Úpice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody Na hory Na kole

Míříme do oblasti, která se nachází mezi Krkonošemi a Adršpašsko-Broumovskem, do centra Jestřebích hor, do Úpice.

Jedeme za poznáním turisticky opomíjené, ale krásné oblasti. Úpickému náměstí dominuje stavba kostela sv. Jakuba Většího, který byl postaven v první polovině 14. století. Za dobu své historie byl dvakrát poničen požárem. Do současné podoby byl postaven v roce 1698. Válečnému zrekvírování zvonů naštěstí unikl nejstarší zvon pocházející z roku 1625. Na hlavním oltáři se nalézá obraz sv. Jakuba Staršího od mistra Petra Brandla z roku 1730. Sousední fara čp. 1 byla postavena v r. 1822. Naproti kostelu se nachází Městské muzeum a galerie J.W.Mezerové. Nejstarší památkou v Úpici však není kostel, ale „Dřevenka“ stavební památka postavená z neotesaných klád, která je zmiňována v gruntovních knihách roku 1559. V dřívějších dobách byly ve štítě dva kalichy a vpředu pavlač. Do r. 1990 budova sloužila jako restaurace. Nyní prochází rekonstrukcí. Severně od náměstí se v malém parku nachází kaple sv. Michaela, která byla postavena v letech 1698-1701. V sousedství kaple bylo v letech 1937-38 postaveno divadlo Aloise Jiráska, které vzniklo přestavěním bývalého skladiště firmy Eduard Morawetz stavitelem Václavem Rybářem podle projektu Josefa Záruby.

Úpice je také známa svojí hvězdárnou, která se nachází nad městem na kopci U lipek. Hvězdárna krom specializované práce nabízí veřejnosti pozorování slunce a nebeských úkazů s odborným výkladem. Kontakty na hvězdárnu jsou zde:https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/upice-hvezdarna-upice

Protože jsme oblast projížděli na kole tak místo oběda jsme „baštili“ energetické tyčinky a gely…… dobrý oběd vypadá opravdu jinak....

Jednoznačně Dřevěnka, když si uvědomíme, že tato dřevěná stavba stojí na svém místě minimálně od roku 1559, kdy je zmíněna….. kolik příběhů se zde odehrálo a kolik generací kolem ní prošlo…..

Turistické informace je možno získat v místním infocentru, viz: https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/upice-infocentrum

Živě se do Úpice můžeme přenést na webkamerách na tomzo odkazu: https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/webkamera-upice

Poslední aktualizace: 4.8.2010
Úpice na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Úpice

turistické rozcestí - Úpice, u mostu přes Úpu
Turistický rozcestník, který se nachází v Úpici u mostu přes řeku Úpu,…
Kaple sv. Michala byla postavena v letech 1698 - 1701 podle plánu J. Schotta farářem Martinem Benediktem Hůlkem, který je v hrobce…
Úpice leží v Severních Čechách, jihovýchodním směrem od města Trutnov.…
Historie divadla v Úpici spadá do roku 1824, kdy byl založen ochotnický divadelní spolek, který je činný dodnes. Současné divadlo…
Městské muzeum a galerie Julie W. Mezerové v Úpici je umístěno v budově staré radnice na náměstí. Kromě stálých expozic jsou zde pravidelně o…
Středa 30. 8. 2023 - 1. část V noci přímo nepršelo, ale mrholilo …
Mesto Úpice, dnešné centrum Jestřebích hor vzniklo ako strážna osada na…
Turistický rozcestník, který se nachází na náměstí T. G. Masaryka v Úpici,…
Pro ty, co nevědí, kde se nacházejí Jestřebí hory, dám…
Fara se nachází v těsné blízkosti kostela sv. Jakuba Většího. Postavena byla v roce 1822 v místech, kde stávala fara dřevěná, již…
Kostel sv. Jakuba Většího byl postaven v první polovině 14. století. První…
Úpice - Dřevěnka
Dřevěnka - nejstarší úpická stavební památka, která byla vystavěna z…
Turistický rozcestník, který se nachází u křižovatky ulic Palackého a Puškinova, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po značce…
Známá Úpická hvězdárna se nachází v jihozápadní části města na kopci…
Hvězdárna v Úpici
Úpickou hvězdárnu naleznete, jak již z jména vyplývá, v šestitisícovém…
Sousoší svaté Trojice, nacházející se nad Úpicí, je lidové sochařské dílo, užívající barokních forem. Pochází z roku 1799.…
Turistické rozcestí U Lipek
Turistické rozcestí potkáme na okraji Úpice, asi 300 metrů pod hvězdárnou. Procházejí tudy tyto značené trasy: modrá SV směrem - Úpice a dále buď…
Krásně udržovaná kaplička na soukromém pozemku nad Úpicí s výhledem na město. Přístup je možný po místní komunikaci s modrou (směr Velké a Malé Sv…
Kříž těsně pod vrcholem kopce Kvíčala na křižovatce místní silničky a modře značené cesty z Velkých Svatoňovic do Úpice. Společně se dvěma…
Batňovice - kostel sv. Bartoloměje
Batňovice - obec mezi Úpicí a Rtyní v Podkrkonoší prvně historicky…
Pýchou mesta, obce sú vo väčšine prípadov kostoly, inak to nie je ani v…
Turistický rozcestník v Batňovicích, který se nachází po kostelem sv. Bartloměje, ukazuje turistům cestu ve dvou směrech. Po značce…
Tento dřevěný most přes Úpu se nalézá na severním okraji obce…
Suchovršice jsou jediná obec tohoto jména v České republice. Jsou…
Obec Havlovice se rozkládá jižním směrem od města Úpice a nedaleko severního okraje malebného údolí, které tu vytvořila řeka Úpa pojmenovanéh…
Jedeme do Malých Svatoňovic na Trutnovsko. Dopravu jsme zvolili autem. Vlakem je Doprava do zdejšího pěkného kraje poměrně zdlouhavá…
Zřícenina hradu Vízmburk stojí na vysokém ostrohu nad údolím Úpy nedaleko Červeného Kostelce na Trutnovsku v Královéhradeckém kraji. Na ploše…
Rtyně v Podkrkonoší - kostel sv. Jana Křtitele se zvonicí
Rtyně v Podkrkonoší - první písemná zpráva o Rtyni je datována rokem 1367,…
Rozhledna u Rtyně v Podkrkonoší
Dřevěnou rozhlednu, resp. dřevěnou vyhlídkovou věž nalezneme u jižního…