Vycházka s panoramatickými výhledy na Matterhorn

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody Na hory

Výchozím místem vycházky je městečko Täsch, kam se dostaneme buď vlastním autem, nebo využijeme ve Švýcarsku velmi dobře fungující vlakové a autobusové spojení. Všichni motorizovaní návštěvníci této oblasti musí zanechat své auto na rozsáhlém krytém parkovišti v Täschi. V Täschi máme ještě volbu, zda se na Täschalp necháme za nějakých 7 Fr dopravit místním mikrobusem nebo tam vystoupáme pěšky.

Z letoviska Täschalp začíná naše cesta s panoramatickými výhledy. Jdeme po vrstevnici s minimálními výškovými rozdíly. Obtáčíme se kolem Hory Sattelspitz a jdeme nad hlubokým údolím. Již kousek za Täschalp se nám otevře pohled na Matternohrn, který je symbolem Švýcarska i celých Alp. Po celý den budeme mít tento majestátný vrchol před sebou.

Na horské pastvině Tufteren, na turistickém rozcestí, odbočíme vlevo a začínáme stoupat na Blauherd. Stále se nám otevírají krásné pohledy na okolní Hory a ledovce. Po vystoupání na Blauherd (2 571 m n. m.) - nejvyšší bod v dnešní vycházce se v nádherné horské krajině otevírá turistický ráj. Stojíme na místě obklopené gigantickými vrcholy s nejfotografovanější horou světa Matterhornem přímo před sebou.

Sestupovat na Sunneggu budeme po tzv. sviští stezce. Masiv Materrhornu máme stále před sebou, po levé ruce vidíme Gornergrat, na jehož vrchol vede železniční trať.

Sunnegga je ideálním místem k odpočinku, je také častým cílem zejména japonských turistů. U jezírka Lesee můžeme chvíli posedět nebo osvěžit unavené nohy.

Do Zermattu budeme ze Sunneggy již jen klesat. Kamenitá pěšina se vnoří do lesního porostu nad Zermattem a v serpentinách sestupujeme do horského střediska. Nechte si chvíli čas i na prohlídku tohoto horského střediska, kde je možnost zakoupit si i nějaký suvenýr.

Pokud jsme nechali auto v Tächi, vrátíme se k němu buď po silnici, můžeme využít i vlakového spojení nebo některého z mnohých nabízených mikrobusových spojení.

Dovolte, abych se podělil o dojmy z návštěvy země pod Alpami - Švýcarska. Dnešní vycházka vede krásnými přírodními scenériemi s výhledy na majestátný Matterhorn. Při troše štěstí lze pozorovat ve volné přírodě sviště, hlavně v oblasti Blauherdu.

Pro cestu jsme využili vlastních zásob. V Zermattu lze pak ochutnat některou z nabízených specialit místního kraje.

Nádherná horská krajina s výhledy na Matternhorn a další čtyřtisícovky a ledovce v okolí. Zajímavé horské středisko Zermatt, které si zachovalo svůj typický charakter vyznačující se nezaměnitelnou architekturou s řadou původních walliských dřevěných horských stavení.

V Täschi i Zermattu je k dispozice mnoho informačních mareriálů s mapkami okolí. Získáte také informace o aktuálních cenách lanovek na okolní vrcholy nebo časy a ceny autobusového a vlakového spojení.

Poslední aktualizace: 4.12.2010
Vycházka s panoramatickými výhledy na Matterhorn na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Vycházka s panoramatickými výhledy na Matterhorn

Kolem Matterhornu (7) - Breuil Cervinia - Zermatt
Po probuzení a snídani opouštíme stany a vcházíme do Cervinie. Vr…
Zermatt patří mezi nejznámější švýcarská turistická místa. Městečko se…
Umístění Zermattu na úpatí Matterhornu a uprostřed…
Příjezdové místo:  Bezpečné neplacené parkování je u hřiště za obcí Randa…
Jeden z nejkrásnějších výletů, který jsme během…
Na železnici narazíte ve Švýcarsku téměř všude. Mnoho tratí…
Švýcarsko - Walliské Alpy (2): Zermatt - Gornergrat a kolem jezer…
Naše další cesta mě zavedla po několika letech zase do Walliských Alp.…
Výlet začal vlakovým přejezdem (jelikož do města…
Ráno nás opět čeká brzké vstávání. Dnes máme v plánu dát na čas…