Výlet za Brtnickými ledopády

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Cílem dnešního výletu je oblast Českého Švýcarska, která nabízí spoustu zajímavých míst k navštívení. Jedním z takových míst jsou i Brtnické Ledopády nacházející se ponejvíce v údolí Vlčího potoka u Brtníků.

Jak už název napovídá jedná se o skupinu ledopádů tvořících se na skalních útvarech, kterými je zdejší oblast přímo poseta. Právě v těchto dnech se přitom nabízí asi nejúžasnější pohled na ně v celém roce.

Výlet jsme začali v Brtníkách na křižovatce turistických cest. Vydali jsme se po zelené turistické značce směrem na Šternberk. Cesta pomalu stoupala směrem k lesu. Po necelých dvou kilometrech dorazíme na Šternberk a odtud pokračujeme směrem do skal (směr Turistický most). Cesta začala být zajímavá, jelikož se začaly objevovat první skály.

Po několika metrech jsme došli k Soví vyhlídce, ze které se člověku nabízel výhled po okolí. Kvůli tomu jsme ovšem výlet neabsolvovali. Cílem byly Ledopády. Prvními z nich byla tzv. Opona, která jsme mohly spatřit zhruba po 300 metrech. Bezpečnější ovšem bylo ještě několik metrů pokračovat dále po zelené až k tabuli, která nás k "Oponě" přímo navede.

Tento ledopád patří k těm větším a objemnějším, nicméně nás ještě čekaly ledopády "hezčí." Pokračovali jsme dále po zelené značce. Viděly jsme "Velký Pruský tábor" a Brtnický hrádek, občas i nějaký ten ledopád, nicméně takových lze v zimním období nalézt nespočet.

Od Brtnického hrádku jsme klesali směrem k Vlčímu potoku. Jakmile jsme k němu dorazili, vydali jsme se vlevo a tím jsme opustili zelenou turistickou značku.

Cesta byla lemována spousty malými ledopády, které se třpitily do všech stran. Po necelém kilometru jsme dorazili k tzv. "Betlému." Takto byl pojmenován ledopád nacházející se uprostřed skály a připomínající jesličky, tak jak je známe z Vánoc. Tento ledopád nabízí uchvacující představení, člověk neví, kam má dříve koukat.

Pokračovali jsme dále kolem Vlčího potoka obklopujíc dalšími a dalšími ledopády. Po chvíli jsme dorazili k rozcestí, které nám ukazovalo cestu k tzv. Varhanům. Vydali jsme se vzhůru k nim. Na konci cesty nás čekala zasloužená odměna v podobě pohledu na široký barvami zářící ledopád. Dominoval mu světle zbarvený sloup zmrzlý odshora až k zemi, doplněný hnědými rampouchy visícími ze skály. Úžasné.

Od Varhan jsme se vrátili zpět k rozcestí na hlavní cestě. K odbočce na další ledopád je to jen několik desítek metrů. Vydali jsme se k Velkému sloupu. Cesta vede do poměrně prudkého svahu, nicméně na konci se před námi vynoří mohutný hnědý ledopád linoucí se odshora až dolů k zemí.

Po tomto ledopádu nás čeká zhruba tříkilometrová cesta zpět ke startu našeho výletu.

Při výletě jsme nevyužili žádných stravovacích ani ubytovacích služeb.

Shlédnuté ledopády byly naprosto uchvacující a každému je doporučujeme navštívit. Právě v tomto období je k této návštěvě nejvhodnější doba.

Vstup do skal není nijak zpoplatněn, ani jinak omezen. Vstup do přírody je volný.

Poslední aktualizace: 9.2.2013
Výlet za Brtnickými ledopády na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Výlet za Brtnickými ledopády

Z Brtníků do Brtníků
Léto se tak nějak začalo chýlit, bylo pondělí, podvečer 26. srpna, a my se vraceli z rodinné večeře. Já měl včera narozeniny,…
Za ledopády se vydáme do Českého Švýcarska do údolí říčky Křinice, Vlčího…
Malé pozůstatky skalního hradu Brtnický hrádek stojí na pískovcovém ostro…
Pozůstatky skalního hradu Vlčí hrádek se nacházejí na zalesněném pískovco…
Další trasa která nás provede krásných Česko – Saským  Švýcarskem. Vydáme…
Blížil se říjnový prodloužený víkend se svátkem vzniku neexistujícího státu a já vedl provokativní řeči: „Budeme tu na sebe koukat,…
Výlet do Česko Saského Švýcarska, do romantického údolí a za pěkným rozhledem z rozhledny Weifberg. Vycházím z vlakové zastávky…
U svatého Antonína je místo na samém okraji Np České Švýcarsko, kde stojí sloup se sochou svatého Antonína Paduánského, připomínající tr…
Známá pohádková Jeskyně víl sice jistě právem patří k velkým i oblíbeným…
Osada Kopec, správně náležící pod Staré Křečany, se nachází ve Šluknovské…
Parádní výlet pro celou rodinu, zejména pak v lednu - březnu, kdy je celý…
Další typ na Váš turistický výlet bude opět, jak jinak mé oblíbené České…
Z osady Kopec(dostaneme se od Brtníků po cestě 2km vede sem modrá turistická značka) se vydáme podél Vlčího potoka až k brtnickému…
Brtníky jsou vesnice v severních Čechách. Díky své poloze na rozhraní…
Modrý Brtnický okruh neboli zimní cesta ledopádů není nikterak náročná trasa  ( kopiruje z části zelenou turistickou značku a z část…
Čtvrtek 23. 7. 2020 Večer to vypadalo opět na studenou noc, ale bylo…
Zkrátka jsme vyrazili v kalném ránu, ještě zvýrazněném změnou času, do Kopce. Tedy ono to bylo spíš z kopce, ale ta osada se tak…
Brtníky - brtnické Ledopády, šluknovský výběžek, částečně CHKO Lužické hory částečně národní park České Švýcarsko - záleží jakou…
Tento tip na výlet nás zavede na rozhraní Lužických hor a Českého…
Tato nevelká, skalní, pamětní deska je nejen připomínkou brutální vraždy dvou slušných starých lidí, ale také mezinárodním mementem …