Z Janova do Janova přes tři rozhledny, Křížovou cestu a modlitebnu

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Královka
Královka  •  Foto: správce

Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet Jizerskými horami, na kterém navštívíme tři rozhledny, Křížovou cestu pod Slovankou a modlitebnu nedaleko Hašlerovy chaty. vycházíme od Obecního úřadu Janov nad Nisou a jdeme po červené značce na rozcestí Za Prahou a dále po žluté, která nás dovede až na rozcestí Jindřichov - sedlo, kde změníme barvu značky na modrou a jdeme po ní k první rozhledně na trase, Bramberk. Jedná se o kamennou rozhlednu a je z ní nádherný rozhled. Je zde i hotel s restaurací. Dále jdeme  po zelené značce do Horního Maxova a jdeme po silnici po místním červeném značení, až narazíme na odbočku a značku Naučné stezky. Jdeme po ní vpravo do kopečka. V tuto chvíli, jsme u Křížové cesty. Po jejich zastaveních, dojdeme až k rozhledně Slovanka. Jedná se o nejstarší rozhlednu a byla v nedávných letech zachráněna a zrenovována. Je z ní nádherný výhled do kraje.Je zde také hotel s restaurací. Od Slovanky jdeme po zelené značce, která nás dovede ke kapličce Hrabětice, kde je dnes občerstvení, takže kapličku připomíná již jen tvar.. Od kapličky jdeme po silnici, kde nesmějí auta, takže v pohodě. Po silnici dojdeme až k poslední rozhledně na trase, která se jmenuje Královka. Je z ní také nádherný rozhled a vedle je hotel a restaurace a stánek. Od Královky jdeme  po žluté značce a po ní sejdeme do Bedřichova, kde změníme barvu značky na modrou a jdeme směrem na Hašlerovu chatu. Zde je 150 metrů  po modré značce krásná venkovní modlitebna s Křížovou cestou. Vrátíme se zpět k Hašlerce a jdeme po žluté značce směr Trniště, kde je krásná skalní vyhlídka, ale s velmi omezeným výhledem. Žlutá značka nás dovede do Janova kl rozcestí U mostu, odkud jdeme po červené značce do cíle výletu k Obecnímu úřadu. Délka výletu je  17,5 kilometru

Jdeme do přírody a za celkem třemi jizerskohorskými rozhlednami a dvěmi Křížovými cestami, což myslím je dostatek důvodů, tuto trasu projít.

Možností je dost: V Janově, na Bramberku, v Maxově,  na Slovance, v Kapličce, na Královce i v Bedřichově

Nádherná příroda, krásné výhlerdy nejen z rozhleden, krásné Kříové cesty. Jen ten nepořádek v lese nás mrzel.

Vstupy na rozhledny v řádu desetikorun.Do přírody i zde zdarma.

Poslední aktualizace: 25.10.2021
Z Janova do Janova přes tři rozhledny, Křížovou cestu a modlitebnu na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Z Janova do Janova přes tři rozhledny, Křížovou cestu a modlitebnu

Rozcestí Janov nad Nisou - Za Prahou
Šipky rozcestníku umístěného v dolní části Janova nad Nisou za bývalým…
Jizerské Hory (rozhledna Královka, Bedřichov). Okruh 15 km. Výchozí bod j…
Bylo pondělí a nám začínal první den dovolené v Jizerských horách. Zatím…
Přírodní památka Tichá říčka byla vyhlášená dne 15.1.2008 Správou CHKO…
Rozcestník Janov nad Nisou - Most označuje směr několika turisticky značených tras a nachází se kousek od centra Janova nad Nisou na…
Na kopci u Loučné nad Nisou, kousek od žlutě značené turistické t…
Mohutný žulový pomník není možné přehlédnout, pokud pojedete v podhůří Jizerských hor po místní silničce z Loučné nad Nisou k…
Obec Janov nad Nisou se nachází na úpatí Jizerských hor, asi 5km severně…
Cílem našeho výletu se stala psí farma v Jizerkých horách, konkré…
Janov nad Nisou, a krásy okolí, hlavně ciklotrasy, a jedeme autem.…
Probudili jsme se do čtvrtého dne našeho pobytu v Penzionu U Hlavičků,…
Pokud se vydáte z Janova nad Nisou západním směrem po žluté turis…
Na žluté turistické trase z Janova nad Nisou k Hašlerově chatě asi po jednom kilometru nepřetržitého stoupání najdeme rozcestník s názvem Trniště …
Rozcestí turisticky značených cest před Hašlerovou chatou v Jizer…
Z cirkevních lidových památek se do dnešní doby zachoval pouhý zlomek. Zvláště poslední režim vládnoucí Komunistické strany těmto…
Tento vrch se tyčí nad Hraběticemi, severozápadně od rozhledny Slovanka. …
Ski areál se nachází v Hraběticích v Jizerkách, nabízí…
Všechno krásné má jednou svůj konec a tak i naše báječná dovolená v…
Rozhledna Slovanka
Slovanka je údajně nejstarší železnou rozhlednou v Čechách. Zasloužily se…
Naše společná cesta začíná v Liberci. Odtud putujeme směrem…