Z České Vsi přes Tisovou skalku a Krajník do Jeseníku.

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Na začátku našeho toulání Jesenickem padl návrh vycházky po kopcích nad levým břehem řeky Bělé. Mapa této oblasti nabízí hned několik možností, které by mohly být zajímavé. Navíc již patříme mezi seniory a po osmdesátce je to s chůzí po horách o něco horší. Původně vybranou zelenou značku jsme vyměnili za modrou, ale trochu jsme podcenili převýšení. Výchozím místem jsme zvolili Českou Ves, kde jsme při našem pobytu v této oblasti byli ubytováni. Zbývalo počkat na vývoj počasí, ale modrá obloha v následný den nám dala zelenou. V okolí obecního úřadu nacházíme modrou značku a můžeme jít.

Značka nás vede okolo místního hřbitova k železničnímu přejezdu. Za ním odpočívá stádo kraviček a pro nás začíná stoupání. Stezka vede pod stromy a stále stoupáme. Louky po obou stranách cesty nahrazuje les. Přecházíme širší lesní cestu a po dalším stoupání jsme u Heckelova pramene. Pramínek sotva teče, ale po čtvrt hodině máme třetinku plnou. Stoupání skončilo a hezkou lesní cestou docházíme ke kapli u Ovčí paseky. Kaple je dřevěná a byla postavena v roce 2015. Od kaple opět stoupáme a po několika minutách se před námi objevuje Tisová skalka. Na vrcholu skály je upravená vyhlídka. Je odtud vidět na východě Černý hřbet a na JV a jihu údolí řeky Bělé a Česká Ves. Stezka pokračuje lesem na vrchol Krajníku ( 659 m.n.m.), Vrchol je malé skalisko a pod ním stojí turistický přístřešek. Rozhledu odtud brání hustý mladý les. Stezkou sestupujeme o několik desítek metrů na Jižní vyhlídku, odkud je hezký, i když omezený výhled na hřeben nad řekou Bělou.

Krátký odpočinek končí a stezka nás vede k dalšímu prameni. Ten se jmenuje Johann Peter Quelle a je zcela vyschlý. Od pramene opět stoupáme. Stezka občas zmizí ve vysoké trávě. V okolí jsou porosty starčeku Fuchsova a rulíku zlomocného s plody. Sluníčko začíná připalovat a konečně končí i stoupání. Začíná se ozývat únava. Jsme na lesní cestě, po které pokračujeme ke stezce k Rumunskému prameni. Ten má vody více než dost. V jeho okolí je mnoho lidí a na stezce k lázním je docela rušno. Les končí a začíná lázeňský park. Jsme u Slovanského pramene a pokračujeme parkem k hlavní lázeňské budově. Krátká zastávka na kafíčko v kavárně Sofie a jdeme dál. Priessnitzova ulice nás vede do údolí. Míjíme Geniův pramen, který je bez vody a další Gilbertův pramen je na tom stejně. Posledním zastavení je u pomníku obětí čarodějnických procesů. Pod námi je město Jeseník a po chvilce jsme u cíle naší cesty na nádraží v Jeseníku.

Stravovali jsme se a byli ubytováni v hotelu Zlatý Chlum v České Vsi. Vaří se tady dobře a točí se tu pivo Bernard, které nemá chybu. Při popisovaném výletě jsme poseděli v kavárně Sofie v Lázních Jeseníku. Musí se počítat s vyššími cenami.

Na tomto výletě jsme procházeli přírodou, která je v celkem dobrém stavu. I když zdejší květena není druhově bohatá, přesto nás i něco překvapilo. Příkladem může být jedovatý rulík zlomocný, kterého tady roste poměrně dost. Zajímavá byla i procházka lázeňským parkem. Nám se tady líbilo.

Délka tohoto výletu se vejde do šesti kilometrů. Překvapilo převýšení, které bylo celkově přes tři sta metrů. Vyhlídka na Tisové skalce je bezpečná. Hodně nás udivilo množství vyschlých pramenů. Na cestě jsme potkali jen jedinou turistku, po stezce se často nechodí a je to škoda.

Poslední aktualizace: 21.10.2023
Z České Vsi přes Tisovou skalku a Krajník do Jeseníku. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Z České Vsi přes Tisovou skalku a Krajník do Jeseníku.

Jedeme znovu na severovýchod - 13. den - další část NS Česká Ves - 4,5 km dlouhý skoro okruh: Česká Ves - křížová cesta - Heckelův pramen - vyhlídka Tisová skalka a vrchol Krajník - pramen Johann Peter guelle - Česká Ves; jeskyně Na Špičáku
Neděle 20. 6. 2021 Chladný větřík v noci zesílil, ale nic nepřihnal. Bylo…
Rychlebské hory (3): Sokolským hřbetem přes vyhlídk…
    Vítáme Vás na naučné…
Když se jde po modré značce z České Vsi do Jeseníku, prochází se …
Vlastně to ani pořádná trasa pro turistu není, ovšem účel je poněkud jiný, než projít desítky kilometrů. Pokud ovšem bude chtít výletník absolvovat…
V Jeseníku a lázních, které se rozkládají na návrší zvaném Gräfen…
Jak se sláva lázní na Gräfenberku šířila do světa, přibývalo i pomníků vděčných pacientů, které nechali stavět v okolí lázní.…
Že léčebné lázně na Gräfenberku u Jeseníku získaly vcelku brzy značnou…
Česká Ves je rodištěm Johanna Schrotha, který založil Lázně Dolní…
Mimořádným fenoménem lázní Jeseník (nebo na Gräfenberku) je množství pramínků a pramenů v oblasti samotných lázní, v jejich okolí ale i v samotném…
Do České Vsi autobusem ze Zlatých Hor.Z České Vsi od obecního úřadu pěšky po modré značce přes…
Dnes se vydáme na Čertovy kameny, které jsou vyhledávány horolezci, turis…
V Priessnitzových lázních na Gräfenberku snad neuplyne čtvrtrok (rok je…
V lesoparku severovýchodně od tzv. Jižního svahu v areálu lázní J…
Priessnitzův pramen – Priessnitz Quelle
Jestliže všechno začíná od Adama (mimo počátku stvoření), v lázních na Gr…
Sochařská kompozice Cesty života na Jižním svahu je dílo brněnského…
Ráno vyjíždíme zlínským expresem v kupé pro vozíčkáře / protože vlak má 3…
Nemusíme sem jet na léčebný pobyt, stačí si udělat výlet za čistým…
Nejvýznamnější a největší stavbou jesenických lázní je budova…
   Prodloužený víkend začíná nádherným pátkem, který musím bohužel kvůli…
Do Jeseníku, přesněji do lázní, tedy na Gräfenberk. Vzhledem k tomu, že i přes momentální uzavření Červenohorského sedla zůstává naštěstí…
  Nejatraktivnější turistickou skalní oblastí v blízkosti města Jeseníku jsou Čertovy kameny. Při mé poslední návštěvě jsem si tady …
Zlatý chlum - rozhledna
Rozhledna Zlatý chlum se nachází nad městem Jeseník....pěkná trasa vede z Rejvízu přes vyhlídku Čertovy kameny. Dá se jít i z…
Čertovy kameny jsou skalní útvar na severním úbočí Zlatého Chlumu,skalní…
Jeseník leží na Severní Moravě, severním směrem od města Šumperk. Jeseník…
Pěkně opravená tvrz stojí na Zámeckém náměstí v centru města Jeseník v…
Vrchol, tyčící se v nadmořské výšce 908 m, nad městem Jeseník. Na jeho severozápadním svahu (ve výšce 875 m.n.m.) byla vybudována v roce 1899 kamenná…
Okresní město Jeseník se stalo centrem turistického ruchu celého …
Jeskyně Na Pomezí
Jeskyně Na Pomezí je vyhledávaným turistickým cílem lázeňské obla…