Z JAMOLIC ZA MISTRY MUCHOU A MENŠÍKEM

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, TENTOKRÁT VÁS POZVU NA VÝLET Z Jamolic DO IVANČIC. Z Jamolic VYRÁŽÍME PO ŽLUTÉ ZNAČCE, KTERÁ NÁS POVEDE KE ZŘÍCENINĚ HRADU TEMPLŠTÝN A DÁLE NA ROZCESTÍ POD TEMPLŠTÝNEM, KDE ZMĚNÍME BARVU ZNAČKY NA ŽLUTOU A PO NÍ DOJDEME PŘES HRUBČICE A LETKOVICE AŽ DO IVANČIC.MĚSTEM DOJDEME AŽ DO MÍSTA, KDE JE NA ROHU ČAJOVNA PRAMEN ŽIVOTA.ZDE ODBOČÍME VPRAVO DO ULICE VE SBORU, KTEROU DOJDEME DO ULICE RYBÁŘSKÁ. ZDE SE NACHÁZÍ RODNÝ DŮM VLADIMÍRA MENŠÍKA. POKRAČUJEME VPRAVO DO ULICE U NOVÉ BRÁNY, PŘES DRŮBEŽÍ TRH A DOJDEME NA PALACKÉHO NÁMĚSTÍ.

Foto: správce

PRVNÍM BODEM NA TRASE JE ZŘÍCENINA HRADU TEMPLŠTÝN, KDE JAK JE JASNÉ PODLE NÁZVU SÍDLIL TEMPLÁŘI. DNES JE HRAD NA DOBRÉ CESTĚ K ZÁCHRANĚ. URČITĚ SE NEROZPADNE ÚPLNĚ, PROTOŽE JE NA NĚM VIDITELNÁ STAVEBNÍ ČINNOST..V IVANČICÍCH NA NÁS ČEKÁ RODNÝ DŮM V. MENŠÍKA. NA DOMĚ V CHŘESTOVÉ ULICI JE I PLASTIKA, ALE HEREC SI NA NÍ NENÍ MOC PODOBNÝ. NA PALACKÉHO NÁMĚSTÍ UVIDÍME KOSTEL P. MARIE , RADNICI, JEŽ BÝVALA ZÁMKEM A HLAVNĚ JE ZDE V IC EXPOZICE ALFONZE MUCHY A VLADIMÍRA MENŠÍKA.TRASA MĚŘÍ 16 KILOMETRŮ

nA JÍDLO JSME ZAŠLI DO RESTAURACEU ČERNÉÍHO LVA A UDĚLALI JSME DOBŘE.

CESTA JE PĚKNÁ, JEN PRVNÍ ÚSEK VEDE PO RUŠNÉ SILNICI, ALE PAK UŽ TO CELKEM JDE. ZŘÍCENINA TEMPLŠTÝN JE OPRAVDU PĚKNÁ A URČITĚ JEŠTĚ DLOUHO BUDE. NAJDETE ZDE SICE JEN ZBYTKY ZDÍ, ALE JE VIDĚT, ŽE SE TU OPRAVDU PILNĚ PRACUJE. EXPOZICE A. MUCHY JE KRÁSNÁ A NÁVŠTĚVA RODNÉHO DOMU A EXPOZICE VLADIMÍRA MENŠÍKA JE POVINNOSTÍ.

IC A EXPOZICE MAJÍ OTEVŘENO- PO,ST- 9-12, 13-17

Autor: správce

Příspěvky z okolí Z JAMOLIC ZA MISTRY MUCHOU A MENŠÍKEM

Židovské památky jihozápadní Moravy, Ivančice, VI. Část
Malebné městečko Ivančice najdeme v kopcovité krajině asi 20 km od Brna.…
Turistické rozcestí v Ivančicích se nachází před nádražní budovou. Na zdejší železniční stanici končí trať z Moravských Bránic. Dál…
Původní trasa vedla z oslavanksého vlakového nádraží. Zrušením trati do Oslavan je nově trasa vedena z poslední železniční stanice na t…
Ivančice - dům pánů z Náchoda
Tento dominantní objekt, nacházející se na hlavní Krumlovské ulici č…
Ivančice leží na Jižní Moravě, jihozápadně od Brna. Městečko Ivančice jso…
Blížící se podzim, tedy měsíc září je turistům sympatický, že po letních vedrech přicházejí o poznání sympatičtější teploty, naštěstí povětšinou ne…
Soutok významných moravských řek Jihlavy a Oslavy se nachází na p…
Dnešní věž kostela Nanebevzetí Panny Marie není původní kostelní…
Autobusové nádraží se nachází v centru města na severním okraji…
Kdo by neznal Vladimíra Menšíka, tak tento český herec a komik se narodil v IVANČICÍCH a sem bych Vás chtěl pozvat na výlet. Prvně se vydáme do…
Je dominantou Palackého náměstí v historickém jádru města. Původní pozdně románskou stavbu vypálili v roce 1304 Kumáni. Gotická stavba…
Původně zde stál zeměpanský dvorec. V roce 1607 objekt přestavěn Pertoldem VI. Bohobudem z Lipé, nejvyšším dědičným maršálkem Českého…
Ivančické Slavnosti chřestu se mohou chlubit dlouhou tradicí a…
Objekt patří k nejstarším domům ve městě. Budova sloužila jako radnice do roku 1850. V současnosti je zde umístěn Památník Alfonse Muchy, významného…
Ve městě v části Ve Sboru působila i Jednota bratrská, které Ivan…
Informační centrum se nachází v historické části města na Palackého náměstí v přízemí renesančního objektu bývalé staré radnice, dnes památ…
Cyklostezka Ivančice - Oslavany (cyklostezka Miloše Mus…
Vydali jsme se na rozhlednu Vladimíra Menšíka na Hlíně nedaleko Ivančic. Jako dopravní prostředek nám posloužil osobní automobil. K…
Vladimír Menšík, jeden z našich nejlepších bavičů, vypravěčů a herců se…
Velice krásná procházka lesem, po turistickém značení.…