Úpatím západních Chřibů

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody Na kole

Východisko našeho výletu jsou Střílky a cíl Koryčany, přes Cimburk.

Do Střílek můžeme přijet autobusem nebo autem/trasu je možné projet i na kole/. Střílky a Koryčany leží na autobusové linkce Kyjov-Kroměříž, Brno- Zlín.

Jedeme hlavně do přírody a potkáme i památky.

Ve Střílkách je ke zhlédnutí zámek a barokní hřbitov. My se vydáme od zastávky směrem do kopce k baroknímu hřbitovu. Odtud dále do kopce borovým hájkem ke Stříleckému hradu. Odtud je pěkný výhled a je tu zvláštní atmosféra. Pak se vracíme zpět na trasu směrem ke Koryčanské přehradě(nádrž pro zásobování pitnou vodou/ a ke zřícenině hradu Cimburk. Když se vyšplháme do kopce k Cimburku, odměnou nám je pohled na Cimburk a určitě si zasloužíme oddech. Z Cimburku se vydáme ke Kazatelně, ke kámenu Kozel a pak ke kostelíku sv. Klimentka. Tady to stojí za zdržení, určitě všechny zaujme malý dřevěný kostelík, venkovní zvonkohra, výhled i kouzelná atmosféra místa. Odtud jdeme kolem Koryčanské kaple, Moravanských luk, přijdeme do Koryčan k zámku/škola/ s parkem, nedaleko je hippocentrum, až pak na náměstí.

Můžeme si trasu podle počasí a situace zkrátit tak, že se od Cimburku vrátíme cyklotrasou k silnici a po ní přijdeme na kraj Koryčan ke koupališti a užijeme si koupaliště.

Nebo také od sv. Klimentka se kousek vrátit k rozcestí a jít přes Vršavu, pěkně lesem vyjdeme na kraji Koryčan, doleva přijdeme na náměstí a doprava je to kousek ke koupališti za benzínkou.

Z Koryčan se můžeme vrátit zpět do Střílek autobusem, na náměstí zastavuje linka Kyjov-Kroměříž, nedaleko koupaliště linka Zlín-Brno.

Celková délka 15-20 km podle zvolené trasy, nějaké kopečky.

Střílky - jídlo i pití místní hospoda, bufet i potraviny. Na pití dobrý, jídlo něco malého.

Koryčany- několik hospod, potraviny

Cestou jinak nic nepotkáte, takže jídlo a pití sebou. Jinak žádné zázraky ohledně stravování nečekejte. Jedete-li autem můžete zajet na jídlo na benzínku Montrans u Střílek, kde mají výběr z několika běžných hotovek za dobrou cenu/cca 1km z centra Střílek směrem na Kroměříž/.

Ubytování jsme nevyužili, ale jistě tu něco najdete. Také hippocentrum v Koryčanech nabízí možnost ubytování.

Nejvíce se nám líbila vyhlídka ze Stříleckého hradu, Cimburk a sv. Klimentek.

Vstupné Cimburk 30Kč.

Vstup na koupaliště.

Poslední aktualizace: 23.1.2011
Úpatím západních Chřibů na mapě
Autor: annafr

Příspěvky z okolí Úpatím západních Chřibů

Koryčany - kaple sv. Floriána
Koryčany jsou menší město (cca 2900 obyvatel) ve Zlínském kraji pod…
Trasa vede z koryčanského náměstí po zelené značce Masarykovou ulicí  až k…
Dnes do Koryčan na pouť. Z Kroměříže autobusem (Kyjovákem) do Koryčan,…
Koryčany - kostel sv. Vavřince
Koryčany jsou menší město (cca 2900 obyvatel) ve Zlínském kraji pod západními svahy Chřibů. První písemná zpráva o Koryčanech je z roku 1321,…
Koryčany - zámek
Koryčany jsou menší město (cca 2900 obyvatel) ve Zlínském kraji pod…
  Nejpamátnější budovou koryčanského rynku je farní kostel, který je v…
Koryčany jsou malé malebné město jež se rozkládá mezi dvěma přírodními pa…
Z jižní Moravy směřujeme na sever do Přerova. Dovolenou jsme zaměřili sice…
Krásná přírodní památka, která dostala název Kazatelna. Jedná se o denudací vypreparovanou pískovcovou skálu, která se časem stala…
Chřibotoulky 25.2.2012 Z nádraží Brno-Slatina jsem odjíždě…
Barokní zámek stojí na návrší na jižním okraji Městečka Koryčany …
Tato trasa má celkem cca 15 km a vede náročnějším kopcovitým terénem…
 Pod slovem Chřiby se nejednomu z vás vybaví půvabná vrchovina, vyplňující…
Můj grandiózní plán - přejítí Buchlovských hor z Koryčan do Buchlovic,…
Jihovýchodně od Vyškova a jihozápadně od Kroměříže se u města Koryčany na…
 Na zajímavou a pověstmi opředenou skálu narazíme, pokud se vydáme z…
Trasa začíná v údolí říčky Kyjovky na křižovatce u konce vzdutí Koryčanské přehrady. Odtud vede nejprve bočním údolím po cy…
 Vrch Bradlo (543 m) je zajímavý nejenom svým dlouhatánským vrcholovým hř…
  Jedním z nejhezčích útvarů „neživé“ přírody“ v moravských Chřibech je skála Kazatelna, kolem které klesá z hlavního hřebene k hradu …