VELKÉ LOSINY ZÁMEK

Tipy na výlet Rodina s dětmi

Jedeme vlakem do Velkých Losin   a potom procházkou na zámek.

Zámek se nachází nedaleko Šumperka na úpatí Jeseníku.Namístě dnešního zámku byla původně tvrz. V 15 století se tato tvrz stala majetkem pánů ze Žerotína. V 80 letech  16 století nechal Jan ze Žerotína vybudovat zámek s arkádami a osmibokou věží.  V 80 letech 17 století  zde probíhaly inkviziční procesy. Vroce 1802 prodali  zadlužení  Žerotínové  panství  Lichtenštejnům , kteří tento zámek užívali  do roku 1945, ale jen jako letní sídlo.

Pojíst můžeme  v které koliv restauraci nebo z vlastních zásob.

Líbil se nám  rytířský sál s renesančním  kasetovým stropem.

Otevřeno je:  duben, říjen  sobota a neděle 9 - 15 hodin. Květen- srpen   9 - 16 hodin  mimo pondělí.      Září 9 - 1 5 hodim mimo pondělí.         Vstupné:  dospělí  60 kč, děti 30 kč.

Poslední aktualizace: 23.11.2010
VELKÉ LOSINY ZÁMEK na mapě
Autor: Terezka88

Příspěvky z okolí VELKÉ LOSINY ZÁMEK

Maršíkov a Granátovka
Dá se dojet ze Sobotína vlakem nebo z Velkých Losin.My jsme jeli autem…
Ve Velkých Losinách se nachází nejstarší dosud funkční evropská…
Tento tip na výlet vznikl v podstatě stejně jako jedna plzeňská kapela.…
Jedeme do Velkých Losin podívat se na ruční výrobu papíru. Jedema vlakem…
Hned na úvod tohoto článku bychom si měli prozradit, že návštěva tohoto místa,…
Rozcestí i rozcestník nad Maršíkovem se nachází v nadmořské výšce 493…
Kaple Nejsvětější Trojice mezi Sobotínem a Maršíkovem leží kousek pod sedélkem s turistickým rozcestníkem „Nad Maršíkovem“, vede k…
Cesta ze Šumperka přes Sobotín a Maršíkovský kopec do Velkých Losin a zpět…
Jsou místa, kde byl člověk snad stokrát, přesto občas objeví něco, co…
Je vlastně paradox, že za lidovými dřevěnými stavbami na severní Moravě se jezdí spíš na Valaško, tedy skoro kamkoliv někde od Zlína (raději Vizovic …