Ve vlnách přehrady Březůvky u Zlína

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Obec Březůvky nalezneme nedaleko Zlína, odkud je dostupna městskou Dopravou do Kudlova, pak asi 3 km pěšky, jinak autobusem i autem. Kousek pod hlavní silnicí je krásná Koliba s mysliveckou výzdobou, je součástí obce. Dobře se zde vaří. V areálu pod ní je malá vodní přehradní nádrž " Kapřín " . Podél jejích travnatých břehů se v letních měsících opaluje spousta návštěvníků. Místo je oblíbeným cílem pro svou romantickou atmosféru a klid od ruchu města, vodní plocha se ukrývá v údolí Vizovické vrchoviny asi 10 km jižně od krajského města Zlína, je také místem, které často navštěvují rybáři.

Do okolí zde vede spousta značek k turistickým procházkám, nebo milovníci hřibaření můžou ve zdejších lesích hledat houby.

Na břehu nádrže je rekreační středisko a několik chatových osad. Podél břehů se prohánějí divoké kačeny, které navštěvují opalující se návštěvníky na dekách a obírají je o svačinu. Po vodní hladině, která je trochu chladnější se dá pohodlně unášet na léhátkách a relaxovat v klidu zdejší přírody.

Není tu totiž přelidněno jako na koupališti. My jsme se zde při plavání setkali se psem - zlatým retrívrem, který si zde patrně plnil svůj odznak zdatnosti. Ve vodě se mu líbilo, jeho pán ho ani nemohl dostat z vody.

Z jedné strany břehů je část dna vybetonovaná, a tak je přístup do vody pohodlný a pozvolný. K hlavní silnici je to asi 3 km k okraji Kudlova u Zlína, kde je autobusová zastávka, kterou jsme my využili a po horkém dni u vody jsme se vraceli se odtud zpět do města.

V místní Kolibě jsme si dali dobrý oběd, dobře se zde sedělo v příjemném prostředí.

Koupání ve zdejší vodní nádrži se nám líbilo, voda sice nebyla úplně teplá, ale dobře se na tomto romantickém místě odpočívalo, hlavně to bylo nedaleko města. Viděli jsme zde i hodně rybářů.

Tuto malou přehradu je vidět ze silnice vedoucí ze Zlína do Luhačovic, je v blízkosti Koliby. V letních měsících je zde koupání i lovení ryb povoleno.

Poslední aktualizace: 25.5.2013
Ve vlnách přehrady Březůvky u Zlína na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Ve vlnách přehrady Březůvky u Zlína

Březůvky - rekreační vodní nádrž
 Přibližně jedenáct kilometrů jižně od Zlína se nad údolím Březůvského…
Podhorskou obec Březůvky možno navštívit v údolí pod zapadními vrcho…
Restauraci Kolibu po levé straně u hlavní cesty ze Zlína na…
 Pokud se vydáte na návštěvu rekreační nádrže Kapřín v Březůvkách ze…
Pohled z okna na oblohu pro dnešek slibuje přijatelné Jarní počasí, a tak…
Obec Březůvky, stará už více jak 600 let, se rozkládá v bočním údolíčku a…
 Snad jen opravdu málokdo nezná slavnou automobilovou soutěž Barum rallye,…
Klenčov je vyhlídkový vrch ve Vizovické vrchovině (536 m), zpřístupněný…
Na svých cestách jsem měl možnost vidět spoustu památníků a pomníků vystavěných na počest padlých obou světových válek, ale jiný tak…
Poslední den letošního března vyšel na pátek a krásné počasí za okny přímo…
Předvrchol kopce Rýsova, vypínající se ve Vizovických vrších nad…
Kopec Rýsov patří se svými 542 metry nadmořské výšky k nejvýraznějším provodovským dominantám. Známý Čertův kámen, ale i vlastní vrc…
  "SOUDRUHŮM HRDINŮM NAŠEHO KRAJE, KTEŘÍ NEVÁHALI POLOŽIT ŽIVOTY V BOJI…
Pomník obětem 2. světové války a vyhlídkové místo široko daleko do kraje…
Tento tip na výlet je určen hlavně turistům, kteří z různých důvodů…
Ze Zlína vyjíždíme autobusem do nedalekého Provodova.Od k…
Přírodní památku Čertův kámen (1,8572ha) najdeme ve Vizovické vrchovině,…
Až donedávna jsem žil v domnění, že se obojí nacházelo přímo na Čertově kameni u Provodova, ale po důkladném „gúglování“ mne stránky…
Socha sv. Jana Nepomuckého je nejstarší a nejvýznamnější památkou, kterou…
    Jednu z nejzajímavějších a nejmalebnějších skal Vizovických vrchů…