Vinařská NEJ – Nejmalebnější vinice ČR

Tipy na výlet Vinařská turistika

Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně zajímáte, vyzkoušejte vinařskou turistiku. Připravili jsme pro vás seriál o vinařských zajímavostech, dáme vám tipy na výlety za vinařskými nej, pozveme vás na tradiční i netradiční vinařské akce a ukážeme vám, že dovolená s vínem a za vínem stojí zato. Seriál připravujeme ve spolupráci se stránkami www.wineofczechrepublic.cz, kde najdete ještě víc užitečných informací a odkazů. Vinařská NEJ – Nejmalebnější vinice ČR Česká republika nabízí mnoho unikátů a zajímavostí, mezi nimi i některá prvenství a jedinečné památky z oboru vinařství. Pokud jste milovníky vína i pozoruhodností, vydejte se za poznáním na Znojemsko, k nejmalebnější vinici Šobes.

Podobně jako jiné evropské vinařské oblasti i Znojemsko může za svou novodobou slávu poděkovat starým Římanům, kteří s největší pravděpodobností založili v kraji nedaleko dnešního Znojma první vinice. Položili tím základy pro pěstování a výrobu mimořádně kvalitních vín, do nichž se promítá jak mistrovství místních vinařů, tak i jedinečné půdní a klimatické podmínky.

Vinice Šobes se rozkládá na prosluněném úbočí skalního ostrohu v meandru řeky Dyje v samém srdci Národního parku Podyjí a je celoročně přístupná. V sezoně je zde jako příjemné zpestření v provozu ochutnávkový stánek.

K vinici Šobes se můžete dostat například po Znojemské vinařské stezce. Výchozím bodem 30km cyklistického okruhu je Moravský sklípek v Šatově, odtud vede trasa do Znojma. Dále pokračuje přes Konice po okraji Národního parku Podyjí až k vinici Šobes, pak přes Hnanice zpět do Šatova. Trasu lze projet za víkend, stejně jako za týden – to závisí na tom, kolik času věnujete pamětihodnostem nebo ochutnávání jedinečných vín zdejšího regionu. Podrobnosti a tipy najdete na www.vinarske.stezky.cz.

Po celodenním výletu i u vína čas utíká rychle, proto je dobré předem myslet na to, kam večer složit hlavu. Jižní Morava je plná příjemných penzionů a hotýlků v různých cenových úrovních. Pokud byste si nebyli jisti, podle čeho vybírat, klíčem pro vás může být systém certifikovaných vinařských turistických zařízení. Jejich přehled a rozsah poskytovaných služeb najdete na www.vinazmoravy.cz/certifikace.

Foto: archiv Nadace Partnerství, publikace Krajem vína, archiv Vinařského fondu

Poslední aktualizace: 31.5.2012
Vinařská NEJ – Nejmalebnější vinice ČR na mapě

Příspěvky z okolí Vinařská NEJ – Nejmalebnější vinice ČR

Althanský hostinec
Althanský hostinec je rodinný pension s restaurací a kulturní pam…
Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně z…
19.9.2013   Za cíl téměř tradičního podzimního kolařského víkendu jsme…
Trasa začíná v obci Lukov a pokračuje po červené značce až na rozcestí Příčky. Zde přejde na zelenou značku a lesem dojde až ke zřícenině Nového…
Lukovů je u nás celá řada, významné jsou některé více, jiné méně. Ten na Znojemsku patří zřejmě k těm prvním. Je možné, že existoval již kolem r. 1190 jako majetek…
Podyjí květen 2009   Vlastně za to může Milan. Při jednom posezení v povolejbalové restauraci se rozvyprávěl, jak byli ubytovaní na jakémsi statku v…
Turistický rozcestník umístěný u neznačeného odbočení lesní cesty ze silnice do Čížova označuje svými šipkami směry jedné turistické…
Nachází se na jižním okraji obce poblíž Návštěvnického střediska Správy NP…
Národní park Podyjí je v podstatě tvořen hlubokým kaňonem řeky Dy…
  Stavbu mlýna začal Franz Černý v roce 1860 a dokončil ji v následující…
Podyjí (3): Čížov – Hardegg -  rakouská strana Dyje (03/2016) Včer…
Malebné zříceniny hradu Nový Hrádek stojí na strmém skalnatém…
Zřícenina Nového Hrádku u Lukova se nachází v nejpřísněji chráněné zóně…
1. České Muzeum motocyklů, jedna z největších soukromých sbírek, která…
Patří mezi jednu z nejkrásnějších vyhlídek v Národním parku Pody…
Mašovice jsou nevelkou obcí se 420 obyvateli a najdeme ji západním směrem…
   Toto bude asi můj nejkratší článek. Ve své podstatě by stačilo v mapě…
Most přes řeku Dyji-hraniční přehod, uprostřed Národního parku Podyjí, pr…
Je uváděn jako nejmenší město Rakouska. Oblíbený cíl a letovisko v Podyjí,…
Šenkenberk je jednou z nejmalebnějších hradních zřícenin na Moravě. Zřícenina hradu Šenkenberk se ukrývá uprostřed lesů na ostrohu…