Vzácné setkání v malé velké obci

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Záhlinice. U kostelíka zvenku nenápadné. Muzeum Františka Skopalíka. Nesměle zazvoníme. Zevnitř to muzeum určitě nenápadné není. Paní průvodkyně znalá, zaujatá, nadšená. To jsme objevili, toto nám poslali, toto teď upravujeme... Občas dojetím uroním slzu. Takoví průvodci kdyby byli všichni! Místo pár minut zůstáváme a rádi několik hodin. Paní se ochotně a s neutuchajícím nadšením věnuje jen nám dvěma důchodcům. Vydrželo by se do večera.

Vysvobozujeme našeho trpělivého čtyřnohého parťáka a popojíždíme k rybníkům na krátkou procházku. Něco tu místy nádherně voní, jako kdyby kvetla třemdava, ale na tu je ještě brzo. V dálce bělostně svítí labutě, voda rozmrzá pomalu. Při cestě zpátky drze vjíždíme do areálu místního pivovaru, na který nás také navnadila paní v muzeu. Prý místní pivo z místního vyhlášeného sladu. Černozem z krtičích hromádek u rybníků o kvalitě půdy vypovídá.

František Skopalík, zajímavý člověk. Kdo něco provedl, zaplatil dřív bečku. Ta se vypila - a nic. Pan Skopalík zavedl pokutu do místní pokladny, ve prospěch obce. Třeba. Spoustu jiného tento zajímavý člověk vymyslel a prosadil. Dobré by bylo poučit se dnes ....

Na jídlo a pití jsme v tom nadšení zapomněli, hospůdky po cestě ještě předjarně zavřené, třeba se rychle vrátit domů. Příště se vybavíme. Příště třeba vlakem, železniční zastávka Záhlinice, a kolem rybníků a Dolních zahrad na vlakové nádraží Kroměříž. Když budem potichu, uvidíme možná spoustu živáčků.... a když budem mít štěstí, třeba bude otevřené i to krásné železniční muzeum.

Samotné muzeum, zajímavá budova i exponáty, člověk by vydržel dlouho prohlížet. Ale nejvíc se mi líbila srdečná, velmi znalá a pro věc správně zapálená paní průvodkyně.

Procházka kolem rybníků potěší oko i v předjaří, za chvilku to tam začně všecko rašit.

Nádherné mraky, rákosiny i staré stromy při cestě s výhledem na Hostýnky

Vstupné slevněné 20.-, za ušetřený peníz si kupuju pexeso a povidla:)

Na Velikonoce prý budou i živá zvířátka k pohlazení...

Poslední aktualizace: 5.3.2017
Vzácné setkání v malé velké obci na mapě

Příspěvky z okolí Vzácné setkání v malé velké obci

Záhlinice - obec na jižní Hané
Moravská vesnička Záhlinice se nachází na jižní Hané, v nivě…
VÝCHODNÍ MORAVA – Centrála cestovního ruchu Východní Moravy pracu…
Dnešním tipem na výlet vzpomeneme jaro roku 1868, kdy byla v Praz…
  Záhlinice jsou menší obcí s přibližně 370 obyvateli (dnes součást Hulína…
  Nejpozoruhodnějším objektem, který nám „padne“ do oka při návštěvě návsi obce Záhlinice (dnes součást blízkého Hulína), je kostel …
   Toto muzeum bylo založeno už r.1935, za vlády komunistů ale zrušeno a …
Severozápadně od Tlumačova se nachází vesnice Záhlinice, ze…
  Je poslední neděle měsíce března, slunečno a venkovní teploty atakují dv…
   Po prohlídce Otrokovic nasedáme do vlaku. Jen co se usadíme a hledáme …
Vesnice Záhlinice se nachází SZ od Tlumačova, nedaleko Otroko…
Nejvzácnější památkou města Hulín je Kostel sv. Václava a v něm ukrytý románský portál. Kostel byl založen na začátku 13. století a byl postaven v…
Obec Tlumačov se nachází ve Zlínském kraji, rozkládá se 14 km západně od…
Při našich cestách po republice jsme s Frantou vždy obdivovali lo…
Město Hulín leží šest kilometrů severovýchodně od Kroměříže a rozkládá se na obou březích řeky Rusavy. První…
   V samém středu Tlumačova můžeme shlédnout hned u hlavní silnice…
   Tlumačov leží na trase hlavního železničního a silničního tahu z…
  Nikdy se neptejte Valachů, kdy "pojedou do Kroměříže" ! Zdánlivě nevinný…
Zámek Kroměříž
Arcibiskupský zámek Kroměříž se nachází ve Zlínském kraji a patří k nejvýznamnějším památkám na Moravě. Zámek Kroměříž byl v roce…
Kroměříž leží na Jižní Moravě, jižním směrem od města Přerov. Kroměříž je…