Z Adamova do Křtin

Tipy na výlet Romantika Do přírody

Poslední letošní společný výlet se uskutečnil 15.10. Měl start v Adamově a jeho trasa vedla přes Josefovské a Křtinské údolí do Křtin. Ráno kolem osmé hodiny jsme byli v Adamově a za notné zimy jsme se vydali po modré značce. Na nejbližší rozcestí "Josefovské údolí" to bylo jen 1km; dále jsme šli další 2,5km do "Josefova" a další 1,5km na "Býčí skálu". Cestou jsme minuli Huť Františka, která byla v tuto dobu nepřístupná a jeskyni Jáchymka, která je velice pozoruhodná. Skalní útvar Býčí skála v jehož útrobách je soustava jeskyň které jsou přístupné jen někdy má velice zajímavou histirii. Od Býčí skály se pokračuje po žluté značce 2km na další rozcesti "Na Újezdě". Od tohoto rozcestí se opět pokračuje 1km po modé značce na rozcestí "Jelenec", no aby to nebylo jednotvárné tak dále zase po žluté 1km k Alexandrove rozhledně. Je to kamenná rozhledna vysoká pouze 18m a vyhlídkovou terasu má ve výšce 13,5m. Ale i tak je z ní velice krásný rozhled po okolních kopcích, na město Adamov ale i Brno. Cesta pokračuje pro změnu 2km po zelené značce do "Babic". Od rozcestníků v Babicích je to další 3km po červené značce k rozcestníku "U Drátenické jeskyně". K samotné jeskyni je to 200m odbočka a dalších 300m k Jeskyni Výpustek. Z rozcestí do Křtin to už byl jen 1km po silnici.

Celá trasa podle turistických směrníků má 16km, podle mapy 14km - tak si vyberte !

Trasa vede velice krásným prostředím kolem Křtinského potoka, který se záhy ztrácí v útrobách skal a na povrch vystupuje před městysem Křtiny. Podel cesty je spousta skalních útvarů a jeskyň - některé jsou volně přistupné,ale některé jen v určitém období (Býčí skála), takže je dobré si dopředu zjistit kdy. Jeskyně Výpustek je s průvodcem a tak počítejte se vstupným

Určitě si nenechejte ujít výstup na Alexandrovou rozhlednu, aby jste se pokochali pěkným výhledem po okolí. Rozhledna je volně přístupná.

Dále se podívejte do kostela Sv.Barbory v Adamově na Světský oltář a do chrámu Panny Marie ve Křtinách - velký poutní chrám.

Po této trase není žádná turistická chata ani restaurace až v cíli trasy ve Křtinách.

Jak jsem již říkal : příroda je opravdu krásná a je zde co vidět - poznáte podle fotek.

Podel trasy je několik známkovývh míst:

1565 - Kostel Sv.Barbory Adamov - prodej na městském úřadě, který je v sobotu zavřený a na farním úřadě, který je otevřen až od 9hodiny

1714 - Alexandrova rozhledna - stejně jako předchozí známka

358 - Huť Františka u Adamova - prodej v muzeu, které je v sobotu zavřeno a v Penzionu U kamenného kola, který ovšem není na turistické trase , ale někde na silnici z Adamova do Křtin

1271 - Býčí skála - zase ve zmíněném penzionu

1587 - Jeskyně Výpustek - v prodejně suvenýrů vedle pokladny do jeskyni

528 - Kostel Panny Marie Křtiny - nejlépe Hostinec U Fárlíků nebo restaurace Pohoda

Já jsem měl štěstí jen u Jeskyně Výpustek.

Poslední aktualizace: 17.10.2011
Z Adamova do Křtin na mapě
Autor: smudla

Příspěvky z okolí Z Adamova do Křtin

Křtinské údolí - Tři kotle
Nachází se v bočním krasovém žlebu Křtinského údolí na okraji Nár…
Jedná se o největší a nejlépe vyvinuté krasové území v ČR, význam…
Do romantického údolí Křtinského potoka ve střední části Moravské…
Nacházejí se na dně Křtinského údolí v blízkosti jeskyně Kostelík…
Tento nádherný trojkmenný modřín opadavý stojí nad cestou u východního okraje národní přírodní rezervace Habrůvecká bučina na katastru obce Habrůvka…
Památník se nachází na území školního lesního podniku Masarykův l…
Býčí skála v Moravském krasu
Býčí skála je jeskyně, která bývá přístupná dvakrát do roka. Poprvé jsem ji navštívila víceméně náhodou na jaře roku 1990, když jsme…
Údolí Padouch, někdy též zvaný Padochov (od vzniku Lesnického Sla…
Jedná se o trosku bývalé průtokové jeskyně Křtinského potoka ve stejnojmenném údolí. Je průchozí, ve své střední části tvořena vysokým kopulovitým…
Nachází se v těsné blízkosti dolního vchodu jeskyně Kostelík. Pro…
Jak je uvedeno v titulku do střední části Moravského krasu (tj. do povodí Křtinského a Jedovnického potoka). Výchozím místem nám bude obec, letovisko a…
Jeskyně ve střední části Moravského krasu, na pátém kilometru údolí mezi Adamovem a Křtinami. Je součástí rozsáh…
Hrádek je poměrně vzdálený od okolních vesnic, nejblíže má k jižn…
Rozcestník Býčí skála (foto 1 – 3, viz např. https://www.turistika.cz/mista/byci-skala , https://www.turistika.cz/mista/byci-skala--1 ) leží u ste…
Býčí skála se nachází přímo u silnice mezi Adamovem a Křtinami. Bohužel není volně přístupná veřejnosti. Vstup do jeskyně, který je zatarasen železný…
Turistické rozcestí Býčí skála
Rozcestí Býčí skála Je turistické rozcestí, které leží na křižovatce žluté a modré turistické značky v Josefovském údolí Moravského…
Nachází se v údolí Křtinského potoka ve střední části Moravského krasu. Jedná se o mohutný vývěr krasových vod. Vyvěrá zde Jedovnický potok, který se…
Nachází se v údolí Křtinského potoka v blízkosti vývěrů Jedovnického potoka. Kolem něho prochází modře značená turistická cesta. Prof.dr.ing.…
Toto turistické rozcestí se nachází na návsi obce Habrůvka,která leží asi…
Jde o výrazné levostranné boční bezvodé údolí Křtinského potoka s…