Vltava - vodácké putování Vyšší Brod - Branná

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Putování (více dnů) Za sportem Do přírody

Další vodácké putování přesuneme ja jih Čech a vrhneme se na splutí části Vltavy. Vyplouváme z Vyššího Brodu, kam jsme dojely z Prahy autem.

Lodě si půjčujeme v půjčovně INGE. Je to osvědčená půjčovna, která má své loděnice po celém úseku, kterým chceme projet, jen si lodě půjčíme a v cíli je vrátíme. Nic se nikam nepřeváží, takže úplně bez starostí. V ceně půjčovného je barel, vesta a pádlo. Auto necháváme na parkovišti v kempu a jako klienti máme parkovné zdarma. Dostáváme mapku s jezy a instrukce, jak projíždět Krumlovem, který je v současné době rozkopaný kvůli budování protipovodňovému opatření. Ve Vyšším Brodě se dá i přespat v kempu. Pokud Vám zbude čas, navštivte klášter, nebo poštovní muzeum.

Veverky
Veverky  •  Foto: pekoska

My vplouváme. Je šest hodin večer a nás čeká nejkratší úsek se dvěma jezy. Hned na prvním se nám daří se cvaknout. Přehlédly jsme kámen Smile. Je potřeba pod jezem najet Doprava. Vyléváme loď a pokračujeme dál k jezu Herbertov, kde je udělaná šupna. Pod jezem je zaké spousta kamenů a má to pořádný tah, takže kličkování v peřejích je zábavné. Tentokrát jedeme bez ztráty kytičky a asi po hodině plavby připlouváme do kempu U Tří veverek, kde na nás čeká zbytek party. Posezení v místním občerstvení je příjemné. 10° pivo v pohodě 12° se moc nedá . Občerstvení zavírá ve 21hodin. Přesouváme se ke stanům a rozděláváme oheň. Ráno nás čeká cesta do Branné. Balíme se a kolem desáté se kemp začíná plnit . Tady se většina lidí zastaví jen občerstvit, takže pokud nemusíte přeplněné kempy, je kemp U Tří veverek na spaní ideální.

Foto: pekoska

Vyrážíme na další úsek – spát chceme v Branné, pod Čeřínem, nebo u Fíka – to jsou kempy, které jsou hned u sebe. Cestou potkáváme hromady lidí. A protože je vedro, tak se hodně koupeme. Po cestě je také jedno občerstvení za druhým a pojízdné pivní rafty, nebo zastávky na koktejly vyplňují hluchá místa v úsecích, kde není civilizace. Romantika žádná…..sad. Stavujeme se v Rožmberku na jídlo. Bohužel jsme vybrali špatnou hospodu. Jídlo příšerné – na to, že jsme si dali tři druhy jídla, tak všechna chutnala tak nějak stejně (hlavně zelí). Tady už nikdy ! Je to hospoda na levém břehu řeky, před mostem s modrou skluzavkou v kotvišti. Když popojedete za most, tak tam hospůdka vypadala daleko lákavěji. Jez v Rožmberku je poměrně jednoduchý, pokud Vám do peřejek pod jezem nezačnou skákat ožralí němečtí „vodáci“ a nezačnou po Vás házet prázdné plechovky. Nic méně se opět podařilo bez ztráty kytičky, takže pokračujeme dál. Na Rožmberku už jsme také byli několikrát, takže zámek vypouštíme. Stavujeme se jen v kempu pro razítko. Dál po cestě nám pak začalo poprchávat, pršet a nakonec z toho byl slejvák s 66mm srážek během 1 hodiny http://obcan.ckrumlov.info/docs/cz/Mesto_odstranuje_skody_po_bouri.xml . Pláštěnky jsme si ani nebrali. Zastavili jsme v prvním kempu v řadě, tedy v Branné. Stánek pod stříškou nacpaný k prasknutí. Voda byla všude. Z počátku to vypadalo dost beznadějně, ale teplá sprcha a griotka to zachránila Smile. Nakonec asi po dvou hodinách přestalo pršet a tak jsme si našli místečka u cesty a postavili tu stany. Z lesů se do kempu valila voda s bahnem a kamením a z druhé strany zhnědla Vltava a o dost čísel stoupla. Nic méně jsme se kolem půlnoci vydali do hajan. Kupodivu se spalo dobře a nikdo se neprobudil v bazénku. Byl klid až na jedno stvoření, které od pěti od rána pendlovalo kempem a blábolilo hovadiny. Nakonec ho někdo uzemnil…

Protože mě začalo bolet v krku, rozhodla jsem se plavbu ukončit. Vrátily jsme na druhém břehu loď a v restauraci U Fíka počkaly na autobus, který nás odvezl do Vyššího Brodu k autu. Cestou jsme vyzvedly auto ostatním, kteří pokračovali po vodě a přivezly jsme jim ho do Krumlova. Naše putování jsme tedy předčasně ukončily v Českém Krumlově, který je dočasně nefotogenický z důvodů, které jsem už uváděla. Projíždění na lodích Krumlovem je nebezpečné, takže dávejte pozor !! Plánované ukončení stavby je až na jaře 2013. Byla neděle a kemp byl téměř prázdný. Tak buď všechny odradilo počasí a nebo je lepší i takhle o prázdninách jezdit přes týden. Podle mě je ale nejlepší jezdit Vltavu v září… to je tu, když vyjde počasí fajn :) https://www.turistika.cz/vylety/vltava-je-prima-v-zari

Spali jsme v kemlu U tří veverek. Je to spíš tábořiště. Suché záchody a občerstvení s klasikou , kde si ráno můžete koupit rohlík, nebo i čerstvý koblížek. Je tu večer klid a pohoda, dá se tu rozdělat oheň a protože je to kousek od Vyššího Brodu, tak tu nikdo moc nespí. Další zastavení bylo v kempu v Branné. Tady se osprchujete za 20Kč tuším 3 nebo 6 minut. Každopádně se umytí za tu dobu dá v pohodě stihnout. Dá se zde pronajmout i chatka, nebo tee – pee, což může být dobrodružné nejen pro děti – chce to ale objednat dopředu. Info o cenách a ostatním najdete zde http://www.kanak.cz/kemp-branna/cenik-kempu/ . Majitel byl hodně vstřícný a příjemný. Ráno tu koupíte snídani – malá májka 15Kč je ale opravdu hodně ! Ani polévky nebyly dobré. Párek, který měl asi 20cm měl dost neidentifikovatelnou chuť i konzistenci. Kem pyl přeplněn, ale byli jsme rádi, že jsme měli kde složit hlavu. Kousek za kempem je druhý Pod Čeřínem, kde jsem se byla ráno projít a zjistila, že tu stojí sotva 10 stanů. Stánek s občerstvením tu také je. Naproti U Fíka jsme si pak daly výbornou zelňačku a vepřový gulášek a protože jsme obě řídily, tak malinovku a kofolu. Jinak tu mají Budvar i černý.

Vltavu mám moc ráda, akorát se v posledních letech začíná vytrácet ta romantika. Je to tu hlava na hlavě a jezdí hodně opilých posádek. Místo štěbetání ptáků a tichého šplouchání vody se tu od rána do večera ( pravda jízda na večer už celkem jde) ozývá blábolení, řev a kolem se potácí mátohy s nepřítomnými výrazy. Petky pohupující se na hladině vidíte v každé zatáčce….:( Ale abych nebyla nespravedlivá. Pokud se podaří minout hlavní vlnu, dá se Vltava krásně v klidu a bez front sjet). V okolí je spousta památek a příroda je také hezká. Dokonce se nám podařilo vyfotit srnku v řece… jen na nás koukala, když jsme kolem projížděli. Takže určitě má něco do sebe. Zkusíme jí přeci jen v tom září…to se koná i čištění Vltavy, na kterou jezdí opravdoví vodáci .

Razítka se dají sehnat všude, turistické známky také. Cena za lodě na více jak jeden den je 150/os den s veškerým vybavením. Ubytování v kempech se pohybuje kolem 40 Kč. Jídlo jak kde. V kempech se připravte na smažená jídla. Dá se i nakoupit , U Fíka je obchůdek, v Krumlově ve městě také seženete kde co. Místní lidé jsou vesměs milí Smile

Poslední aktualizace: 24.8.2012
Vltava - vodácké putování Vyšší Brod - Branná na mapě
Autor: pekoska

Příspěvky z okolí Vltava - vodácké putování Vyšší Brod - Branná

Vyšší Brod - kaple sv. Josefa
Téměř třítisícové půvabné jihočeské městečko Vyšší Brod, jehož hi…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník…
K založení cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodě došlo 1. červn…
Cisterciácký Klášter ve Vyšším Brodě založil Vok z Rožmberka v roce 1259.…
Nádherný chrám Nanebevzetí Panny Marie je neodmyslitelnou součástí…
Cisterciácký gotický klášter ve Vyšším Brodě, který byl Rožmberky…
Mestečko Vyšši Brod  s približne 2500 obyvateľmi v juhočeskom kraji leží približne 22 kilometrov južne od svojho okresného mesta Čes…
Voda a hastrman patria neomysliteľne k sebe. Ide aj o prípad v mestečku…
Mezi další turisticky zajímavé destinace jihočeského kraje jistě…
Vyšší Brod je odjakživa městem vodáků. Právě zde totiž začíná pro většinu…
Při návštěvě jižních Čech jsme měli na výběr z mnoha…
Vyšší Brod – klášter Monasterium Cisterciense Altovadum, perla jihočeské gotiky
Hned na úvod si můžeme prozradit, že mužský cisterciácký klášter …
Vyšebrodský cisterciacky kláštor, ktorý založil Vok z Rožmberka v druhej…
Půjčovna kol Českých drah - Vyšší Brod klášter
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Hlavní vstupní branou do cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodě byla od…
Po stopách řemesel a poutníků na Vyšebrodsku      Trasu…
Do Vyššího Brodu vede lokální železniční dráha z obce Rybník, zde je…
Jedeme řeku a to konkrétně Vltavu. Jezdíme každý rok.. začátkem léta, přes…
Vyšší Brod leží v Jižních Čechách, jižním směrem od města Český…
Při prohlídce kláštera ve Vyšším Brodě jsme zavítali i do Poštovního muzea, které se nachází přímo v areálu cisterciáckého…
 Přírodní park Vyšebrodsko protínají četné turistické stezky, kte…
Sobota 20. 5. 2023 - dopoledne V noci bylo jasno, ale přesto se p…
Sobota 20. 5. 2023 - odpoledne Po dopolední prohlídce kláštera ve …
Jednou z mnoha zajímavých památek v historickém centru třítisícového…
Kraví hora se svými 796 m n.m. se tyčí zhruba 2 kilometry severně od…
Z náměstí ve Vyšším Brodě jdeme po zelené značce, kde po 900 metr…
Čertova stěna - Luč
Čertova stěna s kamenným mořem je součástí národní přírodní rezervace. Nachází se na pravém břehu Vltavy asi 3 km před Vyšším Brodem…
Národní přírodní rezervace nedaleko obce Loučovice a Lipna nad Vltavou.…
Rožmberk nad Vltavou
Soutěž 2 body
Hrad Rožmberk nad Vltavou stojí na dlouhém ostrohu, ze tří stran obtékané…