Výlet do Jablonce nad Orlicí

Tipy na výlet Romantika Putování (více dnů) Za kulturou

Krásné město pro zajímavý výlet, či dovolenou je Jablonné nad Orlicí, nacházející se ve východních Čechách, na úpatí Orlických hor. Ve svém znaku má toto malebné město sedícího medvěda s opatskou berlí. Berla naznačuje, že Jablonné nad Orlicí patřilo původně ke zboží kláštěra zbraslavského. Ve městě je spousta zajímavách památek a lze odtud podniknout spoustu výletů po Orlických horách do přírody i za kulturou - na hrady a zámky v okolí.

Když se procházíte po historickém středu města, které je městskou památkovou zónou, najdete zde nejhezčí světskou stavbu na náměstí - čp. 24 - dnes hotel U černého medvěda. Je to roubené patrové stavení s podloubím a dřevěnou pavlačí z roku 1750. V přízemí se nachází restaurace se zastřešenou zahrádkou, ze které se otevírá výhled na náměstí. Zaujme zde i bývalá radnice z roku 1831, mariánský sloup z 18. století. Nad náměstím na kopečku trůní barokní kostel sv. Bartoloměje z roku 1729, barokní  komplex doplńují kaple, márnice, hřbitovní brána se sochami svatého Petra a Pavla a fara. Ve městě na náměstí stojí i několik penzionů a hotelů, IC s muzeem, spousta restaurací a pizzérie s venkovní zahrádkou. Vše doplňují krásně barevné záhony květin a sposta obchodů. Zajímavý je také most přes Orlici s několika sochami. Pokud se ve městě ubytujete, určitě se nebudete nudit, po okolí Orlických hor se dá podniknout spousta zajímavých výletů pěšky i na kole do přírody, a také za kulturou, na hrady a zámky.

V Jablonném nad Orlicí jsme se zastavili na občerstvení v restauraci hotelu U černého medvěda, na oběd v restauraci Na Mítnici u náměstí.

Zaujalo nás město a jeho malebnost.

Přímo na náměstí v Jablonném nad Orlicí se lze ubytovat v řadě hotelů a restaurací ke stravování můžete využít několik dobrých restaurací, můžu doporučit restauraci Na Mýtnici, stojící kousek pod náměstím. Výborně zde vaří, kromě specialit si vyberete z několika meníček. Ve městě se koná také spousta zajímavých akcí, na které se můžete přijet podívat, např. Medový jarmark, Jablonská pouť, Jablofest, Masopust, V rytmu srdce a mnoho dalších.

Poslední aktualizace: 16.10.2018
Výlet do Jablonce nad Orlicí na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Výlet do Jablonce nad Orlicí

Kamenný most v Jablonném nad Orlicí
  Dvaatřicet metrů dlouhé a devět a půl metru široké přemostění přes…
Nachází se v dolní části města pod autobusovým nádražím. Tento tř…
K historickým památkám pohádkového města Jablonného nad Orlicí patří je…
Jako jeden z cílů výletů naší žamberské dovolené jsem stanovila také Suchý…
Nachází se před nádražní budovou. Prochází tudy červeně značená turistická turistická cesta. Jedním směrem vede do centra města…
Mariánská hora u Lanškrouna je vyhledávaným cílem výletníků už…
V centru malebného Jablonného nad Orlicí, na náměstí 5. května v horní…
Co je malé, to je hezké. Beze zbytku to platí o náměstí 5. května…
Sakrální areál se vypíná ve svahu nad centrální částí města, nad náměstím.…
Petr Figulus Jablonský se zde narodil v roce 1619. Jeho rodné pří…
Nachází se na okraji hlavního Náměstí 5. května a svou výraznou dispozicí je…
 Nad hlavním Náměstím 5. května se dá uličkou přijít ke kostelnímu…
Nachází se v centru města na hlavním Náměstí 5. května, kde na severním průčelí vytváří svým vzhledem jeho dominantu. J…
Historický střed města byl v roce 1977 prohlášen za chráněnou měs…
Uprostřed zdejšího nádherného čtvercového náměstí lemovaného roubenými domy a domy s pozdně barokními fasádami, stíněný čtyřmi javory, stojí…
Na okraji centra města a náměstí 5. května v Jablonném nad Orlicí, ležícím…
V historickém středu náměstí malebného městečka Jablonného nad Orlicí se…
Pokud jste na výletě v Jablonném nad Orlicí a chcete se dobře najíst,…
Druhý srpnový pátek jsme s dvojčlennou zlínskou turistickou ekipou vyrazil…
Mezi historickými domy na náměstí 5. května, v centru Jablonného nad Orlicí s…