Z Boršova kolem Dívčího kamene do Zlaté Koruny

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Jedeme vlakem do Boršova nad Vltavou, abychom se odtud vypravili po červené turistické značce proti proudu řeky Vltavy až do Zlaté Koruny.

Není toho zrovna málo, tak tedy rovnou na cestu:

Výlet začneme na nádraží v Boršově. Ihned se chytneme červené turistické značky, která nás převede přes most na levý břeh Vltavy do obce. Necháme kostel po levé straně a postupujeme dále proti proudu kolem jezu a malé vodní elektrárny. Na protějším břehu je posledním neblahým výkřikem civilizace Zátkův mlýn (továrna na těstoviny). Dál už nás čeká jenom romantika. Vysoké skalní stěny po pravé ruce se zrcadlí v hladině řeky vlevo pod námi. Po 2.5 km je možnost odbočit vpravo k hradišti a k pomníčku sestřeleného amerického pilota. Po návratu pokračujeme dál kolem pobořeného jezu U Rybů. Ani si nevšimneme, že už jsme ušli 4.5 km, když nás na protějším břehu zaujme vysoká skála. Při bližším pohledu zjistíme, že na její horní hraně je nalepené kamenné zdivo dnes zaniklého hrádku Kotek, či Maškovec. Dál nás čeká ten nejromantičtější úsek cesty. Po úzkém chodníčku se pohybujeme vysoko nad korytem řeky a z přilehlých skal se nám nabízí úchvatné pohledy do hlubokého údolí. Tak dojdeme až k rozcestí U Cáby na 8.5 km. Nechceme-li si zkrátit cestu přímo do Vrábče na zastávku, jdeme vytrvale proti proudu. Zříceninu hradu Dívčí Kámen nemůžeme minout. Těsně před ní se ještě krčí pod vysokou skálou stará vodní elektrárna.

Po návštěvě hradu vystoupáme kolem třísovského oppida až skoro k železniční zastávce Třísov. Zde můžeme cestu po 12 km ukončit s vědomím, že jsme prošli nejromantičtější část výletu. Komu ale ještě chybí pověstná třešnička na dortu, nemusí truchlit. Pokračuje po červené přes Plešovice do Zlaté Koruny, architektonické perly Jižních čech. Zde si může prohlédnout cisterciácký klášter a třeba i pověstnou lípu Kapucínku. Výlet se dá zakončit v některé ze zdejších osvěžoven, kde načerpá sílu k závěrečnému stoupání k železniční zastávce Zlatá koruna.

Na tento výlet je lepší si vzít s sebou větší svačinku a pití. Občerstvení v restauraci je možné až na samotném konci výletu ve Zlaté Koruně. Výběr hospod je ale v sezóně veliký.

Celá cesta je krásná, romantická a samotné pamětihodnosti po cestě ji jen příjemně zpestřují.

Cesta nestojí nic, jen trochu vlastních sil. Doporučuji ji ale vykonat mimo vodáckou sezónu. Je tu božský klid. Cenu za vstupy na zříceninu či do kláštera si v případě zájmu prosím raději vyhledejte sami.

Navazující výlety: https://www.turistika.cz/vylety/z-holubova-pres-klet-do-zlate-koruny

Poslední aktualizace: 21.2.2011
Z Boršova kolem Dívčího kamene do Zlaté Koruny na mapě
Autor: lamin

Příspěvky z okolí Z Boršova kolem Dívčího kamene do Zlaté Koruny

Tábořiště Dívčí kámen
Rozlehlé přírodní tábořiště na levém břehu Vltavy, v romantickém údolí pod…
Dívčí Kámen, někdy uváděn jako Dívčí Hrádek je impozantní zříceni…
Středa 1. 7. 2020 V noci u Křemžského rybníka bylo teplo, až horko, ale…
Zříceniny gotického hradu Dívčí Kámen, dříve nazývaného…
V dnešním příspěvku zavzpomínám na loňskou dovolenou a výlet na zříceninu…
Naším cílem je zřícenina hradu „Dívčí kámen“ a dostaneme se tam pouze…
Zřícenina Dívčí Kámen se nachází severovýchodně od Českého Krumlo…
Názor, že jsou jižní Čechy jedním z nejkrásnějších koutů naší rod…
Zřícenina hradu Dívčí Kámen se nachází v romantické přírodě nad soutokem…
Rozcestí Dívčí kámen - zřícenina hradu
Rozcestím u mostku přes Křemžský potok pod zříceninou Dívčí kámen prochází zajímavá naučná stezka Třísov - Dívčí kámen - Holubov.…
Opalickou lípu, či spíše zbytky jejího mohutného kmene, nalezneme na severovýchodním konci osady Opalice, která je už sama o sobě…
Rozcestník u třísovské železniční zatávky. Jde o rozcestník červené TZ. Jedním směrem vede přes zříceninu hradu Dívčí Kámen do…
Rozcestím poblíž třísovské vlakové zastávky prochází červeně značená turistická trasa. V jednom směru vás červená TZ provede kol opo…
Tento památný strom roste v Třísově, kousek od železniční zastávky, vedle cesty k Dívčímu Kameni. Lípa stojí u kapličky (nebo spíš kaplička stojí u…
Ráno vyjíždíme autem z Českého Krumlova do obce Třísov, kde parkujeme na…
Maškovec neboli Kotek - zřícenina hradu
Jedná se o skromné zbytky hradu, který nechali postavit ve 2. polovině 14. století páni erbu střely. První písemná zmínka je pak z…
Pomníček amerického letce kapitána Raymonda F. Reutera, který velel 503.…
Malá vesnice, viditelná ze silnice Budějovice-Krumlov. Ve vsi se zachovaly…
Tři rozdílná, ale historicky velice cenná a zajímavá místa jsme navštívili…
Naučná stezka vedoucí z Třísova do Holubova nad tokem řeky Vltavy vznikla za účasti správy CHKO Blanský les v oblasti, která je…