Výlet okolo Hodonína

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Jedeme na Hodonínsko, do rovinatého kraje širokém údolí řeky Moravy, vátých písků s borovicovými a dubovými lesy, bezpočtem rybníků a mrtvých ramen kroutících se kolem řeky. Začátek a konec výletu jsem nasměroval k hodonínskému nádraží, které leží na hlavní trati Břeclav-Přerov a je pochopitelně i rychlíkovou stanicí.

Výlet započneme, jak jsem již uvedl výše, u železniční stanice v Hodoníně. Zde se chytíme červené značky a směřujeme do sídliště Bažantnice a za ním dále pokračujeme ke zdejší zoologické zahradě. Kousek za ní přetneme hlavní silnici, vstoupíme do rozlehlého lesního celku a po chvíli dorazíme k rozcestí Za Červenými domky. Od něho v přímém směru Baadlerovou alejí pokračujeme starými dubinami kolem národní přírodní památky Hodonínská dúbrava, až vyjdeme z lesa a přijdeme do malé osady Písečný k rozlehlým hodonínským rybníkům. Zde se můžeme na chvíli zastavit a kochat se pohledem na rozlehlé vodní plochy, které křižuje bezpočet vodního ptactva všeho druhu. Odtud pak kolem dalších vodních ploch a podél řeky Kyjovky dorazíme k okraji obce Lužice, kde se napojíme  na místí cyklostezku. Po chvíli z ní však odbočíme vpravo na účelovou komunikaci procházející průmyslovým areálem, podejdeme železniční trať a plochou krajinou, kde se ve středověku rozkládaly rozlehlé rybníky, směřujeme do malé osady Nesyt. Tou projdeme, vyjdeme na protipovodňovou hráz, kde narazíme na zelenou značku. Za hrází se rozkládá lužní les, jímž protéká neregulovaná Stará Morava. Po zelené značce, vedoucí stále po hrázi,  zanedlouho dorazíme na okraj Hodonína k elektrárně. Po zelené pokračuje dál, mineme zdejší zámeček, až přijdeme na hlavní hodonínské Masarykovo náměstí. Od něho po Národní třídě se pak vrátíme na výchozí místo k vlakovému nádraží. Popsaný nenáročný výlet bez jakéhokoliv převýšení je dlouhý necelých 12 km.

Jelikož jsme přijeli na jeden den, ubytování jsme nehledali. Jinak bývalé okresní město disponuje ubytovacími kapacitami všech kategorií. Taktéž možnost občersteví je pouze ve městě, pěkné odpočinkové místo je za osadou Písečný uprostřed hodonínských rybníků u křižovatky cyklotras.

Možná nejsem moc náročný, ale i v tomto rovinatém kraji se mi moc líbilo hlavně v jeho pestrosti. Jak dubových a borovicových lesů, rozlehlých hladin zdejších rybníků, polí ze kterých je přímo cítit, že balancují na hraně souše a mokřadu i lužní lesy v bezprostředním okolí řeky Moravy.

I když výlet je navržen jako pěší trasa, je velice vhodný též pro nenáročné cyklisty, případně rodiny s dětmi. Popsané území se nachází na turistické mapě KČT 1:50 000 č.91 Slovácko-Hodonínsko, ve čtverci C2.

Průběh trasy výletu je zobrazen zde.
Poslední aktualizace: 5.7.2019
Výlet okolo Hodonína na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Výlet okolo Hodonína

Hodonínské studánky a kaplička sv.Jana
Hodonínské studánky a sv.JanTentokrát se vypravíme do dubových lesů v…
Turistické rozcestí Za Červenými domky
Jedná se o nejvýznamnější turistické rozcestí v Hodnínské Doubravě. Na malé světlině uprostřed rozlehlého lesního celku se zde setkávají a rozbíhají…
  Na loňský svátek 17. listopadu, připadajícího na pátek, jsem podnikl ce…
Jedná se o mírně zvlněnou plošinu části lesního komplexu Hodoníns…
Jednu z nejmladších ZOO v ČR, založenou roku 1975 na severozápadním…
Zoo nájdete kúsok od slovenských hraníc v príjemnom tieni lužného lesa.…
Hodonínská ZOO je menší, ale oblíbená. Je rozložena na severozápadním…
Je pondělí, většina kulturních památek má zavírací den, proto mám…
Nachází se na křižovatce lesní cesty a širokého průseku při okraji malé světliny v jižní části lesního celku Hodonínské Doubravy…
Tvoří téměř souvislou vodní plochu od silnice Hodonín Lužice až p…
Kdo někdy projížděl jihomoravskou Lužicí, vsí nedaleko Hodonína,…
Jednalo se o ojedinělý projekt svého druhu, který se v České repu…
Rozlehlá jáma s vodou zde vznikla dlouholetou těžbou jílu, ze kte…
Nachází se na okraji obce Lužice u rekreační vodní nádrže Lužák. …
Na východním okraji obce Lužice se nachází rekreační vodní nádrž Cihelna. Patronem zdejšího areálu se stal vodník Tihelňák. Poprvé dal o sobě vědět…
Trasa výletu začíná u železniční stanice v Hodoníně a směřuje po …
Nachází se uprostřed města a bezprostředně navazuje na…
Další přeshraniční trasou je nenáročný výlet z moravského Hodonín…
Trasa výletu začíná na hodonínském nádraží a odtud pokračujeme po…
Hodonínský Mariánský morový sloup stojí na Masarykově náměstí u farního kostela sv. Vavřince. V roce 1716 jej zbudoval brněnský…