VÝLET PO VYSOČINĚ

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou Do přírody

Vydali jsme se na výlet po Vysočině. Na naši dlouhou cestu jsme vyrazili autem. Cesta vedla přes Velké Meziříčí Na rozhlednu Rubačka u obce Oslavička. Z rozhledny jsme pokračovali do Netína a Žďáru nad Sázavou a dále do Svratky a na lovecký zámeček Karlštejn nedaleko Svratky. Cestu jsme zakončili v rodišti Jana Karafiáta v malebném městečku Jimramov.

Rozhlednu Rubačka jsme našli nad Oslavičkou po pravé straně v půli cesty na Nový Telečkov. Najít ji nebylo jednoduché, není k ní značená cesta. Rozhledna je umístěna v lese na vodojemu a je z ní výhled na okolí Oslavičky a Velkého Meziříčí.

V Netíně jsme navštívili poutní místo na kterém se nachází pseudogotická hrobka Lobkowiczů z let 1869-71. Od hrobky je nádherný výhled do okolí.

Ve Žďáře nad Sázavou nás zaujalo Poutní místo Zelená Hora, zámek a Bazilika Nanebevzetí Panny Marie.

Ze Žďáru jsme dále pokračovali do Svratky a na lovecký zámeček Karlštejn, který je bohužel už dva roky pro veřejnost uzavřen.

Cestu jsme zakončili procházkou po Jimramově kde je k vidění rodný dům Jana Karafiáta, krypta rodu Belcredi a nádherné náměstí. Po cestě do Jimramova je možné navštívit CHKO Žďárské vrchy ( Devět Skal, Tři Studně).

Naše cesta vedla za poznáním památek, přírody a nových míst.

Na obědě jsme byli ve Žďáře nad Sázavou v restauraci Taferna. Jídlo bylo výborné, obsluha příjemná a ceny lidové.

Zaujala nás nádherná zachovalá hrobka v Netíně a bazilika ve Žďáře nad Sázavou. Hrobka je umístěna v parčíku nad vesnicí kde je příjemný klid.

Otevírací doba ve Žďáře

květen - září

denně mimo pondělí, 9.00 - 17.00

duben a říjen

pouze v sobotu, neděli a svátky 9.00 - 17.00 (v ostatní dny pouze pro předem objednané výpravy – min. 10 osob.)

Poslední prohlídka vždy v 16:30.

Vstupné:

Autor: honzajs

Příspěvky z okolí VÝLET PO VYSOČINĚ

Velké Meziříčí - zámecký park
Byl založen v 18. století na místě bývalé obory. Středem parku pr…
Trasu z centra města Velké Meziříčí nahoru k zámku jsme si zvolili po Zámeckých schodech a při stoupání se mohli „pokochat“ nejen…
Vypíná se na skalnatém ostrohu nad městem a dnes je neoddělitelnou součástí jeho kulisy nedaleký dálniční most, který protíná severn…
Ráno jsme vyšli z penzionu a hned po prvních krocích uslyšeli jakési podivné hlasité syčení. „A kruciš, že by tady někde unikal plyn…
Založení meziříčského hradu je opředeno řadou pověstí a mýtů. Podle…
Mezi množstvím památek ve Velkém Meziříčí vyniká zámek. Původně tu stál p…
Na severním okraji města překlenuje Hluboké údolí řeky Oslavy. Na trase…
Benzín ani naftu jsme u čerpací stanice na 144 kilometru dálnice D1…
Jedním z nejzajímavějších stavení hlavního rynku města Velké Meziříčí je…
Město ležící na soutoku řek Balinky a Oslavy - Velké Meziříčí se nachá…
V jádru jde o gotický dům. Na Radnici byl přestavěn v letech 1528-29 v renesančním slohu. Poslední úpravy proběhly v nedávné…
Na naší cestě na Moravu, kterou jsme zaměřili na rozhledny, minipivovary i další …
Nachází se na rohu ulice Vrchovecké a Náměstí, naproti dnešní Rad…
Informační centrum se nachází v historické budově radnice. Vstup je bočním vchodem z Radnické ulice. Kontakt: Městské informační centrum, Radnická 29/…
Nachází se v historickém centru na hlavním náměstí. Prochází tudy dálková červeně značená turistická cesta a začíná zde modrá a žlutá značka.…
Kdysi dávno, ještě před odchodem „komančů“ do věčných lovišť, jsem se st…
Po dobrém obědě jsme vyrazili na „průzkum“ historického jádra Velkého Meziříčí, města s jedenácti tisíci obyvateli, které vzniklo…
Předchůdcem dnešního objektu býval tzv.Malostránský, Buchtův či Jarolímkův mlýn, který zde stál od konce 16.století až do roku 1904.…
Připomíná 60 občanů města, kteří byli popraveni za účast na proti…
Název dostal podle toho, že obci patřil "od nepaměti", přesněji od 16.…
Znáte ten nádherný pocit, kdy po celodenním treku dorazíte za stmívání do vyhřáté horské boudy,…
Nachází se v historickém jádru a je přirozeným centrem města. Nac…
Nachází se v těsné blízkosti historického jádra. Původně zde stál Jarolímův mlýn, který od města v roce 1904 koupil zdejší úspěšný podnikatel Karel…
Symetrickou a velmi sympatickou protiváhu tvoří velkomeziříčské radnici na…
Byla postavena v roce 1411 a od svého vzniku je majetkem města. Její výstavba byla dokončena v roce 1465. Dnešní celková výška této třípatrové hr…
Na náměstí stojí již od konce 16. století. Barokně byla upravena v roce 1731. Původně zde stávala Kamenná socha sv. Floriána, která byla v roce 188…
  O vánocích všude zní koledy, svítí svíce a blikají světýlka, hrají…
Velké Meziříčí leží na Jižní Moravě, severozápadním směrem od Brna. Město…
Rozhledna Fajtův kopec
Architektonicky velice zajímavá rohledna otevřená 26. června 2015 na Fajtově kopci nad Velkým Meziříčím. Tvoří ji tři spirálové…