Veselský háj - Kákovice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za sportem Do přírody Na kole

Kam a jak jedeme

Naše cesta směřuje do lokality cca 15 km jihovýchodně od Jičína, k městu Vysoké Veselí, u kterého se nachází Veselský háj a vyvýšenina Kákovice.

Za čím jedeme

Jdeme za hezkými výhledy. Od vyhlídky u vodárny na Kákovicích se nabízí krásné výhledy na Jičínsko, Veliš, masiv Prachova, Kozákov, Tábor, Bradlec, Kumburk, Krkonoše, Hořický hřbet a za jasného počasí i Ještěd. V místě dnešních zahrádek a chat byla údajně středověká vesnice, kterou vyplenilo vojsko Jana Žižky. Na Kákovice navazuje lesní komplex Veselský háj - jeden z nejzachovalejších lesních celků v oblasti mezi Jičínem a Hradcem Králové. Vyskytují se zde přirozené dubohabřiny, vlhké doubravy a teplomilná flóra. Na jaře pokrývá Veselský háj bílofialový koberec ze sasanek hajních a dymnivek dutých, v pozdějším období je háj plný vůně konvalinek. V roce 1990, byl Veselský háj vyhlášen přírodním památkou, je i součástí evropsky významných lokalit Natura 2000. Díky své strategické poloze byly Kákovice a část Veselského háje místem vojenských ležení. Své zázemí zde údajně měli Švédové za 30. leté války, doloženo je tábořiště Prusů za války r. 1866 a za 2. sv. války v lese měli své útočiště sovětští vojáci.

Jak a kde jsme se najedli a ubytovali

Ve Vysokém Veselí sice hospoda je, ale svačina a lahev s pitím je nutnost.

Co se nám nejvíc líbilo a co ne

Rozhodně výhledy do kraje, vyhlídka na Kákovicích je jak dělaná pro vybudování cca 4-5 vysoké dřevěné rozhledny.

Kákovicemi a Veselským hájem prochází NS Češov - Vysoké: https://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/naucna-stezka-cesov-vysoke-veseli-.html

Poslední aktualizace: 18.11.2010
Veselský háj - Kákovice na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Veselský háj - Kákovice

Kákovice
Kákovice - vyvýšenina, která se nalézá cca 1 km od centra Vysokého Veselí.…
Osídlení lokality Velešic, které se nachází na výšině nad řekou Cidlinou…
Kam a jak jedeme Směřujeme do turisticky nenavštěvované, ale rozhodně…
Pomník na hrobě 5 pruských vojáků, který se nachází na místním hřbitově je jedním z nejvzdálenějších pomníků od tzv. hradeckého…
Veselský háj - jeden z nejzachovalejších lesních celků v oblasti mezi…
Dominantou Vysokého Veselí je kostel sv. Mikuláše Tolentinského. Postaven byl v roce 1770 v sousedství zámku, se kterým byl spojen…
Nádherné kamenické dílo, kterým je Mariánský sloup bylo zhotoveno v roce 1869 a umístěno na náměstí ve Vysokém Veselí, kde nahradilo…
Obec Sběř se nalézá na pravém břehu řeky Cidliny cca 17 km jižně od Jičína. První písemná zmínka o obci je doložena v roce 1332. V…
Vysoké Veselí - město v pocidliní, které se nachází cca 15 km jižně od…
Budova zámku se nachází na výšině nad náměstím v místech, kde bývala větší…
Hrobičany se nachází na nejjižnějším konci bývalého okresu Jičín. Obec je stavebně propojena s obcí Sběř a leží na pravém břehu toku…
Trasa NS je dlouhá cca 20 km, její počátek, či konec je umístěn jak ve…
Dochovaná část veselské…
Pro vodáky je Cidlina Splavná od Milíčevse a to jen v období jarního tání,…
Pomník se sochou sv. Jana Nepomuckého z roku 1711 stojí již 250 let na břehu řeky Cidliny u dnešního Vysokoveselského rybníku. Data…
Vysokoveselský rybník, nebo tzv. Nový rybník byl vybudován v temných…
Pomník sv. Jana Křtitele, který pochází z roku 1761 se nachází v západní části obce při silnici ve směru na obec Sběř. Tento pomník…
Sběřský rybník se nalézá západně, cca 1km, od obce Sběř. Rybník o rozloze…
Veselská Lhota - část města Vysoké Veselí, která je rozložena podél levého…
Pyrám - kamenný rozcestník
Zajímavý kamenný rozcestník najdeme na rozhraní okresů Hradec Králové a Jičín v křižovatce cest Chotělice - Staré Smrkovice - Vysoké…
Vyvýšenina Kamenec, která se nachází na západním okraji obce Chotělice není "extra" turistický cíl. U hřbitova však najdeme pomník…
Chotělice - zámek
Chotělice - obec severně od Smidar, která je prvně písemně doložena v roce…
Pramen: Krkonoše - Lomnice nad Popelkou Délka toku (sjízdné) v km: 76 …
Míříme do lokality, která se nachází cca 12 km jižně od Jičína. Vzhledem k tomu, že se nejedná o klasický Český ráj zařadil jsem…
Na západní straně rybníka v centru Vinar stojí už od roku 1893 socha panny Marie. Socha byla umístěna naproti bývalé škole, ze které…
Obec Hradišťko se nalézá, na vyvýšenině, nad levým břehem řeky Cidliny,…
Smidarská lhota - první zmínky o obci jsou již z poloviny 12. století. Na…
Od obce Volanice, která se nachází jižně od Jičína se nabízí panoramatické…
Kam a jak jedeme Naším cílem je poznání lidové architektury, kterou prezentuje dřevěný Kostel Sv. Václava v Kozojedech, které se…