Výlet v Hamrech

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Vesnička Hamry v Krušných horách je má srdeční záležitost. Vyrůstal zde můj dědeček a poté, co se přestěhoval za prací do blízkého Chomutova - odkud pocházím - se domeček v Hamrech stal víkendovou chatou. Také já jsem zde prožila své dětství. Bylo to prostě dokonalé Místo pro letní radovánky - děti běhaly po louce, čistily si zuby v potoce, pokrmy se skládaly zejména z ingrediencí, které poskytl les…

Na chatu jsme přestali jezdit ve chvíli, kdy tatínek umřel. Bylo pro nás velice těžké se sem vracet, protože zde všechno dýchalo jeho přítomností. Toto Místo jsem si ale moc dobře zapamatovala. Jednoho dne jsme se se sestrou domluvily, že se tam pojedeme podívat. A jak jsme řekly, tak se také stalo.

Je až neuvěřitelné, jak se může lišit vzpomínka od reality. Vzhledem k tomu, že jsem chatu viděla naposledy v osmi letech, po dvanácti letech se vše tak nějak změní. Nejen vzpomínky na vzdálenosti a velikosti ale i pozemek se doopravdy pozměnil. Procházely jsme se se sestrou nejprve okolo chaty, poté jsme vyrazily do přilehlého lesa.

Krušnohorské lesy se za posledních 10 let velice změnily - bohužel byly zdevastovány kyselými dešti. Dnes se ale situace zlepšila, a tak je přeci jen radost v lese procházet. Obešly jsme několika kilometrový okruh skrz místní hřbitov ukrytý v lese. Narazily jsme také například na ropuchu a našly jsme i několik hub. Přeskakovaly jsme tůňky a malé vodopády. Sledovaly slunce procházející lesní korunou. Cestou zpět jsme procházely okolo dětského tábora, kde bylo nezvykle pusto.

Velice nás překvapilo, jak jsou místní lesy opět pěkné a plné života a stojí zato si je z blízka prohlédnout.

Podívat se na Místo, kde jsme se sestrou vyrůstaly.

Jely jsme sem se sestrou na výlet z domova - autem.

Překvapilo nás, jak se změnily lesy v Krušných horách.

Přikládám fotografie z tého oblasti.

Poslední aktualizace: 25.2.2013
Výlet v Hamrech na mapě
Autor: Magdalena2

Příspěvky z okolí Výlet v Hamrech

Pomník v Českých Hamrech
Před vlakovým mostem v Českých Hamrech v Krušných horách stojí pomník Jaroslava Soukupa. Ten při vojenském cvičení u pohraniční stráže byl 26. 8. 1963 těžce postřelen při zásahu…
Z Českých Hamrů podél hraničního potoka do Loučné pod Klínovcem. Cestou míjím ruiny starého mlýna a mlýnského náhonu. Za hraničním přechodem silnička stoupá okolo kostela na…
Podél hraničního potoka směřuji do Loučné pod Klínovcem. Cestou míjím pozůstatky mlýnského náhonu a torzo bývalého mlýna. U hraničního přechodu v Loučné odbočuji na cestu, která…
U silnice, kousek za nádražím v Kovářské, stojí velký kamenný pomník připomínající tragickou událost, která se zde stala. Během třicetileté války v březnu 1641, po prohrané…
Hammerunterwiesenthal je malá obec ležící na německo - české hranici u…
Nedaleko za železniční zastávkou Kovářská stojí zachovalé zbytky vápenky,…
Skupina nadšenců se rozhodla zachránit zchátralé nádraž…
V lese nedaleko nádraží Kovářská v Krušných horách byla nedávno dokončena rozsáhlá rekonstrukce vápenky. Tato technická památka spadá pod Hornický region Erzgebirge/Krušnohoří,…
Technická památka - vápenka stojí v Krušných horách poblíž Kovářs…
Karlův pramen-vodní nádrž Přísečnice-Černý potok-Kovářská-sedlo nad Koutem…
Na konci Kovářské směrem k železniční stanici stojí vil…
11. září 1944 tento den se zapsal do historie České republiky jako - Černé pondělí nad Krušnohořím. V letecké bitvě zde zemřelo…
Výlet za vyhlídkami a historií nedávné a středověké těž…
V parčíku před základní školou v Kovářské stojí pomník věnovaný památce letcům, kteří 11.9.1944 zahynuli v bitvě nad Krušnohořím. 11. září 1944 odstartoval z Anglie mohutný svaz…
V obci Kovářská a v její blízkosti se nacházejí pozůstatky technických…
Autobusem jsem z Klášterce nad Ohří vyjel do obce Kovářská, která leží na…
Muzeum letecké bitvy nad Krušnohořím 11.9.1944 v KovářskéMuzeum ukazuje…
Úzkokolejná trať vedoucí z Granzahlu do nejvýše položeného města v Německu…
Oberwiesenthal - najvyššie položené mesto v Sasku.Ako banícka osada sa…
Fichtelberg vysoký 1214 metrov je najvyšším vrchom spolkovej zeme Sasko v…