Údolím řeky Doubravy z Chotěboře do Bílku

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Řeka Doubrava pramení na úpatí Žďárských vrchů, nedaleko rybníka Velké Dářko a po asi 89 kilometrech končí její tok u Týnce nad Labem, kde se do Labe vlévá.
K nejzajímavějším a také nejnavštěvovanějším místům na toku Doubravy patří její úsek od obce Bílek po Chotěboř. Řeka zde protéká romantickým, skalami sevřeným kaňonovitým údolím s mnoha kaskádami, vodopády a tůněmi. A právě do těchto míst směřovali i naše kroky poté, co jsme autem dorazili na parkoviště u chotěbořského nádraží.
Odtud jsme se vydali po modré turistické značce, kolem toku Kamenného potoka do údolí Doubravy. Celým údolím , přímo kolem toku řeky nás poté provedla červeně značená turistická trasa, která končí u nádraží v Bílku. Vlakem jsme se poté dopravili nazpět do výchozího bodu našeho výletu, do Chotěboře.

Při cestě údolím Doubravy můžeme obdivovat krásné romantické přírodní scenérie vytvářené po staletí řekou Doubravou razící si tudy cestu. K nejvíce atraktivním místům v údolí patří vyhlídka Čertův stolek, zřícenina bývalého loupežnického hradu Sokolohrady z 15. století či Mikšova tůň, kde se hromadí voda řeky před svým vstupem do pouze 4 metry široké soutěsky Koryto, kterou obepínají až 20 metrů Vysoké skály a která je zakončena dvěma vodopády.
Při cestě údolím Doubravy projdeme i pod starým kamenným železničním mostem. Ještě starší most je k vidění v obci Bílek. Ten se podle pověsti klene nad Doubravou již od 14. století.

Po cestě není možnost se občerstvit, takže je potřeba něco přibalit do batohu.

Celé údolí Doubravy je kouzelné a vyplatí se sem vypravit.
Pro nás byla velká škoda, že jsme sem vyrazili v letošním suchém létu, takže v řece nebylo tolik vody, aby se nám ukázala v plné parádě.

Vlak z Bílku do Chotěboře jezdí každé dvě hodiny.

Poslední aktualizace: 21.10.2018
Údolím řeky Doubravy z Chotěboře do Bílku na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Údolím řeky Doubravy z Chotěboře do Bílku

Údolím Doubravy
Údolím Doubravy. Vzal jsem si do hlavy údolí Doubravy. Je konec července a…
Tato oblast toku Doubravy patří mezi mé oblíbené výlety a je jedno, ve kt…
Nedaleko Chotěboře vytvořila řeka Doubrava kaňonovité údolí, plné skalníc…
Toto jest zpráva o průchodu dnem kaňonu Doubravy, kterou jsem uskutečnil na svátek moravských věrozvěstů Léta Páně 2021.   V tom pon…
Sokolohrady ( Sokolovec )
Skromná zřícenina hradu Sokolohrady, nazývaného také Sokolov, stojí na skalním útesu nad údolím říčky Doubravy poblíž Chotěboře na…
Čertův stolek je skalní věž tyčící se 30 m nad levým břehem řeky Doubravy, naproti zřícenině hradu Sokolohrady neboli Sokolov. Vrcho…
Údolí Doubravy je přírodní rezervace, která leží v chráněné krajinné…
V obci Bílek u Chotěboře se vydáme po červené směrem k …
Čertův stolek – vyhlídka nad Doubravkou
Čertův stolek je jméno skály nad divokým údolím čisté řeky Doubravy, které se zde říká familiárně Doubravka. Existují různé pověsti,…
Rozcestník se nachází v údolí Doubravy přímo na břehu řeky. Prochází tudy červená značka z Chotěboře údolím Doubravy do Bílku, Sobíňova a Pobočensk…
Rozcestník se nachází v údolí Doubravy přímo u lávky přes řeku pod skálou se zbytky hradu Sokolovec. Prochází tudy červená značka z Chotěboře údolí…
Výchozí místo pro procházku kolem řeky Doubravky je vesnička Bíle…
Rozcestník je umístěn na okraji obce Bílek. Vycházejí odtud tyto značené turistické trasy: červená směr JV – Sobíňov, Nové Ransko, Pobočenský rybn…
Traduje se, že tento most pochází z dob Karla IV. Prý tudy projížděl, pře…
Území severovýchodně od Chotěboře v nadmořské výšce 446 - 538 m. Tvoří jej kaňon řeky Doubravy a část údolí Kam…
Zatoužíte-li po kaňonem semknuté cestě klikatící se podél šumící řeky se…
Možná to někomu bude připadat jako nošení dříví do lesa, když tu…
Naučná stezka ÚDOLÍM DOUBRAVY od Bílku Podívejte se na …
Trasu začneme výstupem z vlaku na zastávce Bílek nebo odstavením…
Rozcestník se nachází v údolí Doubravy pod Horním Sokolovcem. Kříží se zde dvě turisticky značené trasy: červená z Chotěboře údolím Doubravy do Bíl…