou technickou stavbou z přelomu 19. a 20. století nacházející se na krásnolipském městském hřbit…
Do Krásné Lípy sice většinou putujeme z jiného důvodu, než jsou památky…
Kyjovský hrad je ve srovnání s ostatními hrádky v okolí nezvykle velký a …