Telč a místní rybníky

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

O Telči jako malebném městečku v jižní části kraje Vysočina ví každý člověk spoustu. Město je proslulé především nádherným renesančním náměstím a zámkem. O čem se však už tolik nemluví, je skutečnost, že samotné náměstí je obklopeno 3 velkými rybníky (Štěpnický, Ulický a Staroměstský), které sami o sobě umocňují neopakovatelnou atmosféru města. Tyto rybníky přitom nejsou zdaleka jedinými, které se v okolí Telče nacházejí, z dalších můžeme jmenovat např. Roštejn a Velký a Malý pařezitý rybník.

Nyní se ovšem opět vraťme do samotného města. Prvním z rybníků ležících na toku Telčského potoka je Štěpnický rybník. Pojmenovaný je po místní čtvrti Štěpnice a mezi ostatními zaujímá výjimečné postavení, protože po samotném rybníku se může návštěvník města svést na loďce, kterou si může zapůjčit v půjčovně nacházející se v těsné blízkosti jedné z městských bran. Uprostřed samotného rybníka se nachází ostrov, který působí tak trochu jako džungle. Je na něj sice zakázán vstup, nicméně samotná projížďka kolem něho je velmi působivá.

Druhým z rybníků ve městě je Ulický rybník. Samotný rybník sice není tak zajímavý jako prvně jmenovaný, nicméně skutečnost, že zhruba v jeho polovině ho můžeme přejít po tzv. Belpské lávce (pojmenované po městečku Belp ve Švýcarsku, které je partnerským městem Telče) a z prostředka lávky můžete krmit kachny a ryby, kterých je tu skutečně mnoho, také není k zahození.

Třetím z telečských rybníků je Staroměstský rybník. Svojí rozlohou je největším, nicméně pro běžného turistu je tak trochu ukryt. Přitom procházka okolo něho může být také velmi příjemným zpestřením dne. Cestou můžeme vidět např. kostel sv. Anny, židovský hřbitov nebo skalní vyhlídku s názvem Čertovo kopýtko.

Poznáme Telč také z jiné stránky, než z pohledu UNESCO

Na opravdu výbornou pizzu můžete zajít do místní Pizzerie, která se nachází přímo na Telčském náměstí. Je zde výběr z mnoha druhů pizz a obsluha je zde velmi příjemná

Procházky okolo rybníků jsou ideální místo pro romantiku.

Více informací o městě telč naleznete na http://www.telc.cz/

Poslední aktualizace: 1.6.2010
Telč a místní rybníky na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Telč a místní rybníky

Telč - hráz Ulického rybníka
Uprostřed hráze stojí mramorová Socha sv. Jana Nepomuckého. Od ně…
Představovat blíže město zapsané do Seznamu světového kulturního dědictví…
Na jižní straně Ulického rybníka stával o samotě malý objekt, kte…
Ve středu ráno budíček o půl šesté, protože vláček do „Velkých Slavonic“…
Velice zajímavá je cesta Na Dlážkách, která vede v místní části Staré Město z ulice Na Hrázi až ke kostelu Panny Marie. Nachází se zde řada barokních…
Krásné barokní sousoší Svaté rodiny patří k méně známým památkám věhlasné…
Telč - dálnice D1, exit na Pelhřimov/Humpolec. Od dálnice 32 km,…
Když se vysloví Telč, okamžitě se mi vybaví pohádkové náměstí……
Ráno jsme vyjeli autem ze Zahrádek u Strmilova a rozhodli se, že si…
Jsou dvě a obě se nacházejí ve východní části náměstí Zachariáše z Hradce. Dolní získala svoji dnešní podobu v roce 1611. Uprostřed kašny je umístěna…
Nachází se na náměstí Zachariáše z Hradce v podloubí domu čp.71. Prochází tudy dálková červeně značená Březinova cesta. Dále pak žlutě značená…
Byl postaven v letech 1716-20 z odkazu měšťanky Zuzany Hodové, která na jeho výstavbu věnovala část své zavěti. Autorem sloupu je sochař David…
Telčský zámek patří mezi klenoty moravské renesační architektury. Jeho…
S budováním Zámeckého parku bylo započato v 16. století a jeho ro…
Jde o nejvyšší městskou dominantu, která stojí u kostela sv. Jakuba. V sezóně je přístupná veřejnosti a její celková výška dosahuje 53 m. Vyhlídkový…
Nachází se pod všemi domy orientovanými svým průčelím do náměstí Zachariáše z Hradce. Nejdelší je na severní straně, kde dosahuje délky 226 m. Na…
Někdy hledáme zajímavá místa daleko za hranicemi a zapomínáme na to, co…
Městská památková rezervace v Telči patří mezi nejvýznamnějí…
Na Vysočině, mezi břehy Telčského potoka a soustavou tří rybníků …