Výlet do Lysé nad Labem

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní

Jedeme do Lysé nad Labem prohlédnout si město, které je městskou památkovou zónou. Jedeme autem, ale do Lysé nad Labem se dá dobře dojet z různých míst i vlakem, neboť toto město je i významnou železniční křižovatkou.

Při příjemné procházce městem jsme si prohlédli náměstí Bedřicha Hrozného, místního rodáka - předního orientalisty a jazykovědce, který jako první rozluštil chetitský jazyk. Na náměstí je i základní škola, která nese jeho jméno, tedy Základní škola Bedřicha Hrozného, je krásně opravená a má růžovou fasádu. Na horním okraji náměstí stojí barokní Kostel Sv. Jana Křtitele, z let 1719 - 1741, projektovaný Františkem Maxmiliánem Kaňkou. Kostel Sv. Jana Křtitele má 55 metrů Vysokou věž. V Lysé nad Labem je i Muzeum Bedřicha Hrozného s expozicí "Staré orientální kultury a civlizace v životě a díle B. Hrozného".

Jídlo jsme měli s sebou, ale dá se zde normálně nakoupit nebo zajít do nějaké restaurace. Takže toto je naprosto bez problémů, občanská vybavenost města je velmi slušná.

Líbilo se nám všechno, pěkně jsme se prošli městem, ledacos jsme si prohlédli a určitě se sem zase rádi znovu podíváme. Byli jsme zde na podzim a barevné listí ještě umocnilo hezký výlet a zážitek.

Prohlíželi jsme si město jako takové, takže jsme žádné vstupy samozřejmě neplatili, výlet to byl zajímavý a pěkný.

Poslední aktualizace: 1.11.2013
Výlet do Lysé nad Labem na mapě
Autor: Jessica

Příspěvky z okolí Výlet do Lysé nad Labem

pozvánka na výstavu Narcis 2015 - výstaviště Lysá nad Labem
Popisy aktuálních výstav na Výstavišti v Lysé nad Labem i s odkazyna…
Celostátní výstava drobného zvířectva - n Lysé nad Labem Například…
Ve fotogalerii jsou fotky Výstaviště, restaurací, památek Lyséa další fotky,…
Jedná se o výstavu, která je pořádána každoročně ve Výstavišti v Lysé nad…
21.8.2018   No nevím, ten třetí celý den byl na pohled cyklisty p…
Jedeme do Lysé nad Labem prohlédnout si zámek a krásný zámecký park s…
Popis zámku Barokní zámek je nejvýznamnější památkou města Lysá nad Labe…
Do Lysé nad Labem jedeme vlakem s přestupem v Praze. Konkrétně tedy přestupujeme v Praze-Horních Počernicích. Naším hlavním cílem je navštívit…
Snad jen fakt, že zámek v Lysé nad Labem není veřejně přístupný b…
Působení Šporků v Lysé nad Labem se neprojevilo jen ve výzdobě zámeckého parku, ale i více ve městě. Díky tomu je u zdejšího kostela sv.…
Památný strom platan javorolistý najdeme v krásném zámeckém parku v Lysé nad Labem. Zámecký park je velmi rozlehlý, tento platan se…
Památný strom jírovec maďal je největším stromem v zámeckém parku v Lysé nad Labem. Latinský název stromu je Aesculus hippocastanum.…
Kostel Narození svatého Jana Křtitele, často uváděn jen jako kostel svatého Jana Křtitele, se nachází v severozápadní části náměstí Bedřicha Hrozného…
Polabské město, spíše městečko Lysá nad Labem je všeobecně známá …
Lysá nad Labem, Evangelický sbor Areál Evangelického sboru nalezneme v Lysé nad Labem, přesněji ve východní části Náměstí Bedřicha …
Dům č.p. 13 stojí na severní straně náměstí Bedřicha Hrozného. Jedná se o architektonicky i historicky hodnotný dům v Lysé nad Labem…
Náměstí Bedřicha Hrozného se nachází v centru Lysé nad Labem. Je …
Pamětní deska na domě 183/9 na náměstí Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem…
Pomník padlým za 1. světové války se nachází na východní straně náměstí Bedřicha Hrozného. Autorsky se na něm podíleli…
Na dnešní výlet se vypravíme vlakem z Masarykova nebo Hlavního nádraží,…