Valašské Klobouky - 21.valašský mikulášský jarmek

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

V sobotu o pol ôsmej sme sa vydali autom do neďalekých Valašských Klobouku.

Cieľom nášho výletu bol už 21. ročník Valašského mikulášského jarmeku. Z domu sme vyrazili skôr, aby sme mali v Kloboukách kde zaparkovať, lebo z predchádzajúcich ročníkov vieme, že býva s parkovaním problém. A naozaj. Viditeľne každým rokom má jarmok stále viac a viac návštevníkov. Je to vlastne už jarmok, ktorý si obľúbili nielen ľudia z Valašska, ale aj z blízkeho okolia zo Slovenska. Dokonca už na "jarmek" poriadajú zájazdy aj slovenské cestovné kancelárie.

Keď sa na budúci rok, prvý decembrový víkend rozhodnete ísť na "jarmek" určite neobanujete. Okrem stánkov s ukážkou remeselníckej zručnosti kováčov, kolesárov, tkáčov, mäsiarov, malých paličkárok , sa tu stretnete so skupinkami čertov, ale môžete stretnúť aj Mikuláša s anjelom. Na "jarmeku" budete počuť ľudovú hudbu v podaní rôznych kapiel a nebude chýbať ani tradičná valašská prívetivosť. Vo všetkých dreveničkách, v kultúrnom dome, muzei, gymnázii Vás milo privítajú.

O jedlo nie je núdza. Je pravda, že v posledných ročníkoch má "jarmek" veľa návštevníkov, takže si budete musieť možno vystáť radu, ale každí si tu najde k jedlu na čo má chuť. Od tradičných valašských koláčov - frgáľov, cez placky, klobásky, párky v rohlíku, opekané gaštany až po jelení guláš. Uvidíte zabíjačku i opekanie selátka. Napiť sa budete môcť napr. v mestskom muzeu ( čaj i svařák ), v kultúrnom dome, ale i na námestí pri stánkoch. V dreveničke U Pekancu Vás ponúknu dôchodcovia podmáslím a tiež slivovičkou. A takto by sa dalo vymenúvať ďalej, ale na budúci rok príjdite a uvidíte.

Najviac sa nám páčili čerti. Najskôr sa o 9 hodine zhromaždili pred muzeom a potom sa už po skupinkách rozutekali po námestí, kde ste ich mohli stretnúť až do 15 hodiny. Samozrejme ste sa s nimi mohli aj vyfotografovať.

Páčilo sa nám aj to, že sme sa mohli ísť pozrieť na kostolnú vežu až ku štyrom zvonom a pozrieť sa na Klobouky z výšky.

Páčila sa nám prívetivosť s akou všetkých návštevníkov vítali dôchodcovia ale i mladé dievčatá, ktoré boli v Červenom dome. Tu kde sme mohli vidieť veľký pohyblivý betlém. Bol naozaj krásny. Mal okolo 100 pohyblivých figúriek. Hýbali sa nielen ľudia pri práci na dedine, ale i zvieratka ako domáce, tak aj srnky, jelene... Nechýbal ani Ježiško.

Vlastne sa nám páčilo všetko. Jedinou nevýhodou je, že na "jarmek" chodí už veľa ľudí. V čase od cca 11 hod do 13 hod tu bolo hrozne veľa národa, ale zasa to svečí o obľube "jarmeku".

Stretli sme sa tu s ľudmi, s ktorými sme sa dlhšie nevideli. A aké milé boli stretnutia "Valachov", ktorí pri stretnutí známych vyťahovali spod búnd ploskačky. A aj o tom je tento jarmok.

Vstupy do jednotlivých objektov boli zadarmo, ale kto chcel mohol prispieť do kasičky na podporu Mikulášského jarmeku.

Bolo vidieť, že "jarmekom" žije nielen celé mesto, ale celé Valašsko a blízke Slovensko.

Atmosféra v porovnaní s Bratislavskými vianočnými trhmi sa nedá ani porovnať. Určite lepšie na tom je Valašsko.

"Jarmek" trvá od štvrka do nedele, ale samozrejme vyvrcholenie je v sobotu. Viac informácii na www.jarmek.cz

Poslední aktualizace: 2.12.2012
Valašské Klobouky - 21.valašský mikulášský jarmek na mapě
Autor: ivetka

Příspěvky z okolí Valašské Klobouky - 21.valašský mikulášský jarmek

Valašské Klobouky
Valašské Klobouky leží na Jižní Moravě, jižním směrem od města Vsetín a n…
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy pracuje nejen na…
V meste Valašské Klobouky sa koná v dňoch 24. 6 až 28. 6 pre všetkých…
Úterý 14. 6. 2022 - dopoledne Po…
  Stojí ve spodní části Masarykova náměstí naproti klobucké radnici již od roku 1762. Mariánský sloup se skládá z masivního…
Městské muzeum ve Valašských Kloboukách na Masarykově náměstí se skládá ze…
Míkulášské trhy ve Valašských Kloboukách jsou již tradicí a každoročně sem…
Valašské Klobouky sú mestom oblopeným peknou prírodou Chránenej krajinnej…
  Jen 5 km od Brumova-Bylnice (a skoro třicet od Zlína) se v údolí říky…
Tak sme opäť tu ! Mikulášský jarmek vo Valašských Kloboukách je len o niečo starší ako ja so sestrou. Prvýkrat sme tu boli snáď ako…
Tento kratší výlet zahájíme ve Valašských Kloboukách, buď v centru města…
Obdivujete - li také staré dřevěné domečky, čtyři z nich si můžete…
Valašské Klobouky - srdce jižního Valašska pořádalo letos již 24. ročník…
  Valašskoklobucký rynek je dosti svažitý (však se také celé centrum města v podstatě rozkládá na východním svahu kopce) a pokud poj…
Valašské Klobouky - 19.valašský mikulášský jarmek V dňoch 2.,3.,4. a…
V městské památkové zóně ve Valašských Kloboukách, nedaleko kostela…
Kúpalisko Valašské Klobouky v Zlínskom kraji sa nachádza nad cent…
Naší poslední zastávkou Jarního výletu do Brumova byla návštěva soused…
Gymnázium a Obchodná akadémia sa nachádza priamo v centre mesta Valašské…
Valašské klobouky - veža farného kostola Povýšení svatého Kříže  Najstaršou časťou kostola je veža spomínajúca sa v 13. storočí. R…
Farný kostol Povýšení svatého Kříže - Valašské Klobouky - presný dátum…
Cyrilometodská kaplnka, jedna z najvýznamnejších pamiatok južného Valašska je postavená na rozhraní katastru mesta Valašské Klobouky…
Roky chodievame do Peny na okraji Valašských Klobouku. Z parkoviska bolo…
Valašské Klobouky - Skanzen
Valašské Klobouky, mestečko v severovýchodnom výbežku CHKO Biele Karpaty…
Rozhledna Královec se nachází na vrcholu Královec nad Valašskými Klobouky.K Rozhledně se dá přijet i autem. Po silnici směr Valašské…
Na vrcholu Královce, ležícím nad Valašskými Kloboukami jsme navštívili…
Stále relativně novou stavbou je velice pěkná a zajímavá dřevěná…
Vzhledem k tomu, že Valašskem prochází již téměř devadesátiletá železniční…
    Ráno 22.dubna 1945. Za řevu dozorců na apelák tehdejší protektorátní…