Výlet rychlou lodí po přehradní nádrži Orlík

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet

V neděli 26. 7 2015 jsme se vydali na výlet rychlou lodí po přehradní nádrži Orlík. Dva rychlé čluny přistály na „ pláži „ po chatovištěm Vůsí u Červenského kostelíka. Nebylo možné vyjet k Kořenska, protože nebyl dostatek vody a tak padlo rozhodnutí startu se shora uvedeného místa. Požadavek na hodně rychlou jízdu jsme nedali a proto čluny klouzaly za pěkného počasí tak jak to má být, aby bylo možné z krásy po obou stranách vidět co nejvíce. Projeli jsme kolem místa „ U Sumců „ , kde je možné strávit i noc pod širákem. Pod vltavským mostem jsme se pomalu blížili k hradu Zvíkov, kde byla naplánována zastávka. Lehké občerstvení a lodě se vydaly směrem proti toku Otavy až k rekreačnímu středisku Štědronín. Poté se lodě otočily, abychom mohli pokračovat dále směrem k hrázi Orlické předradní nádrže. Vzhledem k tomu, že začal foukat dosti silný vítr, jedna loď se vydala zpět k místu startu. My muži jsme pokračovali kolem zámku Orlík až na hráz, kde byla naše loď vytažena na „ točnu „a pozadu spuštěna za hráz. Rozhodli jsme se absolvovat i Kamýk. Za hráz na řeku nás přepravilo zdymadlo. Po několika kilometrech jsme loď otočili a zase zdymadlem na Kamýku a výtahem přes orlickou hráz. Odtud pak proti větru a dosti velkým vlnám na místo startu. Od kapitána lodi padla poznámka, že po tak hrbolaté silnici ještě nejel. Ale nakonec jsme se i my dostali bezpečně na místo odkud jsme vyjeli. Pro ty zájemce, kteří se chtějí podívat na hezké zalesněné stráně z vodní hladiny je to krásný výlet. Lze jen doporučit. Kapitáni lodí respektují rychlost, kterou si turisté přejí. Za normálního stavu vodní hladiny startují lodě od Podolského mostu a nebo z Kořenska.Takže hladina vody přehradní nádrže Orlík je již v normálu a proto krásný letní výlet vřele doporučujeme. Kontakt na kapitána je: instaltom@seznam.cz

V případě, že se někdo rozhodne, tak uvídí levý i pravý břeh z hladiny vodní nádrže a to je pokud vyjde počasí opravdu nádhera.

Lehké občerstvení jsme si dali v bufetu u kotviště na Zvíkově

Nádherná projížďka rychlou lodí podle přání klientů. Pohledy na Zvíkov a Orlík v vodní hladiny a pak přesuny lodí přes orlickou přehradu a přes zdymadlo na Kamýku. Pro některé z nás to bylo poprvé a věříme, že ne naposledy.

Pokud někdo bude mít zájem o moc hezký výlet lodí, pak je možná dohoda a objednávka na: instaltom@seznam.cz

Poslední aktualizace: 18.4.2016
Výlet rychlou lodí po přehradní nádrži Orlík na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Výlet rychlou lodí po přehradní nádrži Orlík

Obec Hoštice u Volyně
Obec Hoštice u Volyně je malinkou juhočeskou obcou v okrese Strakonice s…
Pondělí 16. 5. 2022 Teplota v noci byla srovnatelná se včerejškem, spalo…
Nejstaršími důkazy o osídlení území Nevězic jsou…
Historie hradu tyčícího se na skalnatém ostrohu nad soutokem Vltavy s Otavou je spojena s královským rodem Přemyslovců. Mohutný hrad s oblibou navšt…
Strávit letní dovolenou na jihu Čech bude letos výhodnější, než kdy jindy.…
Skvostná ukázka českého stavitelského umění hra…
Z Příbrami jsme vyjeli stařičkou Ladou směrem k Orlíku. Po prohlídce zdejšího zámku jsme se nalodili na parník, s nímž jsme se plavili vodami Orlické přehrady k hradu…
Hrad Zvíkov se nachází na ostrohu vypínajícím se nad soutokem řek Vltavy a…
Kouzelný hrad Zvíkov Až zase budete jednou svižně uhánět od Prahy…
Zvíkov
Raně gotický Královský hrad Zvíkov se tyčí na skalnatém ostrohu nad…
Hrad Zvíkov se nachází nad soutokem řeky Otavy a Vltavy na…
Obec Kostelec nad Vltavou leží nad údolím řeky Vltavy na jejím pravém…
Když jede člověk po silnici č. 19 z jižních Čech na Plzeň, těžko může…
Tento krásný  most přes Orlickou přehradu byl oceněn…
Žďákovský most byl po dostavění nazýván technickým divem světa. Ve…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na další výlet po rozhlednách. Tentokrát začínáme v Petrovicích, kam jezdí…
Obec Orlík nad Vltavou leží v jižních Čechách, v bezprostřední…
Tentokrát vyrážíme na jižní a jihovýchodní Moravu. Naše cestování je zatím…
Orlík nad Vltavou je obec ležící v jižních Čechách na severu okre…
Neděle 15. 5. 2022 Na úzkém poloostrově v blízkosti osady Svatá Anna se spa…