Výlet do pohádkových skal

Tipy na výlet Celodenní výlet

Konečně se naskytla vhodná doba k návštěvě Kladského pomezí, tak jsme sedli do vlaku a z Tanvaldu si to hnali do Teplic nad Metují s tím, že do autokempu Bučnice dojdeme pěšky. Cesta vlakem byla sice úmorná a Dlouhá, ale nadšení z nadcházejícího zážitku přeci jen převládlo mrzutost a my zdárně dojeli do cíle...

Samozřejmě se zajímáme o Adršpašsko-teplické skály, proto hned druhý den vylézáme ze stanu a po červené značce kráčíme do Adršpachu. Protože k hlavní bráně přicházíme drtek dřív- asi o hodinu :-), než je otevírací doba a vstup je nezatarasen, nabízí se příležitost porozhlédnout se kolem jezera Pískovna.

Pískovna  •  Foto: Lena1979

Po zaplacení vstupného už jdeme po značené trase obdivovat skály samotné. Na udržovaných cestách nechybějí ukazatele na některé ze skal, s názvem, co která ta skála představuje. (Sami jsme si nějaké ty "šutry" taky pojmenovali- např. žába, turek...)

Lehkou procházkou se dostáváme k Malému a Velkému vodopádu a posléze k pokladnám na vyjížďku na pramici po skalním jezírku.

Po vylodění se pokračujeme dál. Volíme stezku Vlčí rokle. Na začátku trasy sice visí cedule se zákazem vstupu z důvodu neuržované cesty, ale z oficiálního webu teplických skal jsme vyčetli, že cesta námi vykonaná je zcela na vlastní nebezpečí. Jdeme tedy a každopádně nejsme jediní. Upřímně-prošla jsem i horšími...

Přicházíme do Teplických skal-vše ve stejném duchu jako v Adršpachu, udržované cesty, přehledné ukazatele a protože tudy vede i naučná stezka, nechybí informační tabule s něčím na čtení o životě ve skalách. Dokonce zdoláváme i těch 300 schodů vedoucích na zříceninu hradu Střmen, na jehož vrcholu je vybudovaná vyhlídka a ten pohled do kraje fakt stojí za to.

Pískovna  •  Foto: Lena1979

Po takovémto dni jednomu vyhládne, proto se uchylujeme na večeři do jedné z restaurací u vchodu do skal. Vybíráme si penzion Severka-líbí se nám název podniku :-)

Tomuto místu se snad ani nedá nic vytknout, jen mě mrzí, že se nikdo nemá k tomu, aby dal do pořádku Vlčí rokli. Přeci jen je to důležitá spojnice mezi dvěma místy tolik vyhledávanými turisty.

ADRŠPAŠSKÉ SKÁLY

Skalní město Po - Ne 8.00 - 18.00 hod Parkoviště: Provozní doba: Po - Ne od 8.00 do 18.00 hod
Dospělí 70,- Kč Kolo 10,- Kč
Děti od 6 let 35,- Kč Motocykl 40,- Kč
Studenti, invalidní důchodce 35,- Kč Automobil 100,- Kč
Psi 10,- Kč Karavan 100,- Kč
Rodinné vstupné
(2 dospělí + 2 děti)
170,- Kč Autobus 300,- Kč (Minibus 150,-)
Roční permanentka 300,- Kč

Plavba po skalním jezírku:
V provozu od května do konce října. (Za příznivého počasí může být provoz zahájen už v dubnu)
Provozní doba: od 9.00 do 17.00 hod.

Vstupné: ( na osobu od 6 let) 50,- Kč

150,- Kč
Roční permanentka 300,- Kč

Poslední aktualizace: 17.7.2013
Výlet do pohádkových skal na mapě
Autor: Lena1979

Příspěvky z okolí Výlet do pohádkových skal

Království skal
„Všechno zlé je k něčemu dobré,“ říká se. A něco na tom dozajista…
  Každý, kdo navštívil rozsáhlý „stověžatý“ areál Adršpašsko-Teplických…
Pramen vody, vyvěrající přímo do Skalního (někdy též Vlčího) potoka ve…
Hledáte - li romantiku s malebností tvořenou samotnou přírodo…
Vyhlídka u Ozvěny Teplických skal původně vyhlídka umožňovala poh…
Adšpašské Jezírko je jedním z lákadel a častým cílem turistů při návštěvě…
   Ráno vstáváme už před půl sedmou a poprvé si vaříme v kuchyňce kávu. Po…
Chcete - li  se podívat za krásou a malebností  skal do jednoho z…
Deska na připomínku návštěvy Německého básníka Johanna Wolfganga …
Adršpašský Malý vodopád se nalézá, pod Velkým vodopádem, při cestě k jezírku. Do obou vodopádů přitéká voda z jezírka, které je…
Jedeme se podívat do malebných skal, které se nachází západně od města…
Vodopád na říčce Metuji v místech, kde vtéká do Adršpašského skalního města. Je ukryt ve skalní jeskyni, zpřístupněný chodbou a dřevěnou lávkou. Průtok ve vodopád…
Adršpašské skály
Adršpašské skály je přírodní rezervace, kde najdeme pískovcové skály,…
Po modré turistické značce ze Střemenského podhradí v Teplicích nad Metují okruhem po naučné stezce zase zpět.  U vstupu na stezku je nutno zaplatit…
O Adršpašských skalách je tu příspěvků spousta, najdete je pod…
Turistické rozcestí, které se nachází v západní části skal v lokalitě…
Osamocený skalní útvar, připomínající tvarem starou parní lokomotivu. Z…
Adršpašsko - Teplické skály
Adršpašsko - Teplické skály, národná prírodná pamiatka, od r…
Teplické skály
Jedinečné skalní město v severovýchodních Čechách leží 2 km od města Tepl…
Dosti náročná, ale velice hezká trasa, kterou ocení zejména…