Z Ferdinandova do Ferdinandova, přes arborertum a vodopády

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Foto: správce

Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na túru, která začíná na zastávce autobusu Hejnice-Ferdinandov, obratiště. Odtud jdeme po směrovkách penzion Hubert. Jdeme kolem nové zvoničky, jejíž zvon byl nalezen při povodni. Od ní jdeme vpravo a stále po směrovkách penzion Hubert až do místa, kde se zleva i zprava připojí cyklotrasa.Zde už vidíme směrovku Ebertovo arboretum.po cca 50 metrech dojdete k zahradě, kde je arboretu.Po prohlídce pokračujeme dále podél plotů a dojdeme na rozcestí Cyklotrasy a modré značky. Jdeme po modré vpravo a lesem dojdeme k vodopádu Malý Štolpich. Po modré pokračujeme až na rozcestí Bílá kuchyně, kde změníme barvu značky na žlutou a jdeme po ní vlevo až na rozcestí Pod Ptačími kupami, kde změníme barvu značky na červenou a pokračujeme po ní rovně, společně s cyklotrasou. Cestou potkáme několik křížků na památku smrti místních hajných. Po červené značce jdeme až na rozcestí U Tetřeví boudy, kde se spojí se žlutou. Jdeme vlevo a dojdeme k vodopádu Velký Štolpich. Zde opustíme červenou značku a pokračujeme po žluté, Jdeme po bývalé Štolpišské silnici, která silnici připomíná už jen kamennými patníky. Cestou sledujeme četné menší nebo větší vodopády a dojdeme k místu, kde je pamětní deska na císařovnu Alžbětu.Odtud je cesta upravená.Cestou potkáme štolu Rudná jáma.Po žluté značce dojdeme na rozcestí Pod vodopády, kde změníme barvu značky na zelenou a stále klesáme z kopečka až do Ferdinandova.Zelená značka nás dovede do výchozího bodu u zastávky autobusu.

Jako první potkáme krásnou sochu sv. Jana Nepomuckého.Dalším bodem na trase je Ebertovo arboretu, kde jeho zakladatel vysadil běžné i vzácné dřeviny. Arboretum se nachází na zahradě zakladatele a dnes o něj pečuje jeho žena a syn. Dalšími body na trase jsou vodopády Malý a Velký Štolpich, které při nedostatku vody jsou spíše Štolpíšky.Užijete si také křivolakou Štolpišskou silni, která je vyskládána z jednotlivých kamenů a dnes je cesta po ní opravdový zážitek. Cestou budete potkávat křížky na památku smrti hajných, ale také pamětní desku císařovny Alžběty.Poslední bod na trase je Rudná jáma, což je jeskyně.

Foto: správce

Je dobře vzít si jídlo a pití s sebou a najíst se dosytosti v Hejnicích, kdeje možností dostatek nebo dojet do Lázní Libverda, kde je super restaurace U zeleného stromu, kde vaří výborně a za slušné peníze. Ubytování jsme byli v RZ Smrk v Lázních Libverdu.

Arboretum, cesta lesem i spousta malých i větších vodopádů ser nám líbily.Malý i Velký Štolpich byly díky nedostatku vody oprvdu Štolpíšky. Zážitek ze Štolpišké silnice byl silný tím, že jsme si představili tu hroznou dřinu, kterou museli prožívat ti, kteří ji stavěli.

Peněz netřeba, jen malý příspěvek do kasičky v Arboretu.

Arboretum je přístupno po většinu roku.

Tento výlet doporučuji absolvovat v Jarních měsících, kdy si naplno užijete kvetoucí arboretum

Poslední aktualizace: 22.11.2015
Z Ferdinandova do Ferdinandova, přes arborertum a vodopády na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Z Ferdinandova do Ferdinandova, přes arborertum a vodopády

Vodopád Jedlová, Jizera, Polední kameny
Jdeme za podzimním sluníčkem, protože u nás v údolí nám inverze nadělila mlhu. Svezeme se vlakem přes Tanvald a Smržovku do Josefova…
Májový čas a film „S tebou mě baví svět" nás navnadil na uskutečnění čistě…
Kostel Navštívení Panny Marie (nesprávně označován i jako bazilika) je vý…
Bývalý františkánský klášter v Hejnicích je jedno z nejznámějších…
Hejnice
Nejznámější poutní místo v oblasti Jizerských hor. V dvouvěžovém chrámu N…
Trasu začneme v Hejnicích po červené značce směrem na Ořešník. Př…
Cestovat po frýdlantském výběžku a nezajet do Hejnice snad ani není možné.…
Vody Velkého (Černého) Štolpichu, zvaného též Sloupský potok a…
Hejnická vlaková zastávka je součásti regionální tratě 038 Raspen…
Hejnice je poměrně malé město a najít tam zařízení, ve kterém by se dalo…
Město Hejnice se nachází v údolí řeky Smědé a první písemná zmínk…
Do Jizerských hor jsme přijeli o den dříve a ubytovali jsme se v kempu Hejnice (https://www.autocamphejnice.cz/).Tady jsme přespali …
Vyjeli jsme autobusem na Smědavu, kde končí cesta autobusu, dále budete muset pokračovat pěšky. Vydáte se po modré značce směrem k r…
Frýdlantské cimbuří je vyhledávaný cíl turistů v Jizerských horác…
Hejnický barokní most je tak trochu utajenou památkou. Dojde se k…
Neděle 29. 8. 2021 - odpoledne Z Frýdlantu se přesouváme do Hejnice. Před třemi lety jsme odtud vyráželi na výlet na Frýdlantské cim…
LÁZNĚ LIBVERDA A OBŘÍ SUD Zajímavou zastávkou jsou jistě tyto maličké lázně, kde se léčí srdeční choroby. Zajímavostí je výletní…
Ráno vyjedeme autobusem na Smědavu, odtud se vydáme po modré turistické…
Jste, nebo chcete jet do jizerských hor, určitě nevynechejte tuto trasu. …
ŠTOLPICHY-OŘEŠNÍK Z Hejnic se zajímavou prohlídkou františkánského…