V zimě - z Tesáku kolem Čerňavy

Nejsme sice příznivci zimního počasí, ale kvůli tomu nenecháme naše toulavé boty sténat celou zimu doma . Jednu zimní sobotu se rozhodujeme pro výlet do okolí a je to Tesák s Čerńavou a vodopády s kasádami na Bystříčce. Hned ráno jedeme sedmým autobusem ze Zlína na konečnou stanici a vystupujeme na zastávce v údolí Bystřice, nad kterým stojí rekreační areál " Na Valaškách ".

Je krásný zimní den s modrým nebem, vidíme zde krásný chráněný strom - mohutný dub zimní. Jdeme po silnici dolinou, po jednom km odbočujeme na lesní cestu vpravo - vede okolo potoka Bystřice a další nás dovede k vodopádům a kaskádám na Bystřičce. Místy se boříme ve sněhu, ale kaskády musíme vidět. Pod svahem Bludného je i spousta skalisek a balvanů. Manžel " průzkumník " trochu v kanadách prošlapává cestu, ale v tom množství sněhu ani to místy nepomáhá, takže dál pokračujeme po silnici až k Tesáku.

Údolí Bystřice bylo dost studené, úbočí Čerňavy, na které vycházíme je nádherně prosluněné a krajina se sněhem a bučinatým lesem nádherně nasvícená. Od poslední zatáčky pod Tesákem - silnice pokračuje smrkovým lesem. Kousek pod vrcholem mi manžel odkráčí po lesní cestičce za svými milenkami - skálami, já si zatím fotím nějaká zákoutí, projdu se směrem k chatám a lyžařskému vleku, a pak už očekávám " svého skalního maniaka "  - v hospodě u Tesáku.

Moc nadšeně se nevracel - cesta totiž byla pokryta zledovatělým sněhem a až k vrcholu Smrduté tak nebyla pěšina prošlápnutá, takže se jen bořil sněhem. Vracel se nějakou zkratkou, aby nemusel po stejné cestě zpět, ale nebylo to šťastné rozhodnutí. Asi jeden km se brodil sněhem asi  do výše - 40 cm . Dost unavený byl rád, že se dobořil k silnici a konečně mohl za mnou k Tesáku.

Hospoda na Tesáku je útulná, vyřízený manžel si dal jedno nealko pivo na ex a konečně promluvil, jakými útrapami z toho kousku cesty prošel - no jo - zase na mě nedal ! Na zahřátí si dal Teplou fazolovou polévku, a pak už jsme museli na zastávku autobusu, který nám zanedlouho odjížděl domů - do Zlína.

Tesák i údolí Bystřičky rádi navštěvujeme, v zimním krásném sobotním dni jsme si prošli kaskády potoka s mnoha krajkovými obrazci - bylo co vidět i fotit.

Areál na Valaškách - je rekreační středisko mezi hlubokými lesy v přírodním parku Hostýnských vrchů. Leži v polosamotě. Na ubytování je vhodné celoročně a je k němu výborná dostupnost.

Poslední aktualizace: 7.2.2013
V zimě - z Tesáku kolem Čerňavy na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí V zimě - z Tesáku kolem Čerňavy

Tesák - vyhlídkový SKI areál
  Od tesáckých restauračních zařízení nás zelená značka po necelém půl…
Na konci ledna proběhla v médiích zpráva o požáru chaty na Tesáku, která…
  Pouhých dvacet metrů za kamennou chatou na Tesáku většina turistů bez povšimnutí míjí starý nefunkční bazén, v jehož z poloviny…
Při naší podzimní dovolené, kterou jsme zaměřili na návštěvy rozhleden a…
  V horkém srpnovém sobotním ránu mne posedlo volání modrých dálek a touha…
Přírodní památka Nádrž Tesák se nachází, jak jinak než na Tesáku,…
  Intenzivní poznávání krás naší vlasti je jistě zasloužilým počinem, ale…
   Podzim se překulil do své druhé půli, dal vale zářivě barevnému babímu…
Vyjet na kole z Chvalčova až na Tesák je dřina. Kdo zkusil, potvrdí. Ne…
  Před chatou na Tesáku se vlevo mezi stromy skrývá památník padlým II…
Po celou dobu se držíme jedné turistické značky - červené. Trasa prochází jak lesy (pro tuto oblast časté smíšené, hlavně jedlobukové…
Jednoho srpnového rána vyjíždíme dálkovým autobusem, na Tesák, kde…
Předpověď počasí na první červencovou sobotu byla všelijaká, po obvykl…
  Porovnávat zbytky našich pralesů s jejich mnohem jižněji položenými…
Název pochází pravděpodobně z "tesání dřeva" v místních lesích. Za bystři…
Čerňava - PP Orlí hnízdo
Loňský rok (LP 2015) byl k přírodě Hostýnských vrchů i k jejich návštěvník…
Narazíme na něj u silnice vedoucí z Tesáku do Bystřice pod Hostýnem, pod…
Pokud poctíte svou návštěvou PP Orlí hnízdo a vyšplháte se až bizarním…
Zástavba v údolí Rosošné je neodmyslitelnou částí rozlehlé rekreační obce…
Kaskády na Bystřičce - Hostýnské vrchy
Ačkoliv je to k nevíře, i kousek od Zlína se můžeme zaposlouchat do šumění a hukotu kaskád a malých vodopádků. Lokalita se nachází v…