Vinobraní Moravská Nová Ves 8.9.2012

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Je to už 10 let, co jsme byli na vinobraní v Moravské Nové Vsi. Mezitím jsme už navštívili na desítku jiných míst. Některá i vícekrát. V poslední době se nám však vracely vzpomínky na Moravskou N.Ves. Proto jsme se rozhodli ji po desetiletí znovu navštívit.

Průvod
Průvod  •  Foto: Traper

Tentokrát jsme nešli s průvodem od hostince ve středu obce, ale rovnou do areálu vinných sklepů. Zaujmout výhodné pozice, než dorazí oficiální průvod. Před jeho příchodem už jsme pilně ochutnávali burčáky. Vzali jsme to systematicky. První a druhý sklep na levé straně, pak totéž na straně druhé. Poté jsme zase zašli na levou stranu. Příchod průvodu nás zastihnul asi v sedmém sklepě. Doma jsem si říkal, že už to tady známe, tak se tentokrát foťákem nebudu zatěžovat. Atmosféra byla tak skvělá, že jsem toho zalitoval. Vyčistil jsem tedy nánosy špíny z čočky starého mobilu a jal se používat tuto bídnou náhradu. Z tohoto důvodu prosím o shovívavost při prohlížení fotodokumentace. Navíc už začínala moje ruka i oko postrádat svěžesti. Začátek průvodu jsem prošvihl, neb jsem vedl odbornou debatu s majitelem jednoho sklepa. Hledal jsem, zda se v některém nenachází nově objevená odrůda Sieger a místo toho mi dal zkušený vinař ochutnat jeho Bakchuse. Přiznám se, že burčák z této odrůdy jsem ještě neochutnal. Vzorek byl zajímavý. Ale na vinobraní chodím co nejdříve hlavně proto, abych ochutnal nejvoňavější a nejlahodnější rané odrůdy, Muškát moravský a Irsai Oliver. To jsou lahůdky! A také Tramín, Sauvignon, Pálavu, event. Müller Thurgau. Tady byl v některém sklepě dohromady s Moprem. Čelo průvodu jsem tedy zmeškal, ale něco se do mobilu dostalo. Jak jsme chodili cik cak z levých sklepů do pravých, postupně jsme se blížili k pódiu. Organizátoři vybrali skupiny opravdu všech žánrů, aby si někdo z popíjejících nestěžoval. Ovšem nejvíce se k tomuto sklepnímu mlsání stejně hodí jen cimbálka a lidůvky. Ostatně někteří dobře naladění koštéři zpívali s sebou. Kromě sklepů bylo v areálu pár stánků s něčím na zub. Až se nám zdála hudba blízko pódia příliš, sešli jsme do dolní části, kde na opačném konci za rohem, na druhém pódiu, vyhrávala dechovka a tančilo se. Nicméně, jednou se skončit musí. Co jsme nedopili dnes, příští týden můžeme pokračovat v podobném areálu sklepů u Prušánek. Na dobrém místě se moji rodiče usadili, na kraji vinařské oblasti.

V neděli se ještě zastavujeme v Židlochovicích, kde je moc pěkné zahradnictví. Areálem protéká potok s kaskádou a v pěkně upraveném jezírku pluje množství okrasných ryb různých druhů. Zdejší parkovou úpravu již známe z dřívějška a i nyní se zastavujeme pokochat.

Něco malého jsme měli s sebou, zbytek v areálu vinných sklepů.

Atmosféra vinobraní nás nezklamala, kvalitní burčák je vždy nejlepší přímo ze sklepa. Bez meziprodejců a bez transportu.

Vstupné 100,-Kč na osobu, důchodci a studenti polovinu. Burčáky převážně 50,-Kč/lt. Grilované speciality běžné ceny.

Poslední aktualizace: 13.9.2012
Vinobraní Moravská Nová Ves 8.9.2012 na mapě
Autor: Traper

Příspěvky z okolí Vinobraní Moravská Nová Ves 8.9.2012

Vinařství Glosovi
Rodina Glosových provozuje v Moravské Nové Vsi vinařství, které je možná menší, co se týká produkce, ale určitě velké historickými paralelami. Byl to…
Tento příběh bychom mohli uvést větou: jak dva bratři k…
Malé rodinné vinařství bylo založeno začátkem nového tisíciletí v Moravské…
Pokud vjíždíme do Moravské Nové Vsi od Břeclavi, je vápencové sousoší…
V městečku Moravská Nová Ves v okrese Břeclav, poblíž známých Mikulčic a také hranic se Slovenskem, nalezneme Kostel sv. Jakuba…
Léto se nachýlilo ke svému konci, tak již tradičně vyrážíme na…
Svatý Isidor není v našich končinách příliš známým svatým a to vlastně navzdory tomu, že svatí tohoto jména jsou minimálně dva. Ten starší žil na pře…
Malé rodinné vinařství tatínka Lubomíra a dětí Tomáše a Martiny (odtud LTM) najdete v obci Mikulčice, kousek od Moravské Nové Vsi. P…
„Vinaři většinou začínají výrobou vína, a až poté postaví penzion…
Nachází se v centru obce v blízkosti zdejšího kostela. Je součástí pensionu U Kostela. Turistické informační centrum Mikulčice U Kostela 238 696…
Svatá Anna chladna z rána. Tak asi dnes většina z nás zná tuto svatou. Ovšem světice je to velmi významná. V jedné populární filmové vánoční pohádce …
Týnecký dub
Mohutný dub najdeme v Týnci (okr. Břeclav) u silnice na Tvrdonice. Věk tohoto dubu je odhadován na více než 400 let, přičemž patří k nejstarším stro…
V přírodním parku Mikulčický luh na Hodonínsku při cestě z mikulč…
Konečně jsem skončil všechny nejnutnější domácí práce a mohu vyra…
Mikulčické staroslovanské hradisko, které se nachází jihovýchodně od obce v lužním lese poblíž toku řeky Moravy získalo novou dominantu. Zástupci…
Pomalu se vracíme z Lednice do Plzně a chceme cestou ještě navštívit…
Do Mikulčic na bájný hrad knížete Rastislava. Areál vykopávek též…
Mikulčice-Valy je největší slovanské archeologické naleziště u nás. Areál…
Prušánky jsou velkou vinařskou a zemědělskou obcí s 2145 obyvateli a najdeme ji západním směrem od města Hodonín a severovýchodním…
Vyrážíme do okolí obce Tvrdonice, kde se v říjnu 2010 konalo příh…