Výlet přes dvě rozhledny a tři medvědy

Tipy na výlet, Kladensko Rakovnicko

Medvědi Beroun
lupa

Vážení přátelé Turistiky i turistiky, dnes Vás pozvu na výlet přes dvě rozhledny a tři medvědy. Záčínáme v Berouně u vlakového nádraží, odkud nás značka dovede na náměstí. V pravém rohu je rozcestník. Zde najdeme značku, která směřuje na rozhlednu Děd. Nejprve půjdeme kolem bývalích kasáren a školy, která hraje v Pojišťovně štěstí a pak nás značka zavede mezi vilky a a pak už přijde mírné stoupání lesem. Najednou se před námi objeví kaple, kterou projektoval a stavěl architekt Mocker, který zanechal své stopy také na Pražském hradě. My, ale stoupáme dále do kopečka a užíváme si výhledy na Beroun a Český kras. Cesta lesem, je pohodlná a pokud máte štěstí, můžete zahlédnout dravce a někdy i srny. Zanedlouho se cesta počně trochu více zvedat a to už je znamení, že náš první cíl, je již nedaleko. Nejprve mezi stromy, ale pak už v plné kráse uvidíte krásnou kamenou rozhlednu. Na škodu, je jen to, že je volně přístupná, což naopak vyhovuje vandalům a malůvkářům. Tato 12 metrů vysoká rozhledna Vám po vystoupání 56 schodů nabídne už jen rozhled na Kladno, Kožovou horu s rozhlednou a Křivoklátské lesy. Výhledy na Beroun a Český kras, jsou bohužel cloněny stromy. Tato rozhledna byla slavnostně otevřena 17.9 1893, což dokazuje tabulka a nebýt vandalů mohla by být v ještě lepším stavu.Cestou zpět do berouna můžeme částečně absolvovat jinudy, než jsme přišli. Seběhneme z kopečka po úzké cestičce na vozovou cestu a po ní půjdeme doprava . Po chvíli narazíme na značku, která nás dovede do Berouna , opět k již známé školea vrátíme se na náměstí, odkud jsme vycházeli.Budeme se držet vpravo a podél obchodů se dostaneme k městské bráně.Zde už uvidíme místní značení které nás bude vést na Městskou horu a k Medvědáriu. Je to jen malý kousek do kopce a jsou zde hned dvě atrakce. Krásná betonová rozhledna vysoká 15 metrů a po vystoupání 66 schodů se Vám naskytne výhled na jedné straně na horu Děd, kde jsme již dnes byli a na stranu druhou na Český kras, Beroun , vrch Jivina a Kokolovou horu se zříceninou kaple.Nedaleko od rozhledny, je poslední atrakce a sice trojice medvědů z večerníčků- Kuba, Vojta a Matěj. Je zde krásné hřiště, kde se děti jistě vyřádí.jaře, protože v zimě spí jako medvědi. Vstupy na rozhlednu Městská hora: IV-10-18hV-IX-10-20h,X- 10-17h, XI-III- SO+Ne 10-15:30h.vstupné dosp. 10 Kč, děti 5 Kč. Vlaky z Prahy jedou do Berouna cca 2krát do hodiny, z Plzně 1krát za hodinu.Přeji krásné počasí a hodně zážitků z výletu, jehož celková délka je asi 15 km. TOMÁŠ LUBOVSKÝ

Další informace

neumístěno
Jak se Vám tam líbilo ?

Komentář:

Kam: Beroun
(vzdálenost od místa: 0.81 km)
Datum: Čas:

Diskuse k výletu Výlet přes dvě rozhledny a tři medvědy

přes dvě rozhledny a tři medvědy
06.11.2007 13:56

Tomáš Lubovský
Omlouvám se, jde se samozřejmě kolem bývalých kasáren a ne kolem bývalích.Tomáš Lubovský
byl to hezky výlet
05.05.2008 11:33

Ludek
byl to hezky výlet,slezli jsme po sjezdové trati cyklistu, šli dále ulicí k dědu a narazili na městskou horu a medvědarium, takže jsme už nemuseli na náměstí. Tato trasa byla z nouze,protože jsme nahoře na dědkovi nepoznali onu cestičku po které máme seběhnout na úvozovou cestu, ale nakonec jsme byli spokojeni. Ale zajímalo by nás po které to cestičce jsme měli seběhnout-napište-díky.
RE> byl to hezky výlet
10.05.2008 12:10

správce
Díky za reakci, my jsme seběhli cestičkou, která vede od laviček dolů.Když ¨mám Děda za sebou , tak napravo.Je ale možné, že je cestička zarostlá .Tomáš Lubovský

Nadpis: (nepovinný)

Vaše jméno:

Email: (nezobrazí se)

Text:

Sledovat diskusi e-mailem
Váš email:
Sledování můžete kdykoliv zrušit jedním kliknutím.