Výlet na Borotín a do nedalekého okolí

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Projdeme se mírně zvlněnou krajinou Středočeské pahorkatiny s pěknou zříceninou hradu Borotín na trase. Ve Střezimíři si pak prohlédneme exteriéry kostela a zámku.

Východiskem vycházky jsou Sudoměřice u Tábora. Žlutá značka nás od nádraží vede na rozcestí v Černém lese. Tady přejdeme na červenou, značka vede zprvu lesním úsekem a před Borotínem uhýbá vpravo a jdeme cca 1 km po silnici.

Zachovalé zbytky hradu Borotín nebo také Nového zámku se tyčí na vyvýšenině, jež je obklopena ze tří stran vodami Zámeckého rybníka a rybníka Babince. Hrad si jistě zaslouží vaši pozornost. Ze zříceniny je vidět také nedaleké městečko Borotín, do kterého se vydáme po prohlídce zříceniny po modré značce. Městečko vás zaujme svými opravenými chalupami a upravenou návsí.

Po krátké zastávce v Borotíně pokračujeme do otevřeného terénu za městečkem po žluté značce, která nás dovede přes Novou Střezimíř do Střezimíře, kde je k vidění gotický kostel a malý Zámek stojící kousek od něj. Na nádraží Střezimíř je to od kostela 1 km chůze.

Pokud si chceme vycházku ještě o nějaký ten kilometr prodloužit, pokračujeme od kostela po žluté na okraj Střezimíře, zde zatočíme vlevo a jdeme po zelené značce. Vystoupáme na rozcestí Větrov s dalekými výhledy do kraje. Od rozcestí pokračujeme vpravo do Červeného Újezdu, kde je možnost občerstvení v místní restauraci.

Zelená značka nás přes osadu Říkov dovede na rozcestí, na kterém uhýbáme vpravo a jdeme po modré značce na vlakovou zastávku v Ješeticích, cíl vycházky.

Navštívíme zachovalou rozsáhlou zříceninu hradu Borotín stojící na pěkném místě.

Prohlédneme si ve Střezemíři kostel sv. Havla z poloviny 14. století a Zámek z počátku 18. století, který je obklopen malým parkem.

Příjemné posezení i ceny nabízí pension Na Rynku v Borotíně. Odpočinout si a občerstvit se lze i v Červeném Újezdě.

Zakonzervované zbytky hradu Borotín vás jistě zaujmou. Pohled na hrad přes Zámecký rybník je velmi působivý.

Pohodová procházka mírně zvlněnou krajinou Středočeské pahorkatiny nabízí daleké výhledy do kraje.

Vstup na zříceninu Borotína je volný. V Střezimíři prohlídka exteriérů je také zdarma.

Poslední aktualizace: 30.4.2012
Výlet na Borotín a do nedalekého okolí na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Výlet na Borotín a do nedalekého okolí

Nádherný Borotín nebo Borutín Nádherných
Nevěra, vražda mladé dívky, ukrutná vdova, zazdění dcery, ohnivé zjevení,…
Zříceninu hradu Borotín najdeme v okrese Tábor nedaleko stejnojmenné obce…
Borotín (zřícenina)
Malebná zřícenina hradu Borotín, někdy označovaného i jako Starý Zámek, s…
Starozámecký rybník najdete přímo pod zříceninou hradu Borotín. Ticho a k…
Z Tábora jedeme do Sudoměřice u Tábora, kde odbočíme na obec Boro…
Hrad BorotínVes Borotín náležela původně pánům z Landštejna, jedné z větví…
Návštěva dožínek, staročeského jarmarku spojená s lidovými zvyky a hudbou. Zajímavá akce proběhla v sobotu v barokním dvoře v sousedství zříceniny hradu Borotín u stejnojmenného…
Jaro již skutečně započalo, byl krásný slunečný den. Borotín je malebné…
Vykoukla na mě nedávno pozvánka na adventní jarmark obohacený o kulturní…
Obec Borotín se nachází v okrese Tábor a je situovaná do kouzelné přírodn…
Za humny Českého Meránu. Prvomájový výšlap kolem hradu Borotína…
Na Bílou sobotu jsme navštívili velikonoční jarmark v Borotíně. Vedle zříceniny hradu se opravuje bývalý statek a několikrát ročně tu pořá…
Ještě ráno to vypadalo na příchod jara, ale během okamžiku zima ukázala,…
V roce 1856 se začala stavět železniční dráha z Prahy do Vídně jako Dráha…
Židovský hřbitov u obce Prudice v severní části okr. Tábor se nachází cca…
Tuto kapličku jsem objevil na okraji obce Chotoviny, u silnice vedoucí okolo motokrosu k podjezdu pod dálnici. Z obce k ní vede ulic…
Příjemný vrchol Chocholouš (623 m.n.m.) nebo také Krkáček v lese u malebné…
Tato křížová cesta na Táborsku se nachází na severozápadním okraji obce Chotoviny u místního hřbitova. Tvoří ji 13 kamenných sloupků…
Kaplička a studánka se zázračnou vodou. Mariánské místo nedaleko rybníka.…
Obec Chotoviny se nachází v jižních Čechách, asi 10 km severně od…