Z Bad Schandau přes Zámecký vrch na Schrammsteine.

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Na hory

Výlet do nádherné krajiny Saského Švýcarska.

Falkenstein
Falkenstein  •  Foto: Hribal

Jako první cíl svého výletu jsem si vybral Zámecký vrch se zříceninou hradu. Z ulice Poststaβe v Bad Schandau vychází žlutě značená cesta na Zámecký vrch. Nenápadná cesta mezi domy se lehce přehlédne. Po schodech se stoupá pod skalní stěnu, na které je udělaná umělá lezecká stěna. Železný žebřík a schody pak překonávají tuto stěnu. V lese je z cesty odbočka na Vyhlídku na Bad Schandau a na údolí Labe. Značená cesta stoupá lesem ke zřícenině hradu. Ve 13. století zde stával strážní hrádek, který byl v 15. století vypálen. Místní horský spolek zde v roce 1883 postavil umělou zříceninu hradu s rozhlednou na vrcholu hradní věže. Dnes však vzrostlé stromy převyšují hradní věž a znemožňují tak výhled.
Cesta pokračuje po vrcholu Zámeckého vrchu a u zahrádkářské osady schází do údolí Křinice, odkud se posléze prudce stoupá po silničce do Ostrau. Za Ostrau je nádherný výhled na Falkenstein a zubaté věže Schrammsteine. Skalní roklí odtud scházím do údolí k výletní restauraci Schtammsteinbaude.
Ze silnice pak odbočuji do rokle Schieβgrund. Pohodlná cesta stoupá k mohutnému skalnímu bloku Falkensteinu. Z cesty je krátká odbočka na Vyhlídku, kde je možno obdivovat tento nádherný výtvor přírody.
Na dalším turistickém rozcestí odbočuji po žluté na lesní silničku, která vede pod skalními stěnami. Po chvilce odbočuji na zeleně značenou cestu, která prudce stoupá na skalní hřeben. Vrcholovou cestou plnou žebříků a schodů se dostávám na vyhlídku Schrammsteinaussicht.
Jedinečný a okouzlující výhled na Schrammsteine, Falkenstein, na vzdálenější stolové hory Saského Švýcarska a na kaňon řeky Labe. Po delším odpočinku a pokochání se výhledy se vracím zpět po hřebeni a přecházím na trasu Malerweg. Cesta vede lesem po vrcholech skalních bloků s mnoha odbočkami na Vyhlídky na okrajích skal.
Na dalším rozcestí odbočuji na žlutě značenou cestu a po žebřících a stovkách dřevěných schodů scházím do rokle Heringgrund. Údolím již vede pohodlná lesní silnička až do Schmilky.

Spoléhal jsem se na vlastní zásoby.

Nádherná krajina Labských pískovců, nádherné výhledy.

V této oblasti vede množství značených cest, které je možno různě kombinovat a dostat se tak do dalších krásných míst, která jsou méně známá.

Poslední aktualizace: 23.7.2017
Z Bad Schandau přes Zámecký vrch na Schrammsteine. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Z Bad Schandau přes Zámecký vrch na Schrammsteine.

Schrammstein - Torstein
Info o trase: (aby jste měli představu o tom co Vás čeká)K absolvování je potřeba trochu lepší fyzická kondice, na trase vás totiž čeká značné…
Divoká a romantická soutěska začíná poblíž hotelu Schrammsteinbaude v polovině údolí, kterým vede silnice z Bad Schandau do Ostrau. …
Naše putování bylo na Šrámové skály. Je to bezpochyby nejkrásnější trasa v Saském Švýcarsku. Východisko Šrámové cesty je na lesním…
Z Ostrau vede okružní turistická cesta označená TK7. Obchází rozsáhlé pol…
Před více jak 100 lety byl na začátku úzkého skalnatého údolí Zahnsgrund nalezen pramen pitné vody. Pramen byl využíván místními obyvateli a hlavně posádkami lodí plujících po…
Saské Švýcarsko je o prázdninách velmi navštěvované, místy je až…
V okrajové části městečka Bad Schandau Postelwitz stojí u hlavní silnice historický ukazatel cest. Odbočovala zde původní cesta skalnatým údolím do Ostrau. Začátek cesty byl…
Jedna z nejvyhledávanějších vyhlídek v Saském Švýcarsku. Je na…
Ve svahu nad levým břehem Labe, na menší skalní věži je vyhlídka Kleine…
Krippen je turistické středisko na levém břehu Labe v Saském Švýcarsku. V letech 2005 – 2007 zde byla vybudována stezka slunečních hodin. Tematická okružní stezka dlouhá 3 km…
Překrásné pohraniční městečko pár kilometrů za Hřenskem skýtá spoustu…
Přes toto město jsme jezdili do Saského Švýcarska – do Bastei a na Pfaffenstein. Tady mne fascinovaly dvě stavby – kostel a výtah, n…
Výlet do pískovcových skal národního parku Saské Švýcarsko, přes Svaté…
Výlet do Saského Švýcarska do oblasti Schrammsteine. Vycházím z nádraží v Bad Schandau. Procházím lázeňským městečkem, pokračuji okolo aguaparku Taskana, historického 50 metrů…
Jedna z nádherných skalních vyhlídek v NP Saské Švýcarsko, uprostřed…
www.soutesky-hrensko.cz Soutěsky Kamenice se nachází nedaleko Hřenska v…
Hřensko - nejznámější a turisty nejvíce navštěvovaná obec v chráněné kraj…
Dříve nazývaná Edmundova nebo Dolní, skalnatý kaňon řeky Kamenice,…
  Hřensko – soutěsky a Pravčická brána. V minulém výletu jsme se podívali na Moravu, a tentokráte jsme otočili na druhou stranu…