WIELICZKA - PAMÁTKOVÝ SOLNÝ DŮL

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou

Solný důl se nachází ve Wieliczce 10km jihovýchodně od města Krakova. Můžeme se zde dopravit také autobusovou linkou č. 304.

Solný důl ve Wieliczce je vzácnou památkou a jeden z nejzajímavějších a nejznámějších turistických objektů Polska. V roce 1978 byla tato vzácnost zapsána do seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Prohlídky se zde konaly již od 15. století. Nyní tento důl ročně navštíví přibližně 1 milion turistů. Solný důl se skládá z více než 300km chodeb a cca 3000 komor. Jeho hloubka činí 327m, avšak turisté se dostanou pouze do hloubky 135m. Teplota vzduchu je zde stálá po celý rok a činí +14 stupňů Celsia. Sůl se zde těžila nepřetržitě od středověku až do roku 1996.

Foto: Rysinka

Turistická trasa začíná sestupem po 378 schodech do náraziště Danilowiczovy šachty a zahrnuje 22 komor, které jsou propojeny chodbami o celkové délce cca 2km. Nachází se zde jezírka, sochy a také kaple, kde byla každé ráno mše a horníci se modlili o pomoc při těžké a nebezpečné práci. Nachází se zde také restaurace, toalety a obchůdky, kde si mohou turisté koupit suvenýry. Na konci prohlídky návštěvníci vyjíždějí šachtovým výtahem, který se pohybuje rychlostí 4m za vteřinu.

Ubytovali jsme se v hotelu Junior Krakus v Krakově. Výborně tam vaří.

Náš průvodce mluvil polsky, někdy velmi rychle, proto mu nešlo moc rozumět, ale byla s námi paní, která nám překládala, tak víme vše. Smile Obdivuji koně, že dokázali tak hluboko pod zemí žít a horníky, že vybudovali takové nádherné místo. Opravdu doporučuji tento důl navštívit. Je to krása.Smile

otevírací doba:

denně: 1.4. až 31.10 7:30 - 19:30 hod.

2.11 až 31.3. 8:00 - 17:00 hod.

Bílá sobota 7:30 - 13:45 hod.

31. 12. 8:00 - 14:00 hod.

Foto: Rysinka

zavírací dny: 1.1., 1.11, 24.-25.12. a první den Velikonoc

V ceně vstupenky na turistickou trasu je zahrnuta prohlídka podzemní expozice Muzea krakovských solných dolů.

Prohlídka trvá cca 2 hodiny a koná se pouze v doprovodu průvodce..

Hromadné stupenky je nutné zarezervovat dopředu vzhledem k nutnosti rezervace průvodců.

více info na internetové adrese www.kopalnia.pl

Poslední aktualizace: 29.11.2011
WIELICZKA - PAMÁTKOVÝ SOLNÝ DŮL na mapě
Autor: Rysinka

Příspěvky z okolí WIELICZKA - PAMÁTKOVÝ SOLNÝ DŮL

Wieliczka - solné doly - hornická trasa
Ve Wieliczce je kromě klasické turistické prohlídky  možné v nedalekém…
Solné doly ve Wieliczce - Věličce (místní mi snad prominou, když některé…
Solná komora se nachází ve Wieliczce, 140 km od hraničního přechodu Český Těšín, a 20 km od Krakova Návstěva Solné komory.…
Wieliczka – solný důl   Kdysi, kdysi  dávno  byla  oblast zaplavena…
V polské Vieličce vznikly první a nejznámnější solné doly a léčivých účinků soli se tam v…
Solné doly ve Věličce (Wieliczka) se nacházejí asi 15 km od města …
Město KRAKOV leží v jižním Polsku na řece Visle a je jeho druhé největší…
                                       Solný důl Wieliczka Kopalnia soli Wieliczka 29.9.2018  Wieliczka je město v jižním Polsku nedaleko Krakova patřící do Malopolského…
První dokument o městě pochází z roku 965. V roce 1000 zde vzniklo biskupství. V r. 1138 se krakovský zámek stal významným a stal se nejdůležitějším…
Při návštěvě polského Krakova je dobré si připomenout příběh přibližně tisíce Židů, kterým život zachránil rodák ze Svitav Oskar Schindler. V…
Cesta z Osvětimi do Krakova trvala jen nějakou hodinu, takže bylo…
Budete-li hledat nějaký zajímavý turistický cíl u našich severních sousedů…
Nový židovský hřbitov v krakovském okrsku Grzegorzek se rozkládá na ploše…
Nahlédnutí do místní židovské části "Kazimierz" Kaziměř v Krakově...Kazimierz je historická čtvrť v polském Krakově, která je známá …
Nenavštívit v Krakowě Wawel to snad ani nejde. Jedná se o krásný komplex na návrší nad Wislou uprostřed města. Do Wawelu dojdete…
Hrad Wawel stojí  na vrchu Wawe,l tyčícím se nad řekou Visla. Hrad byl po…
Krakow a Solný důl Wieliczka 201231.8. - 2.9.2012 31.8.2012Pobyt v hotelu…
Královské město Krakov, bývalé hlavní město na polském území, patří k nejvznešenějším a k nejkrásnějším městům v Polsku. Lze říci,…
Kraków  (po našem Krakov i Krakow)  - město  s cca 760 000 obyvat…
Moja staršia dcéra prišla domov na návštevu s mužom aj našou vnučkou. A…
Krakovský rynek, polsky Rynek Główny, je náměstí v části Stare Miesto. Jde o nejvě…
Nevelké Mariánské náměstí sice patří mezi nejznámější plácky krakovského Starého Města, ale o klasické historické náměstí se ve sku…
Krakov je krásné historické město. Je druhým největším polským mě…
Do skupiny kostelů krakovského Starého města, které můžeme právem zařadit…
Hlavní nebo také Tržní náměstí je be…
Coby správné historické město se i polský Krakov pyšní pozůstatky svého…
Radniční věž v Krakově je pozůstatkem středověkého radničního komplexu a patří k nejznámějším a svým způsobem i nejvýznamnějším pamá…
Je celkem logické,že středověká univerzita bude vždy patřit mezi…
Wawel - královský hrad 3.12.2011 Královský hrad, postavený v 10.stol.,…