Velký okruh kolem Horního Maršova

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody Na hory Na kole

Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na velký okruh kolem Horního Maršova v Krkonoších.Do Horního Maršova se dostanete nejlépe autobusem z měst a obcí na trase Praha -Pec pod Sněžkou/Praha,Hradec Králové Vrchlabí /.Z Bertholdova náměstí,které se nachází nedaleko od stanice autobusu, vyražte po žluté turistické značce, která Vás stoupáním dovede k Rýchorské chatě a dále na rozcestí Kutná-Rýchory.Zde změníte barvu značky na červenou a po ní půjdete podél státní hranice s Polskem a místy i po polském území až do Horních Albeřic.Odtud pokračujte po červené kolem pece Vápenka do kopce až na Lysečinskou boudu, kde změníte barvu značky na modrou a klesáním lesem, kolem kapličky Narození páně sestoupíte do Dolních Lysečin a dále do Horního Maršova, odkud jste toto 19 kilometrové putování okolím Horního Maršova započali.

Foto: správce

Kromě krásné krkonošské přírody na Vás čekají lomy nad Horními Albeřicemi, vápenná pec Vápenka v Horních Albeřicích ,nedaleko od ní Albeřická jeskyně a kaplička Narození páně s krásnou vnitřní malbou, která je v lese mezi Lysečinskou boudou a Horními Lysečinami.

Tuto trasu jsme absolvovali s mojí ženou a Matýskem, který se vezl v kočárku.Bydleli jsme v pezionu Sedmikráska v Dolních Lysečinách/www.penzion-sedmikraska.cz/.Stravovali jsme se v penzionu a z vlastních zásob

Líbila se nám cesta kolem státní hranice, lomy u Albeřic, krásné výhledy, pec Vápenka, kaplička Narození páně,ve které je krásná malba, ale nelíbilo se nám že i ve i II. zóně NP lidé odhazují nebo "důmyslně " ukrývají Odpadky.To je asi bolest na věky .

Do přírody kolem Maršova se neplatí, lomy a jeskyně jsou nepřístupné, do kapličky lze vstoupit. pec Vápenka byla v době naší návštěvy zavřená.

Poslední aktualizace: 24.5.2011
Velký okruh kolem Horního Maršova na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Velký okruh kolem Horního Maršova

turistické rozcestí Horní Maršov - bus
Turistický rozcestník, který se nachází u autobusové zastávky v Horním…
I v Krkonoších se najde dost tras klidných, kde se nechodí v…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval na túru krásnou…
Pomníky padlým sice připomínají válečné události, ale na druhé st…
Horní Maršov - kostel Nanebevzetí Panny Marie
Novogotický farní kostel nanebevzetí Panny Marie byl postaven v letech 1895-98 dle projektu arch. Josefa Schultze, který byl i…
Trasa začíná a končí v obci Horní Maršov, odkud vede přes Rýchorskou boudu…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na malý okruh okolo Horního Maršova.Do Hiorního Maršova se dostanete …
Starší ze dvou kostelů zasvěcených Panně Marii byl postaven kolem roku…
Dve krkonošské informačné centra s pekným názvom Veselý výlet ponúkajú…
K začátku Křžové cesty se nejlépe dostanete od mostu přes řeku Úpu v…
Informační centrum Horního Maršova, kde návštěvník najde vše potřebné, se…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, dne 20.5.2011, jsem naložil rodinu…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát Vás pozvu na náročnější…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát Vás pozvu na malou…
Rýchorská bouda, dnes již bývalá horská, byla postavena v r. 1926…
Dnes již neexistující Maxova bouda byla postavena kolem r. 1930 nedaleko…
Přímo na hřebeni Rýchor nestála do roku 1892 žádná stavba. Ve druhé…
Lysečinská jehla
Na samém konci Dolních Lysečin,v blízkosti soutoku Lysečinského a Albeřického potoka,  stojí zajímavá přírodní památka – tzv. Lysečinská skalní jeh…
Naším cílem bude lesní hrádek Aichelburg . Jako výchozí místo volíme Temný…
  Výchozím místem naší procházky bylo íčko Veselý výlet v Temném dole.  Z Trutnova je to asi 15 kilometrů po silnici II.třídy číslo…