Užijte si podzim v Českém Švýcarsku

Podzim je obecně vnímaný jako nepříliš příjemné roční období - sychravé a nevlídné. Přijměte naše pozvání do Českého Švýcarska, kde se budete moci přesvědčit, že podzim má i své lepší stránky - malebně zbarvené lesy, daleké výhledy, hřejivé sluneční paprsky a samozřejmě klidná místa bez davů turistů. Krajina zrozená z moře Příběh tohoto území začíná před mnoha miliony let, kdy se v oblasti dnešního Českého Švýcarska rozprostíralo moře. Právě z jeho písčitého dna se po ústupu vody zrodil podivuhodný svět pískovce. Díky unikátním přírodním hodnotám bylo České Švýcarsko vyhlášeno v roce 2000 čtvrtým národním parkem v České republice a v současné době probíhá úsilí o jeho zapsání na seznam přírodního dědictví UNESCO. Krajina plná tajemství Kouzlo světa pískovcových věží, skalních měst, soutěsek a čedičových vrchů objevili v 18. století švýcarští malíři, kteří dali oblasti i romantický název Saské, resp. České Švýcarsko. Tvář zdejší KRAJINY byla vytvářena nejenom přírodními živli, ale odedávna i člověkem. Pozornost návštěvníků si zaslouží drobné duchovní památky a výjimečně zachovalá lidová architektura (tzv. domy s podstávkou). I díky těmto hodnotám získalo České Švýcarsko pověst jedné z nejkrásnějších turistických oblastí střední Evropy. Zážitky a inspirace Národní park České Švýcarsko a k němu přiléhající Chráněné krajinné oblasti Labské pískovce a Lužické hory na české straně a Národní park Saské Švýcarsko na německé straně vytvářejí přeshraniční turistický region, který poskytuje ideální možnosti pro odpočinek a načerpání nových sil. Přirozená krása KRAJINY s romantickými zákoutími a krásnými Vyhlídkami vybízí k tradiční pěší turistice. Místo si zde našla i cykloturistika, projížďky na koních, golf, plavba soutěskami na lodičkách či výlety lodí po Labi. Množství hraničních přechodů pro pěší a cyklisty umožňuje doslova cestování bez hranic. České Švýcarsko je tu pro Vás! Podrobné informace o Českém Švýcarsku a o možnostech turistiky se dozvíte na webových stránkách www.ceskesvycarsko.cz . V případě, že budete potřebovat další informace či budete hledat vhodné ubytování, se můžete obracet na pracovníky Informačního Národního parku České Švýcarsko (tel: 412 383 413, email: informace@ceskesvycarsko.cz ), kteří každému zájemci rádi pomohou s naplánováním pobytu. Fotografie: Podzim v Českém Švýcarsku, autor: Zdeněk Patzelt Propagační kampaň regionu České Švýcarsko koordinuje obecně prospěšná společnost České Švýcarsko v rámci projektu „České Švýcarsko - Propagační a informační kampaň 2006“. Projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem v rámci Společného regionálního operačního programu. Kontakt: České Švýcarsko, o. p. s. Masarykova 1094/4, 407 46 Krásná Lípa ops@ceskesvycarsko.cz, tel: 412 383 000

Poslední aktualizace: 19.10.2006
Užijte si podzim v Českém Švýcarsku na mapě

Příspěvky z okolí Užijte si podzim v Českém Švýcarsku

Okruh Českým Švýcarskem
Chráněná krajinná oblast České Švýcarsko. Okruh 35 km. Vycházíme …
Před pěti lety nás toulavé boty zavedly do kraje dle mého soudu u nás…
Tato oblast na severu Čech se dá považovat za symbol krásy České republiky. Právem patří k turisty nejnavštěvovanějším oblastem. Název České Švýcarsk…
7.5.2008 - cesta tam, Panská skála, Tiské stěny Ráno nikam nespěcháme a vyrážíme tedy z domu okolo deváté hodiny. Do dálniční…
V zapomenuté a málo navštěvované části Českosaského Švýcarska, na česko…
Spousta z nás již jistě viděla pohádkové fantasy,kde v jedné z hlavních…
Tuto krásnou skalní bránu vytvořil kdysi zřícený kámen. Samotná Černá…
Pár metrů od státní hranice s Německem,kterou tvoří v těchto míst…
Pískovcový skalní blok Hermannseck se tyčí nad pravým břehem Křinice v blízkosti naší státní hranice. Na vrcholu stojí dřevěný přístřešek Schlegehutte a jsou zde zabezpečená…
Dostaly se mi do rukou zajímavé cestovatelské deníky, které vydal Krajský…
Oblast našeho zájmu se nachází v CH.K.O. LABSKÉ PÍSKOVCE na Děčínsku…
Jeli jsme s dědou z Teplic autem přes Děčín a Hřensko do Vysoké Lípy a od…
Českosaské Švýcarsko je oblast, kam se rádi vracíme. Byli jsme tu…
Loupežnický skalní hrad Šaunštejn se  rozprostírá na několika skalních masivech, spojených železnými můstky. Uprostřed vrcholové…
Na Šauenštejn. To jest do oblasti Českého (Českosaského Švýcarska). Skalní oblast na severní hranici naší republiky patří zaslouženě k nejpřitažlivějším ob…
Zbytky skalního hradu Šaunštejn, nazývaného také Loupežnický hrad…
Dnes již legendární okruh přes dominantní Jetřichovické stěny,pat…
Rudolfův kámen (též Ostroh,dříve Vysoký kámen) je vyhlídková skál…
Ten druhý den jsme chtěli napravit zabloudění z loňska. Nějak jsme…
Na Tokání - kotlinka v hlubokých lesích mezi skalami nedaleko Rynartic, v…