Výlet na Pancíř a Čertovo jezero

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Jedeme autem do Železné Rudy, kterou jsme si zvolili za výchozí i cílové místo pro dnešní výlet. Chceme jít přes Pancíř k Čertovu jezeru a zpět na základnu, tedy do Železné Rudy. Auto můžete nechat na některém z placených parkovišť , kterých je tu dost a dost.

Foto: pekoska

Začínáme opět íčkem, kde kupujeme turistické známky, pohledy a dáváme si razítka do cancáku. Dostáváme mapu i další potřebné informace . Například jsme se dověděli, že se na Pancíř dostaneme lanovkou klidně i se psem, když vozí i děti a že lanovka na Špičák nejezdí. Tak vyrážíme na Pancíř - pěšky. Chceme se projít a pak, představa jak se cpeme do lanovkové jednosedačky s naším hyperaktivním psem na klíně je dost bizarní Smile. Míjíme kostel Pany Marie Pomocné z Hvězdy, stavby ve tvaru šesticípé hvězdy a po modré do kopečka odbočujeme do lesa, kde se napojujeme na křížovou cestu. Ta lemuje lesní stezku, až k nově zrekonstruované kapličce sv. Anny. Odtud pokračujeme po tzv. Belvedérské cestě - po modré. V lese u cesty nacházíme neuvěřitelné množství hříbků. Nemusíme ani hluboko do lesa a navíc jsou houby úplně čisté, bez jediného červíka !! Les je hezký a udržovaný. Je tu také spousta domečků pro skřítky :) Asi se jim tu daří wink. Na Hofmankách dostáváme v Azalce další razítko a stále po modré jdeme dál až k rozchodníku. Odtud cesta vede pod lanovkou a tak můžeme sledovat pár cestujících - s dětmi na klíně….. Kdepak na střední a větší psi to nebude. Už je vidět chata na Pancíři. Chceme jít dovnitř, ale na dveřích do restaurace přeškrtnutý pejsek. I přes zákaz nás dovnitř - teda na terasu pustili. Trochu tu fučí, ale výhled je hezký. Dáváme si výborný boršč a pivo a závidíme sousedům jejich dalekohled :) Příště si ho nesmíme zapomenout vzít. Obsluha v restauraci je moc příjemná- dali nám krabici na houby Smile. Vstupenka na rozhlednu se dá koupit u výčepu u okénka. Také pohledy a turistickou vizitku tu pořídíte.

Dál jsme naplánovali Čertovo jezero. Vracíme se stejnou cestou k rozchodníku, kde přeskakujeme na červenou . Za rozcestím Pod Švýcárnou přecházíme silnici a z kopečka kolem chatek dorážíme na Špičácké sedlo. Tady je rozchodník přecpán ukazateli. Dostat se k Čertovu jezeru můžeme hned po několika barvách. Vybíráme žlutou. Cesta je stále pohodová, počasí také a nálada výborná. Přecházíme přes sjezdovku ze Špičáku. Takhle v létě, když na to tak koukáme, tak je to docela slušná díra ....Surprise. Jsou tu také dřevěné Můstky pro bikery. U dalšího rozchodníku jsme se dočetli, že dál už cesta není vhodná pro cyklisty a v zimních měsících pro nikoho. Záhy je nám jasné proč. Propletence kořenů všudypřítomných borovic vedou po povrchu,přes kameny a všude kde se dá, takže je potřeba sledovat kam šlápnout. Les je nádherný. Takhle nějak si představuji Les Mytág wink. A když nám začíná vlhnout půda pod nohama, je jasné, že se blížíme k jezeru. Od obrovské vodní plochy se odráží slunce. Psa jsme teda museli přivázat, protože hned začal honit kachničky líně se pohupující na hladině Smile Rošťák ! Je tu ticho. Všichni mluví tak nějak polohlasem, aby náhodou tu krásu nějak nenarušili . Je to teda nádhera. Na informačních tabulích čteme, že rozloha Čertova jezera je 10,33 ha a hloubka dosahuje až 36 metrů. Také pořizujeme několik fotek. Ve schránce u informační tabule je razítko, polštážek je ale nějak vyschlý, tak pokud sem někdo půjdete, vezměte s sebou prosím barvu na razítka . Razítko je totiž moc hezké wink. Po červené se pak vydáváme dál kolem jezera do lesa, pralesa. Jezero se z této strany nedá obejít. Jsou tu dřevěné zábrany. Z druhé nevím. Nezkoušeli jsme. Červená nás pak z lesa vyvedla na asfaltovou cestu po které přicházíme až k rozcestí u pomníku A. Kašpara. Odtud přeskakujeme zase na modrou , která nás vede do Železné Rudy. Našli jsme ještě několik hub a sojčí pírko Smile a vyšli v Železné Rudě u benzínky. Takže se okruh pěkně uzavřel.

Ubytovaní jsme byli v soukromí, ale penzionů bylo po cestě vidět hodně. Mimo zimní sezónu asi nebude problém. Jedli jsme na Pancíři. Ceny byly myslím v pohodě. Pak z vlastních zásob u Čertova jezera Smile. Na Špičáckém sedle je také restaurace, takže tady se dá také občerstvit.

Foto: pekoska

Líbilo se nám na Pancíři, odkud jsou krásné výhledy. Příjemná a ochotná obsluha . Pak průchod po sjezdovce bez lyží Smile Les Mytág Surprise kolem Čertova jezera a nakonec jezero samotné. Cestou neviděli ani moc nepořádek. Tak bych to hodnotila samými pozitivy.

Vstup na rozhlednu na Pancíři je myslím 20Kč dospělý a 10Kč dítě. Ceny byly přijatelné. Jinak jsme nikde nic neplatili.

Poslední aktualizace: 13.10.2011
Výlet na Pancíř a Čertovo jezero na mapě
Autor: pekoska

Příspěvky z okolí Výlet na Pancíř a Čertovo jezero

Obrázky ze Šumavy – Čertovo jezero a Černé moře
Tajemná dáma oděná v černých šatech a na nohou modré střevíce, podivný…
Jedeme přes Zbůch a Klatovy Železné Rudy Jdeme si prohlédnou Čertovo a…
Naše společná cesta začíná na silnici č. 27 Plzeň - Železná Ruda. Po…
Při naší dovolené na Šumavě jsme si naplánovali několik cílů, které chceme…
Špičák rozhledna
Špičák rozhledna   Rozhledna na Špičáku byla slavnostně otevřena 26. července roku 2014. O výstavbu se postarala Tělovýchovná jednota SA Špičák ve …
Turistické rozcestí leží na vrcholu hřbetu mezi Černým a Čertovým…
Lyžování a snowboarding na Špičáku - Špičák nabízí nejlepší možnosti lyžování …
V Železné rudě nasedáme na lanovku jedoucí na vrchol Špičáku. Už cestou…
Známý vrchol Železnorudska ve vypíná do výšky 1.202 m nad stejnojmennou…
Jen takový menší výšlap Železnorudskou hornatinou. Dovolenou jsem trávila…
Z Nýrska vyrážíme vlakem a cestou obdivujeme krásné výhledy. Trať…
Ze špičáckého sedla jsme se nejdřív vypravili na Pancíř.Šli jsme po modré značce k Tomandlovu křížku a dále po žluté. Došli jsme se…
Sjezdovka Pancíř je sjezdovkou na severním svahu hory Pancíř. Sjezdovka…
Pokud máte štěstí a vydáte se za dobré vyditelnosti na Š…
Špičácký tunel
Špičácký železniční tunel (1747 metrů)    Na tunel…
Šumava nabízí bezpočet krásných pěších túr. Jedna z nich je okolo…
Číslo dvanáct je opředeno mystikou i symbolismem a je možné ho nalézt v posvátných textech různých náboženství. Já na to však šel z …
I další den nám přálo počasí a tak jsme vyrazili auty…
Černé jezero na Šumavě leží nedaleko  Železné Rudy, odkud se dá…
Z prvního seníku v bývalém zakázaném pásmu, do růžova vyspaní vyr…