Vinařská nej – nejstarší vesnická památková rezervace

Tipy na výlet Vinařská turistika

Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně zajímáte, vyzkoušejte vinařskou turistiku. Připravili jsme pro vás seriál o vinařských zajímavostech, dáme vám tipy na výlety za vinařskými nej, pozveme vás na tradiční i netradiční vinařské akce a ukážeme vám, že dovolená s vínem a za vínem stojí zato. Seriál připravujeme ve spolupráci se stránkami www.wineofczechrepublic.cz, kde najdete ještě víc užitečných informací a odkazů. Vinařská nej – nejstarší vesnická památková rezervace Česká republika nabízí mnoho unikátů a zajímavostí, mezi nimi i některá prvenství a jedinečné památky z oboru vinařství. Pokud jste milovníky vína i pozoruhodností, vydejte se za poznáním na Slovácko, kde v obci Petrov objevíte kolonii vinných sklepů Plže.

Unikátní areál historických vinných sklepů zvaných Plže je poprávu klenotem Slovácka. Poprvé se jméno této vesnice objevuje v písemných záznamech před šesti sty lety. Areál vinných sklepů se nachází se na okraji obce Petrov. Je to nejstarší vesnická památková rezervace u nás. Malebné sklepy s barokně zdobenými průčelími v typické modro-bílé kombinaci objevíte v horní části vinohradnického areálu.

V Plžích je okolo 80 vinných sklepů budovaných od 15. století samotnými vinaři. Vinné sklepy vytvářejí ulicovou zástavbu se dvěma náměstíčky. Areál je hojně navštěvován turisty a po celý rok je přístupný veřejnosti. Během léta bývá ihned na začátku rezervace otevřena vinotéka, kde může turista ochutnat vína z místní produkce.

Výroba vína a historie vinařství u nás je plná zajímavostí. Chcete vědět, co všechno ještě můžete na jižní Moravě navštívit? Nejlépe je vydat se přímo za nimi buď na výlet, nebo na dovolenou. Mnoho tipů včetně kontaktu na certifikovaná vinařská zařízení, kde se lze ubytovat, najdete na www.vinazmoravy.cz/certifikace.

Poslední aktualizace: 31.5.2012
Vinařská nej – nejstarší vesnická památková rezervace na mapě

Příspěvky z okolí Vinařská nej – nejstarší vesnická památková rezervace

Vodní nádrž Mlýnky
Vodní nádrž Mlýnky (slovensky Vodná nádrž Kostolnica) je součástí…
Ľadovne bývali stavby, najčastejšie budované do svahu na spôsob z…
  Mohyla mieru, ktorá je postavená na kopci neďaleko obce Práce j…
V roce 2012 oplynulo sto let od vysvěcení kostela sv. Cyrila a Metoděje v…
Pokud byste i vy chtěli okoštovat tu pověstnou "frankovku", která…
Jde o areál místních vinných sklepů, které se nacházejí za železniční…
Jestli na Moravském Slovácku všechny důležité historické postavy označují jako tatíček bych netvrdil, ale zřejmě to tu není není úplně neobvyklé. Alespoň…
Vrch Žerotín s kaplí Panny Marie je místo krojovaných poutí, na vrcholku…
Soubor původních vinných sklepů z 18. a 19. stol. Plže v obci Petrov byl roku 1983 vyhlášen památkovou rezervac…
Pár kilometrů od Hodonína a od Strážnice najdeme na cestě č. 55 malou obec…
Podíváme se do podhůří Bílých Karpat do obce Petrov. Využijeme nově…
Petrov je velkou vinařskou obcí s 1330 obyvateli a najdeme ji v…
Zdejší petrovský minerální sirný pramen, u kterého byly vybudován…
Podíváme se do česko-slovenského pohraničí na zajímavá místa spjatá s…
Rozhledna na vrchu Travičná se nachází na úpatí Bílých Karpat jihovýchodn…
Salaš Travičná - múzeum, Skanzen ľudovej architektúry        Nachádza sa…
Farský kostol sv. Michala Archaniela a karner sv. Anny sa nachádza v…
         Jezuitský kostol sv. Františka Xaverského je barokovou stavbou z…
Když se vysloví pojem muzeum vesnice jihovýchodní Moravy, nejspíš…
První písemná zpráva o obci pochází z roku 1 209, později v roce 1 372 po…