Trenčianské Teplice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody Na golf

Vyjíždíme brzy po ránu autem z Terchové, z místa našeho ubytování směrem na Žilinu přes Povážskou Bystricu do jedněch z nejstarších a nejvyhledávanějších slovenských lázní. Cesta jedním směrem cca 95 km, díky nově postavené dálnici cesta ubíhala poměrně rychle.

Jedeme se podívat na slovenské lázeňské město, abychom mohli porovnat s českými lázněmi (Mariánské Lázně, Karlovy Vary, Františkovy Lázně). Jak jsme si zjistili, město Trenčianské Teplice leží v úzké dolině, kterou protéká potok Teplička. Město je lemováno dvěma výraznými kopci, z jižní strany Klepáč (575 m n.m.) a ze severní strany Grófovec (557 m n.m.).

Naším cílem je prohlídka lázeňského parku s Labutím jezerem. Cestou procházíme upraveným parkem, ve kterém se nachází i dětské hřiště s dostatečnou herní výbavou. V okolí je i dostatek laviček pro přítomné a čekající rodiče, než se děti vyskotačí. Na park navazuje lesopark s lesnickým naučným chodníkem, který dále přechází do rozlehlého lesa, údajně bohatého na zvěř, houby a lesní plody.

Na jezeře jsme zde žádné labutě neviděli, zato veliké množství prohánějících se ryb těsně pod hladinou a větší množství kačen. V sousedství Labutího jezera se nacházejí tenisové kurty a hřiště minigolfu, takže jsme využili možnosti a s dětmi vyrazili na hřiště si zahrát.

Vzhledem k pokračování cesty do Trenčína jsme v místě neobědvali, trochu jsme si prošli také pěší lázeňskou zónu a ochutnali jsme teplé lázeňské oplatky a zmrzlinu (0,40 Euro za kopeček). Kvalita oplatek nebyla moc valná, zmrzlina také, záleželo hodně na druhu příchutě.

Ubytování: soukromí, chata Dubec (www.chatadubec.sk).

Procházka lesem od parkoviště směrem k Labutímu jezeru byla příjemná, počasí bylo slunečné. Park je upravený, hrací prvky na hřišti jsou nové (nebo tak vypadají).

Lázeňské domy v okolí a pak na pěší lázeňské zóně jsou v různém stavu, některé jsou opravené, přímo u parkoviště se nachází vila Tereza a ta je právě v rekonstrukci, některé domy jsou opuštěné. Srovnání mezi západočeskými lázněmi a místními vychází lépe pro české - subjektní názor :-).

Hřiště pro minigolf má své nejlepší roky za sebou, jedna jamka je již mimo provoz.

Cena za minigolf:

1 osoba bez ohledu na stáří – 1 Euro na hodinu

parkování u lázeňského parku – zdarma

V informační kanceláři turistická známka Trenčianské Teplice – 1,70 Euro.

Dálniční známka na týden – 4,90 Euro.

Hráli jsme v 6 osobách, stihli jsme přesně kompletně jednu hru.

Oficiální stránky města: http://www.teplice.sk/

Poslední aktualizace: 19.8.2010
Trenčianské Teplice na mapě
Autor: libra

Příspěvky z okolí Trenčianské Teplice

Trenčianske Teplice - kúpeľný hotel Krym
Kúpeľný, novozrekunštrovaný dom Krym sa nachádza priamo v centre mestečka…
Po prezretí si vianočného námestia v Ilave a Trenčíne sme sa boli už po vianočných sviatkoch pozrieť…
Kúpeľné mesto Trenčianské Teplice patri medzi najnavštavovanejšie a…
Trenčianske Teplice - Hammam - Hammam v arabštine znamená kúpeľ - táto…
Trenčianske Teplice - kostol sv. Štefana Kráľa - rímskokatolický kostol, vysvätený roku 1888 na deň sv. Štefana, prvého uhorského…
Trenčianské Teplice - Most slávy Trenčianské Teplice ležia v údolí na…
Do kúpeľného mesta to mám iba niekoľko kilometrov, netr…
V kúpeľnom meste Trenčianske Teplice sú dva kostoly, starším je rímskokatolícky kostol sv. Štefana Kráľa, ,,mladším,, Evanjelický ko…
Je prvá polovica minulého storočia, rok 1932 a v kúpeľnom meste…
Kúpeľné mesto Trenčianské Teplice v doline potoka Tepličky je známe hlavne…
Trenčianske Teplice - vyhliadkový altánok - nachádza sa na vápencovom…
Pamätník obetiam 1. svetovej vojny 1914 - 1918 je umiestnený v Kúpeľnom…
Kúpeľné mesto Trenčianske Teplice, ktoré leží v západnej časti…
Kúpalisko Zelená žaba sa spája s naším útlym detstvom, ba ešte aj s…
Trenčianske Teplice patria k jedným z najznámejších kúpeľných…
Aj tak sa dá prespať !Neďaleko nás, v kúpeľoch Trenčianske Teplice,…
Trenčianske Teplice - kúpeľný park - bol založený roku 1873 správou…
Lurdská jaskyňa Panny Márie u Trenčianskych Teplíc sa nachádza nad mestom Trenčianske Teplice na ceste smerom na Bánovce nad…
Trenčianské Teplice sú kúpeľné mesto v doline Teplička šesť kilometrov …
To, že za peknými miestami nemusíme chodiť niekedy ďaleko je dôkazom i…