Velikonoční Vysočina - nádherná jak žádná jiná

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Za kulturou Za sportem Do přírody

Výlet začíná ve Skleném nad Oslavou, kam se snadno dostaneme vlakem z Brna nebo ze Žďáru nad Sázavou. Končit budeme ve Velkém Meziříčí, odkud se dá odjet vlakem (do Brna s přestupem v Křižanově) nebo autobusem. Na ten ale pozor v neděli odpoledne, to bývá velmi plnýSmile

Foto: Isolda11

Jedeme na vždy krásnou Vysočinu s úžasnými lesy a rybníky, podíváme se do starobylého Netína s významným poutním kostelem a dojdeme do Velkého Meziříčí, kde můžeme navštívit např. monumentální zámek na vysoké skále nad městem či další pamětihodnosti a doplnit vydanou energii v příjemných restauracích či cukrárnáchSmile

Jako zapálení turisté si obvykle bereme ranní kávu do vlaku, abychom se zbytečně nezdržovali (zvláště, pokud vyrážíme z nějaké menší obce, kde zrovna na výběr nebývá), svačinu si nosíme s sebou, ale zato cíl výletu volíme většinou tak, abychom si v něm mohli vychutnat dobrou kávičku a nějakou tu sladkou tečkuSmile Ve Velkém Meziříčí jsme doufali, že i na Velikonoční neděli bude některá ze 3 cukráren otevřená - a ony byly nakonec všechny! Takže zde si přijde každý určitě na své!

Foto: Isolda11

Zdejší krajina prostě nikdy nezklame, naopak zklamáním byl doslova nedobytně uzavřený kostel v Netíněsad No a ke konci výletu jsme museli docela přidat do kroku, protože se hnala první letošní bouřka - a to tedy pořádná! A na kopcích nad Meziříčím to vypadalo docela děsivě! Ale jako zázrakem se nám to úplně vyhnulo, spadlo sotva pár kapek a bouřka se přemístila do Brna, kde si docela zařádila!

Takže se Skleném nás čekalo 21 kilometrůwink Vydali jsme se nejdříve po žluté a za hodinku jsme byli v Borech. Zatímco jsem na okraji vesnice krmila kočku, vydal se otec dopředu - a samozřejmě okamžitě sešel ze značkySmile Aspoň jsme ale navštívili studánku Rusalku - a potom museli přes louku a potok Babačku zpátky na značku! Prošli jsme nádherným lesem na rozcestí pod kopcem Bukovec a poté sešli k opuštěnému Kamenolomu Krásněves a dostali se do chatové oblasti u Kněžského rybníka. Zde už jsme se napojili na červenou z Radostína a po ní dorazili v pravé poledne do Netína. Jak už jsem zmínila, do kostela jsme se bohužel nedostali, tak jsme si aspoň vylezli alejí k hrobce - a snědli si tam obědSmile Z Netína nás stejná značka vedla kolem Netínského rybníka do Závisti a Laviček. Odtud už jsme kvůli bouřce silně zrychlili, hnala se skoro vedle nás, dramatický moment to byl třeba na vyhlídce U Tří křížů už nad Meziříčím, kde jsme se raději ani nezastavili, ale seběhli pod dálnici a kolem zámeckého parku šťastně a za sucha do města! To jsme si pak tu cukrárnu opravdu zasloužili!Smile

Poslední aktualizace: 26.4.2011
Velikonoční Vysočina - nádherná jak žádná jiná na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Velikonoční Vysočina - nádherná jak žádná jiná

Za Santinim na Vysočinu - ze Skleného do Bystřice
Pořádný výšlap jsme si dopřáli o jednom z nedávných Jarních víkendů – ze…
Jedná se o rozlehlou rybniční soustavu, která je obklopena lesy a…
Smírčí kámen v upomínku tragického střetu nadlesního radešínského panství Patevíta se vyhlášeným zlodějem a pytlákem Hachlou. Na smírčím kameni je vy…
Obecní muzeum v Borech sídlí v budově místního obecního úřadu. Přístupné…
V roce 1843 panství Velké Meziříčí, kraj Jihlavský. První prameny uvádějí…
Moje kamarádka je knihovnicí v malé knihovně a pro zájemce pořádá knihovna…
Malá ves, která je nejvýše položenou osadou Velkomeziříčska. Zachovala se zde původní zástavba s prvky lidového stavitelství. Na návsi…
NS Šebeň je asi 1 km severně od obce Dobrá Voda. Je dlouhá asi 3 km s…
Nazývá se tak komplex smíšeného lesa, který se nachází západně od…
Obec v klimaticky mírné oblasti Vysočiny přibližně 10km jižně od Nového M…
První zmínka o obci je z roku 1287. V té době patřila žďárskému klášteru. Později přešla do majetku pánů z Lomnice, po nich Pernštejnům, aby znovu po…
Leží na řece Oslavě. Kamenitá hráz je vysoká 42 m, v koruně dlouh…
Pozdně románský kostel sv. Marka z poloviny 13. století, původně …
Kostel Nalezení a Povýšení svatého Kříže vznikl přestavbou zámecké kaple, ke které došlo roku 1794. Po požáru roku 1825 byl obnoven,…
Obec se poprvé připomíná v roce 1374, kdy patřila Vítu z Kralic. Tvrz je…
Nachází se v bezprostřední blízkosti zámku a sloužila jako zámec…
Nachází se na okraji rozlehlého náměstí a vytváří dominantu městyse.…
Nachází se v horní části Benešova náměstí zvaném Na Kopečku. Jde o Sloup z bílého mramoru na němž se vypíná pískovcová socha Panny…
Rozsáhlý zámek se nachází v městečku Křižanov v kraji Vysočina.…
  O vánocích všude zní koledy, svítí svíce a blikají světýlka, hrají…