Velký Javorník 1071 m.n.m.

Tipy na výlet Pro zdatnější Na hory

Vyjeli jsem brzo ráno ze Vsetína ranním autobusem směřujíc vzhůru do vysokých vrcholků Českých a Slovenských Javorníků, vyrazili jsme dva, očekávajíc, že až vystoupíme na nejvyšší vrchol, naskytne se nám báječný rozhled směrem do Beskyd a na Malou Fatru. Přijeli jsme asi v osm ráno na rozcestí za Velkýma Karlovicema, z tama jsme se vydali nádherným údolím proti toku malé čisté říčka tekoucí zpod úpatí mohutného kopce.

Místo abychom mohli jít na Velký Javorník přes již velmi známé Kasárny, šli jsme leśní stezkou, která začla strmě stoupat až za malou vesničkou na konci Malých Karlovic. Od té chvíle jsme stoupali asi hodinu velmi svižnou chůzí až na vrchol Velkého Javorníku, byla to docela fuška, ale ten výhled stál rozhodně za to, měli jsme docela štěstí, ten den byla výborná výhlednost, která umožnovala spatřit jinak neviděné vrcholky Lysé hory, nebo Velkého Polomu, bohužel na slovenskou stranu vidět nešlo z důvodu hustého lesa.

Z vrcholu jsme šli dále po hřebenovce až na Malý Javorník a potom dokonce až na Portáš, z tama jsme již ovšem začali sestupovat strmě dolů až do Nového Hrozenkova, tam jsme chvíli čekali než jel autobus. Do Vsetína jsme přijeli asi po čtvrté hodině neskutečně unavení z dlouhé tůry ale plni skvělých zážitků a fotek, na které se nezapominá.

Prvotní plán byl dorazit na nejvyšší cíp Javorníků, tedy na Velký Javorník, z tama potom jít hřebenovkou přes Malý Javorník a Portáš a poté sestoupit do Nového Hrozenkova a z tama jet zpátky autobusem do Vsetína.

Všechno jídlo a pití jsme si koupili již ve Vsetíně a jak se ukázalo udělali jsme dobře, protože ve Velkých Karlovicích byl zoufalý nedostatek smíšeného zboží. Co se týče ubytování, to jsme byli ve Vsetíně kam jsme přijeli na dva dny k tetě ze Zlína.

Asi nejvíce se nám líbil pohled z Velkého Javorníku na okolní hory, zvlášt když byla skvělá výhlednost a dali se dělat skutečně fenomenální fotky.

Obrovskou výhodou v Javorníkách je, že všechny důležité vrcholy jsou poměrně blízko od sebe, proto není třeba strávit v horách více dní, aby se prohlédlo všechno důležité.

Poslední aktualizace: 2.9.2008
Velký Javorník 1071 m.n.m. na mapě
Autor: vzpcest

Příspěvky z okolí Velký Javorník 1071 m.n.m.

Vodní svět ve Velkých Karlovicích
Nachází se v samém závěru údolí Pluskovec, zhruba 1 km jižně od známé…
Vrchol Javorníček se nachází severně od hlavního hřebene Javorník…
Kaple pod Javorníčkem
Kaple stojí těsně vedle cesty na hřebenu asi 250 m východně od vrcholu Javorníčem (860m n.m.), kudy prochází hranice Karlovic a Karo…
Gigula je 951 m vysoký zalesněný vrch (spíše už hora), tyčící se z bočního javornického hřebene spadajícího od toho hlavního na stát…
   Údolí Pluskovec vybíhá od centra Velkých Karlovic a řeky Bečvy…
Jak už jeho název napovídá, je tento 860 m vysoký a na vrcholu místy holý kopec součástí pohoří Javorníky. Odlesněné části jsou pokr…
Po krátkém odpočinku jsem přístřešek v sedle Gežov opustil a pokračoval po po červené na západ ke Stratenci, vzdáleném necelé 2 km. …
  O volně přístupné galerii dřevěných soch v údolí Pluskovec, spadajícím…
  Návštěvníci malebného centra Velkých Karlovic se nemusí spokojit jen s…
Procházíte - li atraktivním údolím Pluskovce ve Velkých Karlovicích n…
Obec Velké Karlovice leží v podhorí Javorníkov a Beskyd. Rozprestiera sa v nadmorskej výške od 520 do 1024 metrov n.m. Rozlohou 80,79 km² patrí k…
Některá místa stačí vidět jednou, ale jsou i taková, která vás opředou sv…
Malebné údolí Pluskovec ve Velkých Karlovicích je známé atraktivní m…
Pěkná procházka je romantickým údolím a místní částí Podťaté - v…
Do Velkých Karlovic - nejrozsáhlejší obce v ČR každoročn…
Vyhlídkový vrchol ležící na česko-slovenském pomezí s památníkem…
Chcete - li ztrávit nějaký čas v jedné z největších obcí ČR - ve Velkých …
Dřevěná rozhledna vystavěná r. 2008 na vrcholu Stratenec (Ztracenec)…
 Jako hlavní dárek ke svým narozeninám si moje Jana vybrala znovu výlet do…
Velké Karlovice - areál Karlovského muzea
  Sbírky Karlovského muzea jsou rozmístěny ve dvou starých budovách,…