Výlet k Nýznerovským vodopádům

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Ráno nás vítá krásný den, dopoledne trávíme praním apod. na pokoji v hotelu, pak jdeme do lidové jídelny vedle hotelu na oběd. Ještě napíšeme pohledy příbuzným a cestou na autobus odešleme. Projíždíme vlakem opět přes lázně - Lipová a už stoupáme k jeskyním Na Pomezí. Pak do údolí přes osadu Vápennou a vystupujeme ve velké obci Žulová, kde nás nedaleko čeká cíl naší cesty. Nejdřív si zde obejdeme bývalé městečko, v bufetu si smlsneme u zákusku s kávou, a pak nás čeká 6 km k Nýznerovským vodopádům.

Za osadou kolem zarostlého lomu, pak otevřeným terénem dojdeme až k okraji obce - Nýznerov - jedné z podhorských vesniček Rychlebských hor, ležící na dolním toku Stříbrného potoka. U silnice vidíme u statku nádherné koně. Lesem se pak dostáváme dál přes táhlou osadu s několika domy okolo cesty a kolem kamenné kaple, zde máme chvíli oddych se svačinou.

Na konci Nýznerova cítíme libou vůni táhnoucí se široko daleko. Míjíme Rybářskou baštu s příjemným posezením. Rybářství Nýznerov se specializuje na chv lososovitých ryb, hlavně pstruha duhového amerického, kapra, lína... v kompexu 7 chovných rybníků ve formě kaskád a zásobují tak zdejší baštu, ve které mohou návštěvníci ochutnat zdejší specialitu - smaženého pstruha. Nás však tlačí čas a hlavně jsme nedočkaví až uvidíme vodopády. Ještě kousek hlubokým lesem, kde se usídlil nějaký tábor.

A už vidíme i soutok potoků s hlavním kańonem a vodopády. Nýznerovské vodopády jsou kaskádovitá soustava vodopádů na divoké soutězce na soutoku Stříbrného a Bučínského potoka u osady Nýznerov, ukryté v rokli pod silničkou.

Je nutné k nim sestoupit dolů, aby byli lépe fotitelné, největší vodopád má 4 metry. Potom se z tohoto romantického místa vracíme stejnou cestou zpět , zastavíme se v baště, ale jen na chvíli zchladit se točenou kofolou, pak už spěcháme zkratkou k Nýznerovu.

Podle mapy pokračujeme kousek ostrým stoupáním, pak polní cestou okolo luk. Máme odtud krásný výhled na část Rychlebských hor. Pře obcí Vápenná už sotva pletem nohama, ale musíme ještě přes obec na zastávku autobusu, který přijíždí za 6 minut - takže na posledná chvíli. Povečeříme na pokoji a na chvíli jdeme posedět do hotelové kavárny - v modrém pokoji, kde mají dobrou kávu. Dnes jdeme brzy spát před dalším náročným dnem.

Oběd v lidové jídelně vedle hotelu Praděd, možnost občerstvení je i v Rybářské baště v Nýznerově.

Vodopády stály za návštěvu, i když odpoledne bylo v lese víc tma, přesto, že byly ukryté v rokli pod silnicí, líbily se nám. Kolem Stříbrného potoka cesta vedla romantickým údolím zpevněnou lesní turistickou cestou.

Nýznerovské vodopády jsou nazývány také vodopády Stříbrného potoka - tuto kaskádovitou soustavu vodopádů najdeme 2 km JZ od Nýznerova v Rychlebských horách a 5 km západně od obce Žulová, leží na Stříbrném potoce před jeho ústím do Bučínského potoka u obce Nýznerov.

Trasa je nenáročná pro pěší i cyklisty. Vodopády mají celkovou výšku 14 metrů, jsou v kaňonovité soutězce mezi skalními útesy a jsou chráněnou památkou. Nejsnadnější přístup je po silničce z Nýznerova - 15 - 20 minut.

Prosím o omluvu za snáženou kvalitu fotek, které jsou přefoceny z naší kroniky výletů.

Poslední aktualizace: 23.3.2013
Výlet k Nýznerovským vodopádům na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Výlet k Nýznerovským vodopádům

Kolem vodopádů Stříbrného potoka na nejvyšší vrchol Rychlebských hor - Smrk (1 125 m)
Toto nádherné odlehlé pohoří, tvořící hraniční severozápadní výb…
Máteli rádi vodopády, nemusíte jezdit daleko k Niagáře, o něco menší, ale ta…
Skorošice jsou jedním z přirozených východišť do Rychlebských hor. Jako…
Malé návrší na u silnice z Vápenné do Žulové zdobí působivý pomní…
Pro zpestření a změnu reliéfu terénu bude dnešní den věnován …
Latzelova stezka krasem Rychlebských hor ukazuje co je to kras, jak a kde…
 Vápenná a jeji okolí: Vítejte v kraji zatopených lomů, chráněných…
Žulová je malé městečko s 1300 obyvateli. Nachází se na…
Od Vycpálka a osady Zelená Hora mne už čekalo putování jedním z nejlíbeznějších krajů, jaký jsem u nás kdy viděl. Krajem plným luk,…
Turistický rozcestník, který se nachází u hasičské zbrojnice a zastávky…
Obec Žulová se nachází severozápadním směrem od města Jeseník a v…
Žulový Mariánský sloup se sochou Pany Marie je hodný svého umístění v „žulovém“ městě. Pomník byl postaven na Mariánském náměstí 8.…
romantické Nyznerovské vodopády
Nenápadné,neveliké a přesto poslední dobou poměrně navštěvované N…
Město Žulová v okrese Jeseník má dobré spojení vlakem nebo autobusem. Je…
Úterý 15. 6. 2021 Komáři nás netrápili, k ránu v autě klesla teplota pod…
Naším cílem je „žulové“ město, resp. Frýdberk, tento název město užívalo od 14. století do r. 1945, kdy bylo pojmenováno podle…
Zopakovala jsem si tento výlet po 25 letech. Začali jsme na nádraží v…
Tohle vlastně ani už není hrad, neboť zřícenina tohoto hradu byla…
  I když tentokrát naši dovolenku provázely různé záludnosti, vyšlo mi na…
Žulová, hrad Frýdberk, dříve Friedberg
Soutěž 2 body
Z raně gotického hradu Friedebergu moc nezbylo. Dochovaly se zbytky hradeb…
  Z hlavního rynku Žulové je hezký výhled na největší dominantu městečka – na chrám sv.Josefa (a jeden z mála „hradokostelů“ u nás)…
První zmínky o těžbě vápenců v okolí Vápenné pocházejí z počátku 17.…
  Patří k nejznámějším a nejpřístupnějším zatopeným lomům v Žulovské…
Za nástupní místo popisované trasy můžeme považovat Skorošice, obec…
Boží hora
Pověst praví, že na vrchol Boží hory někdo přinesl obraz Panny Marie už ve 12. století, nicméně první barokní kaple byla na Boží…
Ráno nemohu dospat, aby mi tentokrát východ slunce neunikl. N…
Lánský vrch
  Odlesněné návrší nedaleko Skorošic u osady Sedm Lánů vedle…
Žulovská pahorkatina: Z Vidnavy přes Venušiny misky a Boží horu do…
Jeskyně Na Pomezí
Jeskyně Na Pomezí je vyhledávaným turistickým cílem lázeňské obla…