Vrch Louštín

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Do přírody Na kole

Jdeme na vrch Louštín, který leží asi 4 km od Lužné u Rakovníka. Výchozí bod je z obce Lužná.

Jdeme na vrch Louštín 537 m/ n. m. Na tomto vrchu jsem byl už několikrát a patří k mým oblíbeným místům. Ve 13. století zde stál hrad Kozí hrádek, ale dnes se dochovaly jen stopy příkopů. Vycházíme od vlakového nádraží Lužná , kde se také nachází železniční muzeum. Jdeme  krásnými křivoklátskými lesy a zdolání vrchu Louštína můžeme dvěma způsoby. Pokud jedeme na kole , tak nás na vrch zavede cyklostezka 0102 a pokud jdeme pěšky můžeme využít strmější turistickou trasu, já osobně doporučuji cyklotrasu, je pozvolnější a víc uvidíte. Po cestě uvidíme lesní Jezírko Punčoška a pod vrcholem Louštína v Jarních měsících kvetou náprstníky. Před samotným vrcholem  na nás čeká prudké stoupání, kde i zkušení cyklisté sesednou z kola.

Na samotném vrchu je překrásný výhled na křivoklátské lesy! Na Louštíně je také naučná stezka.

Občerstvit se můžeme v restauraci naproti nádraží v Lužné, nezapomeňte si vzít s sebou dostatek tekutin, po cestě a na samotném vrchu už možnost žádného občerstvení není.

Líbili se nám překrásné smíšené lesy, kde některé duby už hodně pamatují. Po cestě vás nečekají davy turistů a jedná se o pohodový výlet překrásnou přírodou. V lesích kolem Louštína jsou krásné cesty a tak k návratu do Lužné můžete zvolit i jinou trasu.

Výchozí bod obec Lužná u Rakovníka je asi 60km od Prahy a je dobře dostupná jak autem, tak i vlakem, jede sem rychlík z Masarykova nádraží.

Poslední aktualizace: 9.1.2011
Vrch Louštín na mapě
Autor: klana

Příspěvky z okolí Vrch Louštín

Vyhlídka a pravěké hradiště Louštín
Vrch Louštín se nachází zhruba 2 km jihovýchodně od Krušovic. Je to nejvyšší vrchol pohoří Džbán. Na jeho vrcholu stávalo pravěké…
Merklův pramen najdete 3,5 km od obce Lužná II nedaleko Rakovníka. Nejlepší výchozí místo k pramenu je od restaurace Lebeda naproti…
Historie pivovaru sahá až do roku 1517, kdy místní šlechta mo…
Výrazná budova základní a mateřské školy v Krušovicích, postavená na členité…
Na víkend 12.5. a 13.5. pro nás muzeu ČD připravilo jízdy zvláštními vlaky…
Královský pivovar Krušovice je jedním z deseti nejstarších evropskýc…
Naše společná cesta začíná na Exitu 32 rychlostní silnice R6. Odtud…
V obci Lužná u Rakovníka bylo v roce 1997 v bývalém lokomotivním depu vyb…
Když se tak dívám na dnešní mládež, která sedí jen u počítače, přitom toho…
Přijeďte na letošní poslední setkání s parními lokomotivami v Lužné u…
Nádhernou sbírku několika desí…
Řevničov leží v okrese Rakovník mezi Rakovníkem a Slaným. Poku…
Vydáváme se asi padesát kilometrů západně od Prahy po karlovarské silnici.…
Zakládající listina obce je ze 4. listopadu 1325 a byla vydána králem Janem…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na výlet…
Řevničov je jedna z mála našich obcí, o nichž bezpečně víme, kdy přesně byly založeny. V případě Řevničova 14. listopadu 1325 Král…
Na rozhlednu Mackova hora. Rozhledna. Káva a fidorka jako medaile pro děti za výstup. Vše u pokladny. Bylo to super celé. Jen je…
Pokud jedeme někam vlakem, zpravidla kupuji jízdenky přes ČD eshop…
Obec Krupá leží ve Středočeském kraji v okrese Rakovník, asi dva kilometr…
Hředle je vesnice s necelými šesti sty obyvatel v oblasti Podžbánska. Najdeme ji zhruba 60 km od Prahy po karlovarské silnici, ve vesnici Krupá na v…
Povodím Kačáku 1 – k prameni Při toulkách Kladenskem a Berounskem často…
Kamenné řady u Kounova, resp. u železničního nádraží Mutějovice, jsou jedinou památkou tohoto druhu ve střední a východní Evropě a již proto stojí z…
Rozhledna Mackova hora u Nového Strašecí stojí asi km od nádraží ČD. Věž byla postavena r. 2001 telekomunikační společností…
Svou cestu ke kamenným řadám začněte na nádraží (zastávce) Mutějovice - ale pozor, nádraží nehledejte v Mutějovicích, musíte pár kilometrů pokračova…
Zámek se nachází na východě obce, severně od říčky Olešná, nedaleko od ko…
Muzeum T.G.M. v Rakovníku najdete nedaleko Husova nám. a v těsné blízkosti…
Mariánský sloup stojí volně v prostoru Husova náměstí, které tvoří střed historické části města Rakovníka. Tato vrcholně barokní…
Rakovník leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od Kladna. Město se rozkládá u západního okraje chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko a pod vrcholky kopců…
Křivoklát
Soutěž 2 body
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u…