Z českých hranic cyklostezkami do Řezna (Regensburgu)

Tipy na výlet Pro zdatnější Putování (více dnů) Na kole

Vydáme se přímo z českých hranic třemi známými cyklostezkami Německem , navštívíme památku UNESKO Řezno a popojedeme po nejnavštěvovanější trase Dunajské cyklostezce.

Z českých hranic Chambtal radweg 39 km do Cham, z Cham do Regensburgu Regental radweg 64 km, z Regensburgu do Kelheimu Dunau radveg 33 km. U všech cyklostezek je křížení v uvedených městech dobře označeno, navigace jednoduchá po březích řek.

Popis trasy bude zaměřen na kvalitu cyklostezek hlavně na jejich značení při průjezdu městy, kvalitu kempů a na celkovou atmosféru kolem těchto dokonale provedených cest.

Hned z prvního města Furth im Wald stezka odpovídá příhraničním podmínkám, nejsou jasně vyznačené směry, špatně se z města hledá správný směr výjezdu na Chambtal radweg. Doporučuji držet se při výjezdu z města železnice.

Za zastavení jistě stojí i město Cham se svými historickými bránami, stezka Vás k nim přímo dovede. Tady se napojíte na Regental radveg, která vede až do cíle, Řezna. Po cestě doporučuji nepřehlédnout Reichenbach, nádherný klášter.V Řeznu je kemp přímo v parkovém předměstí, ale já jsem nocovala až v Herrnssalu na Dunajské stezce.

Cykloztezka Regental radveg je zajímavější až ve své dolní části od Nittenau, před Řeznem, výhledy na řeku jsou fantastické, celou cestu od Furtu projíždíte ptačí rezervací po štěrkových dobře upravených stezkách.

Z Řezna neboli Regensburku už vede mezinárodní stezka Dunaj radweg, ale pozor je lepší ji jet od západu na východ, jinak se může stát, že se většinu cesty budete rvát se západními větry. Část kterou jsem jela, mi nepřipadala nijak zajímavá, ale podotýkám, že jsem ji vyzkoušela jen na 33 km a v silném protivětru.

Moje putování po německých stezkách u Dunaje nekončí, budou pokračovat v dalších dílech.

Cílem prvních dvou dnů cykloputování natěžko s plnou výbavou na kempování je Řezno, 2000 let staré římské město na nejsevernějším výběžku Dunaje. Okouzlí Vás mnoha románskými i gotickými stavbami přímo v historické části, které se dochovali hlavně proto, že byly ušetřeny ničení za druhé světové války.

V tomto starobylém městě Vás jistě zaujme nejen starý kamenný most z 12. století, nebo duchovní centrum města dóm sv. Petra, ale i starobylé brány např. Jakubské u kostela Skotů. Starobylé uličky jsou nabité turisty i suvenýry, ale na to jsme už v takto starobylých městech zvyklí.

I Dunaj přímo ve městě je opředen mnoha strašidelnými historkami o nebezpečných vírech, které při přejezdu této mohutné řeky pohltil nejednu loď.

Jedeme vlakem i s polně naloženým kolem do Furt im Wald. Cena jízdenky se zákaznickou kartou je na hranice 177 Kč. Ve vlaku doplatíte 56 Kč z hranic do Furthu ( bez přirážky). Kolo Vám naloží za klasických 30 Kč. Doporučuji rychlík do Mnichova, není třeba rezervace.

Do prvního kempu v Nittenau je to 70 km, na kochání po trase zas tak moc času není. Kemp je s bazénem, cena 9,5 Euro za osobu stan a noc. Sociálky jako ostatně všude perfektní.

Po dalších 70 km je další kemp v Herrnssalu, je třeba ho hledat na soukromém statku, 5 km před Kelheimem. Opět překvapí úrovní sociálního zařízení.

O kvalitě německých stezek bylo už asi napsáno hodně, mě jako samostatně putující ženě v "nejlepších letech" se mimo krásných, čistých a kvetoucích měst nejvíc líbila atmosféra na stezkách a v kempech. Ve všech kempech jsou na cyklisty připravení, nají pro ně oddělená místa od karavanů. Potkáte tu bohatou škálu cyklistů z celého světa, kteří se s Vámi rádi podělí o své cestovatelské zkušenosti, např. australský pár z kempu v Nittenau cestuje po Evropě už 3 měsíce a dojmů a zkušeností má na rozdávání. Starší Němci si rádi zavzpomínají na své cyklistické mládí a pomohou Vám při technických problémech. Všichni jsou usměvaví a při jakémkoli dotazu je neobtěžujete, naopak, jakmile se zastavíte na křižovatce s mapou, okamžitě nabízejí pomoc.

Moje pojetí cestování není polykat kilometry, ale užít si i atmosféru navštívených měst a krás přírodních výhledů, takže denně najeté kilometry nepřekračují stovku.

Kemp v Nittenau 9,5 Euro osoba a stan na jednu noc ( na stezce Regental radweg)e

Kemp Herrnssal 7 Euro osoba a stan na jednu noc ( je součástí soukromé farmy, spíte na zahradě za hospodářským stavením), leží na Dunau radweg.

Jídlo v německých Lidlech se od českého cenami zas tak moc neliší.

Poslední aktualizace: 17.7.2010
Z českých hranic cyklostezkami do Řezna (Regensburgu) na mapě
Autor: fotuska

Příspěvky z okolí Z českých hranic cyklostezkami do Řezna (Regensburgu)

Regensburg - Steinerne Brücke
Nejstarší Kamenný most Bavorska. Postaven v r. 1135-46 k přemo…
Chrám v Regensburgu (česky Řezno) je jednou z nejvýznamnějších duchovních památek v Německu. Stavební práce ve…
Stará radnice v Řezně je významná pro celou Evropu. Odtud se tvořily dějiny. Do Staré radnice svolávali císaři Svaté říše římské…
Tak zní heslo česko-bavorské zemské výstavy, která bude do 3. října…
Slevomat nabízel za velice zajímavou cenu zájezd na adventní trhy (r. 2014)…
Regensburg, nádherné historické město na Dunaji, nabízí fantastic…
Objevte kulturní dědictví UNESCO v Regensburgu a nechte se okouzlit jeho…
Zvu Vás k návštěvě historického města, jehož historie je v mnohém spjata …
Po návštěvě Řezna je možné navštívit nedalekou Walhallu. Památná síň Wal…
Městečko Laaber jsem „objevil“ nedávno, při jízdě vlakem z Regensburgu do…