Z Kovářova přes Budař do Kovářova

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody Na kole

Okružní trasa kolem Kovářova je opravdu nádherná, pokud alespoň trochu vyjde počasí.Je tak trochu smůla, že pokud chcete vyjít dopoledne nebo hned po ránu, tak musíte přijet na kovářovské náměstíčko vlastním dopravním prostředkem, protože ranní autobusové spojení od příjezdu vlaku neexistuje.Ale přesto tato celodenní procházka stojí zato. Tak tedy vyjdete od hospody Na kžižovatce po žluté turistické značce směrem k zážitkovému parku Zeměráj.Projdete kolem rybníku Malý Smíšek a před vámi se objeví areál se středověkými chaloupkami.Tento zážitkový park hlavně pro děti s rodiči i prarodiči pak můžete navštívit, ale počítejte s celodenní prohlídkou.Těsně přes zážitkovým parkem na konci lesa odbočíte vlevo a po žluté turistické značce dojdete na začátek obce Vepice. Pokračujete od rozcestníku vpravo po hrázi rybníku Kojovka/pod hrází je bývalý Peštův mlýn/, k rybníku Díl. Žlutá značka vás povede dále k rozcestníku na Dobré vodě a odtud dále po žluté směrem na Vladyčín. Před Vladyčínem se dáte vlavo po zelené turistické značce do obce Řenkov.Řenkov je 1,5km vzdálená od obce Předbořice. Leží mezi Vladyčínem a Předbořicemi.První zmínky pocházejí z 15.století. V roce 1497 svědčí Mašek a Hlavín Petr z Řenkova ve prospěch kovářovského faráře.Ves je uvedena v roce 1575 do majetku do majetku orlického panství Kryštofa ze Švamberka. Nachází se zde několik roubených domů ze 17 a 18 století. Paulova výklenková kaple se nachází u komunikace z vesnice směrem na Předbořice. Kaple je novější. V roce 2008 ji nechal postevit místní občan na svém soukromém pozemku. V roce 2008 a to 28.9 byla vysvěcena. Ve vsi se nachází novější zvonička, která nese dataci 2012. Z obce Řenkov se pak vydáte do Předbořic. První písemná zmínka o vsi pochází z roku 1218. Na místě dnešní obce bývala tvrz patřící Předborovi z Radešína.Pozdější vladykové z Předbořic používali v erbu"kotouč a klenot půl panny prostovlasé o dvou barvách". Od roku 1504 patřily Předbořice k orlickému panství až do zrušení roboty. V 17 a 18. století zde vznikol mnoho roubených chalup. Jméno obce má základ buď po zmíněném Předborovi nebo podle své polohy před borem pokrývajícím nedaleký vrch Hrby. Z obce Předbořice půjdete po modré turistické značce a zároveň po NS Onen Svět do Březí. První zmínka o vsi pochází z 15. století. V roce 1498 údajně na zdejší tvrzi sídlil Jindřich z Břízí, který pocházel z rodu vladyků Břízských a Netvorských z Břízí. Ke zdejší tvrzi patřila i sousední obec Vepice. V roce 1590 prodali bratři Přibík a Albrecht Břížští vesnice Březí a Vepice Janu Šturmovi z Hyršfeldu,který je připojil ke Kovářovu. V 17 století byla již tvrz opuštěná a v 18 století zanikla úplně. V roce 1887 zde byla postavena kaplička. Modrá turistická značka vás dále povede do Hostína, kde se koná pravidelně Hostínské divadelní léto. Odtud pak půjdete dále po modré a NS Onen Svět do cíle celodenní hezké vycházky do Kovářova. Pokud trochu vyjde počasí, nebude nikdo litovat, že se vydal na Kovářovsko.Přeji hezký každý den,kdy se rozhodnete vydat do přírody.

Za krásnou přírodou kolem Kovářova, případně pokud budete v těchto místech na dovolené i návštěvou zážitkového parku Zeměráj.

Výborně se můžeme najíst v hospodě Na Křižovatce v Kovářově a možná bude i otevřená hospoda Pod kaštanem v Předbořicích. Při návštěvě Zeměráje pak výborná středověká jídla, ale také občerstvení pro děti i dospělé v místní Hospůdce. Ceny jsou zde docela nízké.

Jak už bylo řečeno krásná krajina a při návštěvě zážitkového parku Zeměráj mnoho zajímavého pro děti i dospělé. Zároveň také to, že nad parkem nejsou žádné dráty el.vedení.

Pro případnou návštěvu Zeměráje pak perfektní informace na www.Zemeraj.cz

Poslední aktualizace: 20.11.2018
Z Kovářova přes Budař do Kovářova na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Z Kovářova přes Budař do Kovářova

Kovářovsko
                                       Kovářovskem   Kovářov je obec,…
Obec Kovářov leží asi 10 km severně od Milevska v okrese Písek ve…
Polovina ledna, člověk by čekal závěje sněhu a mráz. Omyl, příjemné počasí plné sluníčka, tedy o konání výšlapu bylo rozhodnuto. Na …
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pzval k návštěvě Zážitkového areálu ZEMĚRÁJ, který se nachází nedaleko Kovářova a…
Jedinečný zážitkový park ZEMĚRÁJ se nachází v lokalitě Budař u Kovářova…
Na Sedlčansku pokračujeme návštěvou rozhleden. Tahle je třetí. Je sice dlouhodobě zavřená, ale to pro nás nic neznamená. Chceme ji v…
Na Hod Boží jsem se tentokráte vypravil na výšlap "dohnat resty". Lákaly…
Přírodní památka Kněz u Hrazan (GPS 49°31'33.245"N, 14°20'10.848"E, aktuální info k roku 2010) se nachází nedaleko obce Hrazany, které leží nedaleko…
V severovýchodní části okresu Písek se na rozhraní středních a…
                     H R E J K O V I C K Ý     P O T O K  Pokud někdo…
                            Hrejkovická dvacítka – 2013  Dlouho…
         NOVOROČNÍ  HREJKOVICKÁ 20 – 2011  Hrejkovická dvacítka, to je…
Obec Kostelec nad Vltavou leží nad údolím řeky Vltavy na jejím pravém…
Chtěl jsem poznat oblast Petrovicka i z druhé strany, nežli při prvním výšlapu. Tak jsem tedy vyrazil. Ač nejsem příznivcem masových…
28. června 2003 byla pro veřejnost otevřena rozhledna Kuníček u Petrovic. Věž s rozhlednou je atypická ocelová příhradová konstrukce s vnitřním…
Kam, že jsme se to tentokrát vydali? Na Petrovicko, do kraje kamenů.…
Rozhledna Kuníček se skládá ze dvou částí. Tou první je 9,6 m vysoký železobetonový válec obezděný kamennou přizdívkou, na jehož hraně se nachází…
Vkládám to sice opožděně, ale přece. Měli jsme před sebou pár dnů volna. I  když byl červen, bylo krásné letní počasí a v Plzni nás …
Petrovice jsou malé městečko na severu popisované oblasti v malebné…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na další výlet po rozhlednách. Tentokrát začínáme v Petrovicích, kam jezdí…