Výlet do Jamy Pekel a na Stari Grad

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Jedeme do navštívit jednu méně známou, ale o to kouzelnější slovinskou jeskyni jménem Jama Pekel a jeden starý hrad. Jedeme autem. Jeskyně se nachází v krasové oblasti Ponikva ve slovinském Štýrsku, 5 km od města Šempeter nedaleko Celje.

Naším cílem je jeskyně se strašidelným názvem Jama Pekel. Název Peklo pochází od skály připomínající čerta, která se tyčí nad jejím vchodem. Jeskyní protéká ponorná řeka Ponikvica, která vytváří dva vodopády, z nichž jeden je vysoký 4 m. V jeskyni můžete obdivovat různě zbarvené stalagmity a stalaktity, krápníkové varhany, drapérie a řasinky.Teplota se uvnitř jeskyně se udržuje na 10 °C.

Menší zastávku jsme učinili v nedalekém Celje, kde jsme navštívili Stari Grad, který se tyčí nad městem a je svou rozlohou největším hradem ve Slovinsku. Nejstarší část hradu se vyvinula z věže, postavené ve 13.století. Hrad byl rodovým sídlem hrabat z Celje, z jejichž rodu pocházela Barbora Cellská, manželka německého císaře a českého krále Zikmunda Lucemburského. V 17. století začal hrad chátrat, dokonce sloužil i jako zdroj kamene. Od roku 1846 je památkově chráněn a začalo se s jeho rekonstrukcí. Je to nejdéle nepřetržite restaurovaný hrad ve Slovinsku.

Najedli jsme se v nedalekém městě Celje. Přenocovali jsme v kempu v městečku Prebold (malý rodinný kemp.)

Samozřejně nás nejvíce uchvátila jeskyně s ponornou řekou a různobarevné krápníky. Oproti známějším jeskyním Postojné nebo Škocjanským sem nemíří davy turistů, a proto si návštěvu jeskyně můžete vychutnat v klidu a téměř o samotě.

Na hradě nás zaujalo velké množství ještěrek vyhřívajících se na sluníčku na zdech věže.

Vstupné jeskyně: dospělí 6 euro, děti, studenti 4 eura

Prohlídka trvá asi 1 hodinu, trasa je dlouhá 1159 m.

Prohlídky s průvodcem se konají každou celou hodinu.

Od dubna do září každý den od 9 do 18 hod,

v březnu a říjnu v SO a NE od 9 do 17 hod

Vstupné na Stari Grad: 2 eura

Poslední aktualizace: 25.3.2011
Výlet do Jamy Pekel a na Stari Grad na mapě
Autor: jeni-c

Příspěvky z okolí Výlet do Jamy Pekel a na Stari Grad

Jama Pekel
Jeskyně se nachází v Krasové oblasti Ponikva ve…
Vesnice Šempeter leží v Savinjském údolí při hlavní silnici Lublaň – Celje. Přes Šempeter vedla ve starověku římská silnice z…
Kačji grad (Kačnik, Snake Castle) Zřícenina hradu Kačnik se…
Lázně Dobrna (Terme Dobrna) jsou dnes nejstarší existující…
Smutný pozůstatek historie slovinského lázeňského města…
Jeskyně Jama Ledenica (Bierkeller cave) se nachází asi 1-2 km severně od  lázeňského městečka Dobrna (Terme Dobrna) ve Slovinsku. Jde o relativně malou jeskyni, kter…
Celje, rozkládající se podél břehů řeky Savinja, je třetí největší slovinské město. Na jeho území, jež zaujímá rozlohu 24 km², žije…
Starý hrad zvaný také Horní Hrad, stojící na kopci nad městem, je svou…
Podívejte se na Slovinsko z jiné perspektivy - podívejte se na ně…
Slovinsko je drahocenným klenotem ležícím v srdci Evropy na křižo…
Jediné placené parkoviště u památek jsme využili u vodopádů Savica, kde stálo parkování 3 eura (i tam se ale dalo na několika místech zaparkovat před placeným parkovištěm) a u…
Cestovní deník - Slovinsko Slovinsko srdce Alp a laguna Jadranského moře…
Termální lázně se nachází ve východní části Slovinska, v lokalitě Pohorje.…
Město Gornji Grad leží na břehu řeky Dreta asi 50 km od Lublaně. Roku 1140 byl v původní malé osadě založen benekdiktinský Klášter…
Slovinská republika je země snadno odevšad dosažitelná. I Slovinc…
Na okraji pohoří Pohorje nedaleko Mariboru se na řece Lobnica ukrytý v pralese nalézá vodopád Veliki Šumik, vysoký 24 m. Výchozím…
Červen 2014 a moje první cesta do Slovinska. Vybrala jsem si zájezd s CK…
Náš výlet na Velikou Planinu začíná severně od města Kamnik v Kam…
Obec Muta, ležící blízko Slovenj Gradce se skládá ze dvou částí: z Horní Muty a Dolní Muty, v níž stojí románská rotunda sv. Jana…
Hrad Bogenšperk se nachází v obci Smartno pri Litiji ve středním…