Volyň

Tipy na výlet Pro zdatnější Vycházka - půldenní Do přírody

Výlet na skály na Volyni začínáme za vesnicí Nový Malín, kousek před Mladoňovem, u ukazatele U Dobré nálady. Dále pokračujeme po modré značce. Určitě se dá dojít až na Kamenný vrch, který končí červenou stezkou.

Ačkoli první kilometr nevypadá, trasa je náročná. Značení je schválně vedeno přes všechny skály a skalky, takže pokud jdete poctivě po značce, našplháte se. Volyň je umístěna uprostřede lesa a skála na ní je bohužel nižší než místní stromy. Kdo si chce ale užít krásný výhled, doporučuji Kamenný vrch. Cestu určitě nedoporučuji v zimě (snad jen ve sněžnicích) a ve větrných dnech.

Foto: Horiz

Výlet nezabere více než pár hodin. Přiznám se, že mě osobně trvala trasa déle. Zima, sníh, vítr a hned na první větší skálu jsem si musela vylézt, čehož jsem ve finále litovala. Místy jsem narazila i na led a dvakrát jsem si pěkně skočila, když mi uklouzly nohy. Zahřála jsem se až v autě cestou domů, kdybych však měla hlad, určitě bych neváhala zastavit se na jídle kdekoli v nedalekém šumperku, nebo i Novém Malíně.

Všudypřítomné skály a skalky z fylitu a křemence vás doslova obklopí. Pokud budete drobné skalky obcházet a nepřelézat tak, jak to chce turistická značka, ujdete celkem 6 km - ideální pro unavení malých dětí :-)

Tato trasa se nachází na Hanušovické vrchovině. Při pohledu na mapu by každý určitě našel i možnost celodenního výletu přes Volyň i přes Kamenný vrch.

Poslední aktualizace: 14.3.2010
Volyň na mapě
Autor: Horiz

Příspěvky z okolí Volyň

Nový Malín - brána u čp. 102
O tom, že i vesnické obyvatelstvo se snažilo připodobnit ve svých obydlích…
Poněkud ukryt za kostelem je pomník padlých obyvatel Frankštátu v 1.…
Nový Malín, dříve Frankštát, městečko nedaleko Šumperka byl v poválečných letech osídlen řadou osídlenců z různých koutů země a mimo jiné i navrátil…
Vesnice, spíše městečko Frankštát (Frakstadt) je zřejmě starší než blízký Šumperk. Vzniklo patrně kolem poloviny 13. století, snad i…
Březnové a částečně dubnové omezení pohybu na katastr, později okres naši přátelskou skupinu přimělo zredukovat výpravy do bližšího okolí našich bydl…
Skutečně inspirativní způsob jak zlikvidovat alej stromů našli v Nové…
Nový Malín je velkou obcí a najdeme ji nedaleko jihovýchodního ok…
Obec Nový Malín se nachází v těsném sousedství okresního města Šumperk a v současné době v ní žije přibližně 3.500 obyvatel. Nový…
Méně tradiční pojetí ztvárnění našeho „skoronárodního“ svatého Jana Nepomuckého můžeme potkat v horní části Nového Malína, tedy již …
Ludvík Souček blahé paměti ve svém Obrazovém opravníku obecně oblíbených…
Sice nejde o žádný kruhový rozhled, přesto patří v okolí Šumperské kotliny…
Na severozápadním návrší nad horním koncem Nového Malína můžeme najít zajímavou stavbu. Jedná se o Mohylu letního slunovratu. Vystavěl ji v r. 1926…
Při silnici z Nového Malína do Mladoňova najdeme kousek nad odbočkou lesní cesty (vede pod Kemenec) pomníček tragédie, která se v těchto místech…
Kdysi tam stál, stát bude dál. Tak nějak jedna populární skupina opě…
Středa 7. 7. 2021 - odpolednePo obědě u Rabštej…
Výchozí bod je železniční stanice v Šumperku, odkud se vychází po…
Zámek Třemešek nepatří k objektům, který by přitahoval davy návštěvníku.…
Tento článek přináší tip na zajímavý výlet v okolí Šumperka, vhodný spíše…
Vodní nádrž vybudovaná v 80. letech 20. století na Hraběšickém…
Počátky létání v Šumperku spadají do 20. let 20. století. První l…