Z Hřenska na vyhlídky a na rozhledny

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Jarní výlet do CHKO Labské pískovce a NP České Švýcarsko.

Hřensko
Hřensko  •  Foto: Hribal

Výchozím bodem je nábřeží v Hřensku. První zastávkou je Labská vyhlídka. Na dvě upravené skalní plošiny vede z nábřeží krátká strmější žlutě značená cesta. Z vyhlídky se otevírá hezký výhled do údolí Labe a na řeku Kamenici protékající Hřenskem.
Vracím se zpět na nábřeží a kolem místních hotelů jdu do středu Hřenska. Krátká odbočka do úzké rokle, kde je opravená budova staré plynárny připomínající středověký hrad. Z plynárny je nyní hezký penzion.
Pěšinou okolo penzionu se dostávám na zeleně značenou cestu. Ta mírně stoupá okolo starého místního hřbitova s chátrající Claryho kaplí na silnici vedoucí z Hřenska do Janova. V zatáčce silnice je Janovská vyhlídka.
Upravené odpočinkové a vyhlídkové místo s půvabným kamenným zábradlím a kamennými lavicemi. Z vyhlídky je výhled na centrum Hřenska.
Zeleně značená cesta ze silnice stoupá na další vyhlídku s výhledem na skalní scenerii řeky Kamenice a pak pokračuje přes Kozí hřbety k rozhledně na Janovském vrchu. Vyhlídková plošina je ve výšce 30 metrů a nabízí nádherný kruhový výhled na Česko Saské Švýcarsko, na druhé straně pak na České středohoří a Lužické hory.
Po krátkém odpočinku pokračuji okolo golfového hřiště po žlutém značení do Růžové. Na východním okraji obce je nenápadný Pastevní vrch. Na jeho vrcholu byla postavena nová rozhledna a hezké odpočinkové místo.
Také odtud je nádherný výhled od Děčínského Sněžníku, přes Groβer Zschirnstein, stolové hory Lilienstein, Papstein, Kaiserkrone, masiv Stříbrných a Křídelních stěn s Pravčickou bránou, Jetřichovické skály, Jedlovou, Studenec až po místní dominantu Růžák.
Scházím zpět na okraj Růžové k chátrajícímu evangelickému kostelu. Odtud vede nově vybudovaná Petřínská stezka. Pohodlná naučná stezka vede ve svahu Petřínského vrchu, seznamuje s místní flórou a faunou a také nabízí výhled na Růžovou, Stříbrné stěny a Pravčickou bránu. Ze stezky vede krátká odbočka k nádhernému větrnému mlýnu holandského typu z roku 1844, který byl přestavěn na penzion.
Okolo pomníku obětem z I. světové války se vracím do centra Růžové, odkud jezdí autobus do Děčína.

Občerstvení v Janově a Růžové.

Nádherné výhledy na CHKO Labské pískovce a NP Česko Saské Švýcarsko.

Rozhledny jsou celoročně přístupné, neplatí se vstupné.

Poslední aktualizace: 15.3.2019
Z Hřenska na vyhlídky a na rozhledny na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Z Hřenska na vyhlídky a na rozhledny

Hřensko - soutěsky
Hřensko - soutěsky. Českosaské Švýcarsko je pojem, který turisté dobře znají. My dnes – obrazně řečeno - míříme přímo do jeho…
Hřensko je na turisty připraveno i s pramicemi v soutěskách Pokud uvidíte…
Dříve nazývaná Edmundova nebo Dolní, skalnatý kaňon řeky Kamenice,…
Začátečnický okruh Českým Švýcarskem po červené turistické stezce. Start…
Při návštěvě Np České Švýcarsko si svoji pozornost zaslouží i řeka…
Na posledních 10 kilometrech svého toku před ústím do Labe se…
Jako každý rok, měl jsem i před letošní dovolenou připraveno poměrně dost…
V lese u cesty nazývané Steckweg, po které chodili obyvatelé Hřenska do kostelů v Růžové a Arnolticích byl v roce 1874 založen hřbitov. Byla zde postavena pseudogotická pohřební…
V Hřensku jsme prvně byli na jaře r. 2013. Byli jsme tam asi čtyři noci.…
Pondělí 17. 6. 2019 Včera večer jsme dorazili do Hřenska, abychom se…
Na konci roku 2013 byl na Janovském vrchu postaven anténní vysílač, který zároveň slouží jako rozhledna. Vyhlídková plošina je ve…
Cílem výletu je rozhledna Janov. Vyrážíme od rozcestníku Hájenky u obce…
Když už jsme v Hřensku a milujeme rozhledny, tak samozřejmě musíme navštívit i tu, kterou máme nejblíž. Když jsme zde r. 2013 byli, …
Rozhodli jsme se ukázat ratolestem krásy Českého Švýcarska. Samozřejmě, ž…
Nejstarší upravená vyhlídka Českého Švýcarska, nachází se cca 130m nad…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na…
Jeli jsme si užít pobyt na několik dní v Českém Švýcarsku v okolí…
Hřensko - nejznámější a turisty nejvíce navštěvovaná obec v chráněné kraj…
Jedeme z Mostu do Děčína vlakem, dále pokračujeme autobusem do Hřenska.…
Některé výlety dlouho plánuji, jiné střílím od boku.…
Pokračování cestopisu České Švýcarsko - Pravčická brána, Dolský mlýn, Panská skála, Jetřichovické skály   Děčín Třetího dne pobytu v Českém Švýcarsku…
Přírodní, plně zavlažovaný golfový areál s mimořádnou scenérií…
Obec Hřensko je významná hned z několika důvodů. Jako klasická obec má…
www.soutesky-hrensko.cz Soutěsky Kamenice se nachází nedaleko Hřenska v…
V sobotu 13.8.2016 se mi po dlouhé době naskytla možnost opět si udělat…
Naše cesta vede k nejznámějšímu symbolu národního parku k Pravčické bráně.…
Zámeček se nachází v Národním parku České Švýcarsko u skalního mostu Pravčické brána (u obce Hřensko). Důvodem výstavby tohoto zámečku byla Pravčická brána,…
Pravčická brána je největší přirozená skalní brána na našem kontinentu,…
  Hřensko – soutěsky a Pravčická brána. V minulém výletu jsme se podívali na Moravu, a tentokráte jsme otočili na druhou stranu…